Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Пішли в онлайн: нові правила експорту органічної продукції

27.10.2017

З 14 жовтня  2017 року використання TRACES – існуючої електронної системи з відстеження переміщень продуктів харчування по всій території ЄС, під час експорту органічної продукції та отримання електронних сертифікатів інспекції стали обов’язковими для всіх операторів органічного ринку. За повідомленням Єврокомісії, перехід на TRACES дозволить краще стежити за обігом органічних продуктів, тим самим запобігаючи шахрайству та роблячи їх більш безпечними. Також гравцям ринку буде простіше отримувати всі необхідні дозволи та вони отримають більш точні дані про органічний імпорт.

До нововведення видача сертифікатів і частина документообігу під час експортно-імпортних операцій проводилась у паперовому, а частина – у електронному вигляді. Тож з квітня цього року було розпочато поступовий перехід усіх органічних експортерів та органів сертифікації до TRACES, і вона працювала у тестовому режимі.

Що таке TRACES та для чого це потрібно?

Зміни вимагають додати імпортні сертифікати в TRACES. Потім цілодобово оператори ринку зможуть отримувати інформацію про рух своїх партій, а перевіряючі органи зможуть швидко реагувати на загрози здоров'ю шляхом відстеження переміщення вантажів

Основна  ідея системи – привести у електронний режим увесь документообіг та ввести стандартизовані процедури між усіма ланками органічного трейдингу у ЄС. Адже досі процедура отримання сертифікатів інспекції викликала у операторів багато запитань - кому та куди подавати документи, який вид вони матимуть. Наразі і в Україні, і у світі триває процес переходу органічних експортерів у цю систему, правила єдині для всіх країн, що хочуть поставляти органіку до ЄС.

Перехід на TRACES має суттєво спростити доступ виробників органіки на експортні ринки. Раніше заявку на транзакційний сертифікат інспекції (основний документ, який має супроводжувати органічну партію протягом його транспортування до покупця у ЄС, без якого не можливо було розмитнити вантаж у країни імпорту як органічний) до органу сертифікації повинен був подавати експортер, який мав мати контракт та усі супроводжувальні документи/заявки. Далі орган сертифікації відбирав проби з партії продукції і, у випадку задовільних результатів аналізів, видавався сертифікат інспекції. Відтепер ініціатором видачі сертифікату інспекції є імпортер, якому він потрібен для розмитнення продукції. При цьому за експортера усі документи, необхідні для автоматичної видачі сертифікату, завантажує у систему його орган сертифікації, а імпортер, якщо усі дані в системі збігаються та їх затверджують усі контролюючі органи імпортера, – може в електронному вигляді отримати цей сертифікат для розмитнення. Для цього він має зробити заявку у TRACES та знайти там контрагента.

Доступ до системи матимуть сторони, що контролюють процес імпорту – безпосередньо сам імпортер, його орган сертифікації, прикордонна, митна, фітосанітарна та ветеринарна служби тощо. Вони слідкуватимуть за процесом імпорту товару у електронному вигляді, але матимуть обмежений доступ до інформації – лише той, що необхідний для виконання їх основних функцій. Махновець нагадує, використання системи TRACES абсолютно не знімає із експортера зобов`язань, прописаних у Настановах Європейської Комісії щодо додаткових заходів контролю імпорту органічних продуктів з України, Казахстану та Росії.

Із закупівлі рослинної сировини відділу міжнародної торгівлі Dihlmann Organic Trading Анастасія Білич, впровадження системи TRACES мінімізувало людський фактор при поставках органічної продукції, скасувавши поштову або кур’єрську доставку сертифікату на місце розмитнення. З жовтня цього року все відбуватиметься режимі онлайн, а сертифікаційний орган експортера, митниця, перший одержувач, імпортер матимуть доступ до електронної бази для перевірки органічного статусу товару. Перший одержувач буде підтверджувати отримання товару в системі.

Щоправда, є і негативні сторони. З квітня система працювала у тестовому режимі, проте і зараз видає чимало помилок, часто зависає через наплив бажаючих зареєструватись. Директор агрофірми "Поле" Іван Томенко, який експортує товари до ЄС, навіть направив одного із своїх  фахівців з чеського філіалу компанії на тренінг, аби  вивчати можливості TRACES.

Джерело: http://agravery.com/uk/posts/show/pis...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 15.09.2025
Дайджест містить цікаві тендерні можливості у країнах ЄС в рамках Угоди про публічні закупівлі Світової організації торгівлі. Більше за темою: Поставка товарів державному замовнику через тендер: етапи процедури Наразі існує більше 500 тендерних можливостей у країнах ЄС, пов’язаних з легкою пр...
16.09.2025
Що таке «Офіси податкових консультантів»
Новий сервіс допоможе розібратися у податкових питаннях, отримати фахову пораду та уникнути порушень законодавства. Більше за темою: Підприємство здає в оренду частину сільгоспбудівлі: ДПС змінила свою позицію щодо обкладення податком на нерухомість Для підвищення якості податкових послуг та зручно...
16.09.2025
Оскарження штрафу ТЦК та СП при наявності відстрочки: судова практика
Суд ухвалив рішення: позов задовольнити, постанову скасувати та провадження закрити. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця Чи потрібно повідомляти ТЦК про направлення військовозобов’язаного працівника у тривале відрядження? Чолов...
Кращі матеріали