Сезон стартап-полювання. Навіщо великі компанії спонсорують бізнес-інкубатори
26.10.2017 171 0 0
В Україні стартапами почали цікавитися представники великого бізнесу. Вони засновують і спонсорують бізнес-інкубатори, конкурси та премії для IT-підприємців. Яких стартаперів підтримують великі компанії і для чого їм це потрібно.
За українськими стартапами почав полює великий бізнес. І це не просто модний тренд, а питання виживання. У сучасному світі ти або швидкий, або мертвий. Корпорації, які все ще не працюють зі стартапами, вже програли.
Але навіщо великі компанії створюють свої стартап-інкубатори, якщо у гігантів є достатньо ресурсів, щоб організувати розробку інноваційних продуктів у своїй структурі? Для перебудов і інновацій великому бізнесу завжди потрібен зовнішній агент.
Хто з представників великого бізнесу України вже відкрив сезон полювання за стартапами і за ким вважає за краще полювати.
Сервіс платежів для малого бізнесу
Однією з ініціатив великого бізнесу, яку найчастіше називали опитані Фокусом експерти, став телеком-акселератор Radar Tech (екс-ВДНГ Tech). Його ініціювала компанія "Київстар". Телеком вважається консервативною галуззю, а світ змінюється дуже швидко. Щоб утримувати лідерські позиції, компанія повинна пропонувати клієнтам нові цікаві продукти і рішення. Один із способів їх знайти - співпраця зі стартапами, які приносять більш прогресивні методи роботи з аудиторією і свіжі ідеї.
Фіналістами першого Radar Tech в 2016 році став стартап Gravitec. Це система відправки Push-повідомлень. Зараз у цього сервісу близько 2 тис. Користувачів і понад 9 млн push-передплатників. Крім України Gravitec вже працює в Польщі і Туреччини. Також в "Київстар" уклали договори з ще трьома минулорічними фіналістами - творцями InCust (хмарна програма лояльності), Virbox (віртуальні тури по Україні в форматі 360 °) і Nravokids (навчальні ігри для дітей на мобільних пристроях).
У жовтні 2017 року відбувся фінал другого телеком-акселератора від "Київстар". Фіналістом став сервіс платежів для малого бізнесу mBill. Він дозволяє перетворити сторінку соцмережі в інтернет-магазин з функцією оплати онлайн. Зазвичай мікро-підприємці, які продають таким чином, висилають покупцеві номер своєї банківської картки та очікують перекладу через термінал або інтернет-банкінг. Це подовжує процес отримання коштів і відлякує клієнтів.
Розумні речі
Корпорації готові підтримувати стартапи, які в перспективі допоможуть компанії підвищити ефективність своєї діяльності. За рахунок цього розвиваються ініціативи на стику технологій і традиційних галузей
Корпорація Microsoft вже реалізувала кілька програм для стартаперів в Україні. Як розповіла Фокусу генеральний директор "Майкрософт Україна" Надія Васильєва, з 2015 року за підтримки компанії діє IoT-лабораторія.
З 2016-му IoT-лабораторія випустила сім проектів з працюючими прототипами розумних пристроїв. У їх числі, наприклад, Skok Agro (раніше Agro Monitor) - розробник систем для аналізу стану посівних полів. Зараз ця компанія продає готове обладнання, створює індивідуальні рішення на замовлення великих агрокомплексов і вже замислюється про вихід на закордонні ринки.
Багато фахівців в області комунікацій сьогодні використовують сервіс YouScan, провідну систему на ринку СНД для професійного моніторингу соціальних медіа - цей проект був учасником програми підтримки стартапів Microsoft BizSpark. Корпорація Microsoft також підтримує програми +1991 Open Data Incubator і Cloud Business, які зараз доступні для молодих команд.
Джерело: https://focus.ua/money/383458/
Коментарі до матеріалу