Партнерство по-українськи: навіщо корпораціям залучати локальних постачальників
24.03.2016 235 0 0
У складних економічних умовах контроль витрат і стабілізація бізнесу відіграють ключову роль в ухваленні рішень - особливо в управлінні екосистемою постачальників. Крім суто економічної складової такого рішення, для міжнародної корпорації вибір постачальника завжди буде нерозривно пов'язаний ще і з корпоративними цінностями і соціальною відповідальністю, адже кількість підрядників тільки в одній країні може перевищувати кілька сотень, а наслідки такого вибору здатні впливати на економіку цілих регіонів.
В епоху інформаційного суспільства прийнято переосмислювати класичний підхід до бізнесу. Інновації та технології, з одного боку, радикально змінюють наші уявлення про життя і про самих себе, а з іншого - повертають нас до основ, на яких створювався суспільство. Великі компанії, особливо транснаціональні корпорації, розуміють важливість суспільства і його запиту. І для «Філіп Морріс Інтернешнл» роль бізнесу завжди виходила за рамки бізнесу як такого. Успіх компанії безпосередньо залежить від успішності діалогу з суспільством і взаємної інтеграції.
Будучи міжнародною компанією і маючи виробництво в Україні, ми, звичайно, працюємо з величезною кількістю підрядників. Розвиток місцевих постачальників - це частина нашої бізнес-культури, корпорація вкладає багато ресурсів в локальні компанії на кожному ринку. Це дає відчутну економію коштів, а стабільність наших замовлень дозволяє місцевому бізнесу виконувати соціальну місію: забезпечувати робочі місця і розвивати ринок. Таким чином ми надаємо місцевим компаніям можливість заробити і отримати досвід співпраці з міжнародною корпорацією. Вибираючи постачальника, наші фахівці завжди шукають можливість переключитися на українську компанію, не змінюючи закуповуваного продукту або послуги, але готові і до їх зміни - при наявності якісної альтернативи.
Співпраця з місцевими невеликими компаніями приносить транснаціональній корпорації краще розуміння потреб клієнтів, процесів, що відбуваються в суспільстві і в економіці
В Україні, у зв'язку з кризою, дійсно зросла необхідність підтримки місцевого малого та середнього бізнесу. У 2015 році ми посилили напрямок роботи з місцевими підрядниками. Фокус на локальних постачальників став одним з ключових напрямків стратегії «Філіп Морріс» в Україні. Тепер 60% наших договорів з постачальниками - це договори з українськими компаніями, які виробляють товар або надають послугу всередині країни. Решта 40% договорів - з міжнародними та українськими компаніями, які продають імпортну продукцію.
Залучаючи місцевих партнерів, ми суттєво оптимізуємо наші витрати. У 2015 році почали працювати з 30 новими українськими компаніями. В кінці року підвели підсумки, і за нашими підрахунками, це допомогло скоротити витрати на $ 1 млн. Наприклад, залучення до проведення щорічних досліджень українського підрядника замість міжнародного дозволило скоротити їх вартість на $ 30 000. Використання українського представництва глобальної компанії замість стандартного міжнародного хабу для організації роботи call-центру скоротило відповідні витрати на $ 330 000. Виробництво частини обладнання (накопичувача) для лінії жилки на українському підприємстві дозволило заощадити $ 100 000.
У пошуках нових рішень ми також сформували додатковий напрямок роботи з підрядниками. У 2015 році випробували формат співпраці з фрілансерами через партнера - українську фріланс-біржу Proffstore. Вибір цієї платформи був обумовлений для нас, в першу чергу, наявністю В2В-рішення і готовністю розвивати ринок фріланс-послуг в Україні. Всього за три місяці співпраці з Proffstore в тестовому форматі ми залучили близько 30 осіб, і разом реалізували понад 40 проектів.
Крім того, щоб масштабувати нашу ініціативу, ми звернулися до Європейської бізнес-асоціації з пропозицією про партнерство у запуску проекту по підтримці місцевого бізнесу Unlimit Ukraine. Проект дозволяє місцевим компаніям отримувати інформаційну, рекламну та експертну підтримку для просування товарів і послуг, а також для поліпшення управлінських навичок. В даний момент в різних напрямках роботи проекту зареєстровані і беруть участь майже 100 компаній.
Я переконаний, що в цьому і полягає одна з ключових унікальних компетенцій будь-якого великого міжнародного бізнесу: ми можемо забезпечити стабільність і обсяг замовлень, які дадуть можливість місцевим компаніям встояти в непростий час кризи, зберегти робочі місця, отримати новий досвід, підняти свої професійні стандарти.
Ми приносимо інноваційні підходи, технології та рішення, нові для українського ринку. При бажанні змінюватися і вдосконалюватися така співпраця може стати для локальних компаній проривом. Над цим, звичайно, потрібно попрацювати, але якісно запровадивши необхідні зміни один раз, локальна компанія може істотно розширити коло своїх міжнародних клієнтів і вийти на принципово новий рівень.
У 2015 році ми почали працювати з 30 новими українськими компаніями. В кінці року підвели підсумки, і за нашими підрахунками, це допомогло скоротити витрати на $ 1 млн
Співпраця з місцевими невеликими компаніями приносить транснаціональної корпорації краще розуміння потреб клієнтів, процесів, що відбуваються в суспільстві і в економіці. Цей діалог дає глибоке розуміння країни і ринку. Місцеві компанії часто краще відчувають ринок, швидше реагують на появу нових трендів, можуть підказати якісь нестандартні рішення. Вони більш гнучкі і привносять в наше співробітництво нестандартні підходи, які міжнародні гіганти іноді упускають, перебуваючи в рамках жорсткої бізнес-структури, процесів і політик.
У наших планах на наступний рік - навчальні модулі для українських компаній - учасників наших проектів з обміну досвідом, а також допомога українським постачальникам у виході на міжнародний рівень: сертифікація, правові аспекти, пошук партнерів. І, звичайно, ми продовжуємо розширювати базу наших українських підрядників.
Відкриваючись для місцевого бізнесу, корпорації запускають цілий соціально-економічний механізм - свого роду екосистему, яка в перспективі може суттєво змінити стан справ в масштабах країни. Інвестуючи в бізнес, ми інвестуємо в розвиток економіки, залишаємо гроші всередині країни, створюємо нові робочі місця, підвищуємо професійні стандарти. Це вкладення вигідне для нас не тільки з точки зору безпосереднього бізнес-інтересу. Інвестиція в український малий і середній бізнес - це інвестиція в суспільство, його довгостроковий розвиток і добробут, це інвестиція в наш загальний успіх.
Джерело: http://forbes.net.ua/opinions/1413276...
Коментарі до матеріалу