Бізнес допоможе Кабміну сформувати нову методику портових зборів.
Проект методики ставок портових зборів вже неодноразово обговорювалося ЄБА спільно з Мінінфраструктури.
При цьому проект постійно змінюється і обговорюється з представниками Міністерства та іншими зацікавленими сторонами.
Нагадаємо, що проект нової методики було представлено Мінінфраструктури ще в квітні 2016 року. В його основу покладено метод "витрати плюс", який повинен забезпечити розвиток портової інфраструктури і покриття витрат на її утримання.
Роботу над методикою повинні закінчити до серпня цього року. Також, бізнес вважає існуючі портові збори завищеними та необґрунтованими.
В Україні, навіть відносно більшості європейських портів, збори дуже високі. У перспективних з точки зору навантаження портах Миколаєва і Херсона, портові збори просто зашкалюють. І це, в першу чергу, шкодить виробникам, бо закладається в закупівельну ціну.
Морський порт Миколаїв, за рівнем дисбурсментських витрат [витрати судна під час його перебування в порту – НВ], є найдорожчим портом в світі.
Враховуючи, що левову частку цього порту займають аграрні вантажі, можна стверджувати, що аграрний сектор датує розвиток інфраструктури морських портів.
Для створення сприятливих конкурентних умов розвитку портової інфраструктури, при розрахунку ставок портових зборів необхідно в першу чергу враховувати ринкову кон'юнктуру. І вирішення цього завдання він бачить у порівнянні розміру ставок портових зборів в іноземних портах Чорноморського басейну.
Бенчмаркінг (аналіз на основі еталонних показників) – це ринковий підхід, який дозволить привести ставки портового збору до економічно обґрунтованих. Але, підхід, який зараз реалізується в проекті методики не має нічого спільного з ринковими, бо в його основу закладено принцип "витрати плюс".
Це буде стимулювати адміністрацію порту нести якомога більше витрат, щоб виправдати свої величезні доходи. Тобто бізнес буде змушений оплачувати непомірно зростаючі апетити Адміністрації морських портів. І цей тягар лягає на виробника товару.
Крім того, існуючий проект методики не стимулює доставки вантажів річковим транспортом у морські порти.
Джерело: http://biz.nv.ua/