Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах: роз’яснення АМКУ

16.04.2024

Антимонопольний комітет України на засіданні 28 березня 2024 року прийняв рекомендаційні роз’яснення щодо застосування законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування (далі – ОМС) під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах. 

У них роз’яснено: 

  • які саме дії рад можуть вважатися антиконкурентними та розглядатися на предмет наявності ознак порушень, визначених ст. 15 Закону від 11.01.2001 № 2210-III «Про захист економічної конкуренції» (далі – Закон № 2210); 
  • які підходи застосовуються органами Комітету під час розгляду питань відповідності дій ОМС законодавству про захист економічної конкуренції під час прийняття ними управлінських рішень щодо правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах. 

Також у документі наголошено, що встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах має відбуватися з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, (а саме відсутності негативного впливу на конкуренцію) та наведено приклади недотримання окремими ОМС цих вимог, зокрема: 

  • вимагання подання суб’єктами господарювання не передбачених Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244 (далі – Порядок), документів для можливості розміщення тимчасових споруд та оформлення паспорта прив’язки тимчасових споруд; 
  • визначення окремої процедури подання, розгляду та отримання документів для розміщення тимчасових споруд усупереч встановленій Порядком, що може призводити до відмови в наданні паспорта прив’язки тимчасових споруд, який є підставою для їх розміщення, з не передбачених Порядком підстав; 
  • встановлення не передбачених Порядком умов призупинення та анулювання дії паспорта прив’язки тимчасових споруд; 
  • встановлення вимог у частині відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд комплексній схемі розміщення тимчасових споруд; 
  • встановлення обов’язку укладати договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою. 

Такі дії ОМС можуть мати негативний вплив на конкуренцію на відповідних ринках продажу товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах, оскільки можуть призводити до виникнення в суб’єктів господарювання додаткових затрат (матеріального, ресурсного, часового чи іншого характеру), які могли би бути використані ними для підвищення власної конкурентоспроможності. 

Наведене свідчить про необхідність підвищення обізнаності ОМС щодо відповідних норм законодавства, з огляду на що АМКУ відповідно до п. 13 ч. 3 ст. 7 Закону від 26.11.1993 № 3659-XII «Про Антимонопольний комітет України», ч. 6 ст. 4 Закону № 2210 прийняв рекомендаційні роз’яснення, що визначають підходи, які рекомендується застосовувати ОМС під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах. 

АМКУ

АМКУ-тимчасові споруди.pdf
Відкрити

Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Зовнішня торгівля України товарами за І квартал 2025 року
За І квартал 2025 року експорт товарів становив 9 952,7 млн дол. США, або 93,1 % порівняно із І кварталом 2024 року, імпорт – 18 467,5 млн дол. США, або 114,7 %. Негативне сальдо склало 8 514,8 млн дол. США (за І квартал 2024 року також негативне – 5 399,1 млн дол. США).  ...
16.05.2025
Як реформи в сфері захисту довкілля вплинуть на бізнес
«Зелений» перехід, сталі рішення та впровадження найкращих доступних технологій – це не перешкоди для роботи економіки, а вимога часу та нові можливості розвитку. Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Світлана Гринчук обговорила найбільш гострі питання з представни...
16.05.2025
Стратегія розвитку фінансового сектору: Рада з фінансової стабільності схвалила зміни
Рада з фінансової стабільності (далі – РФС) на засіданні 13 травня зосередилася на підготовці до восьмого перегляду програми розширеного фінансування з Міжнародним валютним фондом та ухвалила низку рішень.  По-перше, РФС схвалила зміни до Стратегії розвитку фінансового сектору України, з...
Кращі матеріали