Провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах: роз’яснення АМКУ
Антимонопольний комітет України на засіданні 28 березня 2024 року прийняв рекомендаційні роз’яснення щодо застосування законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування (далі – ОМС) під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.
У них роз’яснено:
- які саме дії рад можуть вважатися антиконкурентними та розглядатися на предмет наявності ознак порушень, визначених ст. 15 Закону від 11.01.2001 № 2210-III «Про захист економічної конкуренції» (далі – Закон № 2210);
- які підходи застосовуються органами Комітету під час розгляду питань відповідності дій ОМС законодавству про захист економічної конкуренції під час прийняття ними управлінських рішень щодо правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.
Також у документі наголошено, що встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах має відбуватися з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, (а саме відсутності негативного впливу на конкуренцію) та наведено приклади недотримання окремими ОМС цих вимог, зокрема:
- вимагання подання суб’єктами господарювання не передбачених Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244 (далі – Порядок), документів для можливості розміщення тимчасових споруд та оформлення паспорта прив’язки тимчасових споруд;
- визначення окремої процедури подання, розгляду та отримання документів для розміщення тимчасових споруд усупереч встановленій Порядком, що може призводити до відмови в наданні паспорта прив’язки тимчасових споруд, який є підставою для їх розміщення, з не передбачених Порядком підстав;
- встановлення не передбачених Порядком умов призупинення та анулювання дії паспорта прив’язки тимчасових споруд;
- встановлення вимог у частині відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд комплексній схемі розміщення тимчасових споруд;
- встановлення обов’язку укладати договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.
Такі дії ОМС можуть мати негативний вплив на конкуренцію на відповідних ринках продажу товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах, оскільки можуть призводити до виникнення в суб’єктів господарювання додаткових затрат (матеріального, ресурсного, часового чи іншого характеру), які могли би бути використані ними для підвищення власної конкурентоспроможності.
Наведене свідчить про необхідність підвищення обізнаності ОМС щодо відповідних норм законодавства, з огляду на що АМКУ відповідно до п. 13 ч. 3 ст. 7 Закону від 26.11.1993 № 3659-XII «Про Антимонопольний комітет України», ч. 6 ст. 4 Закону № 2210 прийняв рекомендаційні роз’яснення, що визначають підходи, які рекомендується застосовувати ОМС під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.
АМКУ
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу