Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Основні корупційні ситуації при взаємодії з ДПС

25.03.2024 5 0 0

Як повідомила Н. Южаніна, навіть в умовах дії мораторію на податкові перевірки 16,4 % з тих, хто контактував з податковою (30,3 % опитаних представників бізнесу), стикались із корупцією. 

НАЗК у своєму звіті зазначає, що зафіксований низький показник корупції у податковій може бути зумовлений намаганням уникнення бізнесом розкриття корупційних практик у відносинах з податковою. 

З цього можна зробити декілька висновків, в тому числі: 

  • нерішучість представників бізнесу із-за побоювання мати ще гірший «режим» спілкування з ДПС; 
  • невміння згуртовуватись задля боротьби проти свавілля податківців, а наодинці нічого не зробиш. 

Зважаючи, що податкова є лідером за контактами з бізнесом, навіть ці явно занижені показники, свідчать, що корупція в податковій навіть більша за корупцію на митниці!   

Серед основних корупційних ситуацій, з якими стикались представники бізнесу, що  взаємодіяли з податковою: 

  • дії та рішення, що сприяли відшкодуванню ПДВ підприємству  – 8,9 %;
  • отримання позитивних результатів під час проведення перевірки (і це в умовах мораторію!) – 8,4 %;
  • супровід податкового адміністрування підприємства – 6,2 %;
  • непроведення позапланових перевірок або виключення з плану-графіку перевірок – 4,4 %;
  • вирішення питань, пов’язаних з податковим боргом, – 4,2 %;
  • оформлення дозвільних документів (зокрема, ліцензій) на виробництво певних видів товарів – 2,1%;
  • встановлення податкових пільг, їх обліку та контролю надання – 2 %;
  • нефіксація під час перевірки виявлених порушень неоформлення працівників – 1,9 %.

Про те, що податківці вимагали гроші або послуги за «вирішення питання», повідомили 9,0 % опитаних, які контактували із податковою (у 2022 році – 7,3 %), або 54,8 % від тих, хто перебував у корупційних ситуаціях (у 2021 році – 48,9 %). 

Н. Южаніна


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали