Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Витрати плюс. Систему портових зборів кардинально змінять

23.06.2016

Бізнес допоможе Кабміну сформувати нову методику портових зборів.

Проект методики ставок портових зборів вже неодноразово обговорювалося ЄБА спільно з Мінінфраструктури.

При цьому проект постійно змінюється і обговорюється з представниками Міністерства та іншими зацікавленими сторонами.

Нагадаємо, що проект нової методики було представлено Мінінфраструктури ще в квітні 2016 року. В його основу покладено метод "витрати плюс", який повинен забезпечити розвиток портової інфраструктури і покриття витрат на її утримання.

Роботу над методикою повинні закінчити до серпня цього року. Також, бізнес вважає існуючі портові збори завищеними та необґрунтованими.

В Україні, навіть відносно більшості європейських портів, збори дуже високі. У перспективних з точки зору навантаження портах Миколаєва і Херсона, портові збори просто зашкалюють. І це, в першу чергу, шкодить виробникам, бо закладається в закупівельну ціну.

Морський порт Миколаїв, за рівнем дисбурсментських витрат [витрати судна під час його перебування в порту – НВ], є найдорожчим портом в світі.

Враховуючи, що левову частку цього порту займають аграрні вантажі, можна стверджувати, що аграрний сектор датує розвиток інфраструктури морських портів.

Для створення сприятливих конкурентних умов розвитку портової інфраструктури, при розрахунку ставок портових зборів необхідно в першу чергу враховувати ринкову кон'юнктуру. І вирішення цього завдання він бачить у порівнянні розміру ставок портових зборів в іноземних портах Чорноморського басейну.

Бенчмаркінг (аналіз на основі еталонних показників) – це ринковий підхід, який дозволить привести ставки портового збору до економічно обґрунтованих. Але, підхід, який зараз реалізується в проекті методики не має нічого спільного з ринковими, бо в його основу закладено принцип "витрати плюс".

Це буде стимулювати адміністрацію порту нести якомога більше витрат, щоб виправдати свої величезні доходи. Тобто бізнес буде змушений оплачувати непомірно зростаючі апетити Адміністрації морських портів. І цей тягар лягає на виробника товару.

Крім того, існуючий проект методики не стимулює доставки вантажів річковим транспортом у морські порти.

Джерело: http://biz.nv.ua/

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 2
Відсортовано:
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
15.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Чи буде 15 липня вихідним днем Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 28.05.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лис...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
16.07.2025
Бізнес і представники Уряду підписали Хартію стійкості людського капіталу
Підписано Хартію стійкості людського капіталу (HCR) – це флагманська ініціатива, покликана об’єднати бізнес, уряд, громадянське суспільство та міжнародних партнерів навколо відновлення й підтримки людського капіталу в Україні. Під час Ukraine Recovery Conference 2025 у Римі Мінекономіки ...
15.07.2025
Судова процедура ліквідації банкрута
Розглянемо, що таке банкрутство, як боржник визнається банкрутом, як відкривається ліквідаційна процедура тощо. Визнання боржника банкрутом – це не лише правовий статус, а й старт складного процесу ліквідації. Ключову роль у цьому процесі відіграє ліквідатор, обраний з числа арбітражних керуюч...
15.07.2025
Роумінговий безвіз України з ЄС набуде чинності з 1 січня 2026 року
Уряд схвалив рішення Комітету асоціації Україна-ЄС про взаємне відкриття сектора роумінга. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Кабміну 14 липня. Більше за темою: Наказ про використання мобільного зв’язку в господарській діяльності Уряд схвалив рішення Коміте...
Кращі матеріали