Основні корупційні ситуації при взаємодії з ДПС
Як повідомила Н. Южаніна, навіть в умовах дії мораторію на податкові перевірки 16,4 % з тих, хто контактував з податковою (30,3 % опитаних представників бізнесу), стикались із корупцією.
НАЗК у своєму звіті зазначає, що зафіксований низький показник корупції у податковій може бути зумовлений намаганням уникнення бізнесом розкриття корупційних практик у відносинах з податковою.
З цього можна зробити декілька висновків, в тому числі:
- нерішучість представників бізнесу із-за побоювання мати ще гірший «режим» спілкування з ДПС;
- невміння згуртовуватись задля боротьби проти свавілля податківців, а наодинці нічого не зробиш.
Зважаючи, що податкова є лідером за контактами з бізнесом, навіть ці явно занижені показники, свідчать, що корупція в податковій навіть більша за корупцію на митниці!
Серед основних корупційних ситуацій, з якими стикались представники бізнесу, що взаємодіяли з податковою:
- дії та рішення, що сприяли відшкодуванню ПДВ підприємству – 8,9 %;
- отримання позитивних результатів під час проведення перевірки (і це в умовах мораторію!) – 8,4 %;
- супровід податкового адміністрування підприємства – 6,2 %;
- непроведення позапланових перевірок або виключення з плану-графіку перевірок – 4,4 %;
- вирішення питань, пов’язаних з податковим боргом, – 4,2 %;
- оформлення дозвільних документів (зокрема, ліцензій) на виробництво певних видів товарів – 2,1%;
- встановлення податкових пільг, їх обліку та контролю надання – 2 %;
- нефіксація під час перевірки виявлених порушень неоформлення працівників – 1,9 %.
Про те, що податківці вимагали гроші або послуги за «вирішення питання», повідомили 9,0 % опитаних, які контактували із податковою (у 2022 році – 7,3 %), або 54,8 % від тих, хто перебував у корупційних ситуаціях (у 2021 році – 48,9 %).
Н. Южаніна
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу