Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Витрати на страхування майна: бухгалтерський облік

21.04.2016

Облік витрат на страхування майна не завжди є простим. У бухгалтерів виникає чимало питань, відповіді на які ми і спробуємо знайти далі. До вашої уваги – усі труднощі бухгалтерського обліку.

Для обліку розрахунків зі страхувальником призначено рахунок 65, а для страхування майна − субрахунок 655 «За страхуванням майна» (Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 30.11.99 р. № 291 (далі − Інструкція № 291).

Витрати на страхування в бухобліку відображаються залежно від того, для яких цілей використовується застраховане майно, і відповідно, потраплять до: виробничих, загальновиробничих, адміністративних витрат, витрат на збут, до інших операційних витрат або інших витрат діяльності (пп. 15.4, п.п.18, 19, 20, 29 П(С)БО 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 р. № 318).

Якщо страхові платежі сплачують раз у рік, квартал тощо, їх не відразу відображають у відповідних витратах, а частинами включають до витрат відповідних періодів (місяців дії страхового договору). Попередньо такі суми відображають на рахунку 39 «Витрати майбутніх періодів». Відповідно в такому випадку при сплаті страхових платежів будуть проведення:

1. Дт 655 Кт 311 «Поточні рахунки в національній валюті» – на суму, сплачену з розрахункового рахунку підприємства, страховику за договором страхування майна;

2. Дт 39 Кт 655 – у момент отримання страхового полісу.

У подальшому в кожному місяці дії страхового договору витрати залежно від цілей використання майна з Кт рахунка 39 потраплятимуть відповідно на Дт рахунка 23 «Виробництво» (91 «Загальновиробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут», 94 «Інші витрати операційної діяльності», 97 «Інші витрати»).

Для віднесення страхових витрат на певний період слід оформити бухгалтерську довідку. Аби цей документ мав усі ознаки первинного, він повинен відповідати вимогам, передбаченим ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XII та п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88.

Джерело: http://devisu.ua/uk/accounting/6364-v...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
03.07.2025
Уряд розширив перелік товарів, які підлягатимуть локалізації під час публічних закупівель
Уряд розширив перелік товарів переробної промисловості, які підлягатимуть вимозі щодо мінімального ступеня локалізації під час публічних закупівель. Уряд розширив перелік товарів переробної промисловості, які підлягатимуть вимозі щодо мінімального ступеня локалізації під час публічних закупівель. Рі...
03.07.2025
Працівник вимагає запровадити дистанційну роботу: дії роботодавця
У разі запровадження дистанційної роботи працівник самостійно визначає робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на ньому. Більше за темою: Направлення у відрядження працівника-дистанційника Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може праці...
03.07.2025
Е-повідомлення про помилкову сплату платежів: роз’яснення ДПС
З метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску в Електронному кабінеті платника розроблено та впроваджено новий сервіс «Е-повідомлення». Більше за темою: Заблоковано помилково оформлену ПН: чи можна не подавати д...
Кращі матеріали