Ризики реформи децентралізації
14.12.2017 141 0 0
Державний бюджет на 2018 рік вийшов гіршим, ніж можна було очікувати. Наприклад, у частині бюджетної децентралізації закладено достатньо серйозний дисбаланс. Видатки на сільські та міські громади відрізнятимуться приблизно в три рази.
Децентралізація зараз вийшла на конвеєр. Тут треба думати, як не потрапити у пастку нових віянь, тому що насправді децентралізація – це достатньо інтелектуальна реформа. Тому потрібно заздалегідь передбачати, які можуть бути проблеми, і намагатися ліквідовувати ті, які уже виникли.
Окрім цього, в контексті децентралізації державний бюджет на 2018 рік, на жаль, вийшов гіршим, ніж варто було очікувати.
В частині бюджетної децентралізації закладено достатньо серйозний дисбаланс коштів, різниця приблизно в три рази між містами і сільськими громадами. Мінфін намагався його виправити, проте усе напоролось на критику з боку великих міст. Це зрозуміло, тому що великим містам, фактично, нічого вже не треба від цієї реформи, вони отримали ресурс.
Другою позицією, яка вказує на те, що такі диспропорції небезпечні, є та, що Міністерство фінансів, бачачи такі речі, починає завантажувати повноваженнями, які не повинні бути у місцевого самоврядування.
Серед них – компенсація пільг або субсидії. Це неправильно. Якщо це найбільш успішна реформа, то її потрібно надалі заохочувати. В той же час різко зменшили інфраструктурну субвенцію. Не по обсягу, а по видатках на новостворену громаду. Це означає, що при створенні нової громади їй кажуть, що жодного заохочення не буде, і дають грошей стільки, що нічого нормального на них не зробиш. Тобто ті, хто встиг, ті отримали, а ви – вибачайте.
Джерело: http://zik.ua/news/2017/12/13/ekspert...
Коментарі до матеріалу