Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Основні зміни у сфері РРО 2016 року

18.03.2016 8877 0 0

1. Набули чинності вимоги використовувати РРО для єдинників 2-ї групи і терміналів

самообслуговування (ПТКС).

2. Закінчився перехідний період для переведення ЕККА (касових апаратів) на почекову

передачу даних.

У 2016 році застосовувати касові апарати або інші РРО зобов'язані:

- підприємці - платники єдиного податку, що приймають оплати готівкою, платіжними

картами, жетонами та ін .: III групи єдиного податку - з 1 липня 2015 року, а II групи - з 1

січня 2016 р. В основному це стосується магазинів, ларьків, інтернет- магазинів, служб

доставки, ресторанів, кафе, барів, сервісних центрів, салонів краси, SPA, спортзалів та

інших закладів, що пропонують товари та послуги населенню або іншим ФОП.

- підприємства, які торгують пивом та іншими спиртними напоями. Навіть якщо оборот

такого підприємства не досягає 1 млн. грн., то для отримання ліцензії на продаж

необхідно подати інформацію про придбаний і встановлений РРО.

- апарати самообслуговування і вендингові машини, що приймають готівкові платежі

(небанківські платіжні термінали, водомати, кофематов та ін.).

- підприємства, що працюють на загальній системі оподаткування та приймають готівкові

платежі, зобов'язані застосовувати РРО в будь-якому випадку.

Кому дозволяється не використовувати касовий апарат (РРО):

- фізособам-підприємцям (ФОП) на єдиному податку (будь-якої групи), що поки не досягли

обороту 1 млн.грн. у календарному році.

- всім ФОП-єдинникам 1ї групи, а також підприємцям, які працюють на ринку; об'єктам

мілкороздрібної роз'їзної торгівлі.

- у деяких інших випадках: при продажу квитків, при продажу товарів власного

виробництва (поза магазинами і закладами громадського харчування), у шкільних буфетах,

при здійсненні банківських операцій і в д-еяких інших випадках (див. повний перелік в

п.9.2. Закону про РРО).

Застосування РРО при перевищенні обороту 1 млн.грн.

З січня 2016 року всі фізичні особи-підприємці 2-ї та 3-ї групи єдиного податку, по

досягненні обороту в 1 млн.грн., повинні використовувати касові апарати при роботі з

готівкою та платіжними картами. Як тільки оборот підприємця у календарному році досягне 1

млн. грн., з першого дня наступного кварталу потрібно почати використовувати РРО, і

використання його продовжується до закінчення строку реєстрації такого підприємця. При

цьому неважливо, чи був оборот готівковим або безготівковим: хочете приймати готівкові

оплати - використовуйте касовий апарат.

Зауважимо: якщо основу обороту складають безготівкові платежі, і виникла разова

необхідність прийняти готівковий платіж, нехай клієнт зробить оплату через банк - тоді РРО

не потрібно. Якщо ж готівкові операції відбуваються часто, і загальний оборот підприємства

перевищує 1 млн. грн., то необхідно купити касовий апарат: благо, за минулий рік з'явилися

недорогі касові апарати - наприклад, Datecs МР-01, якій обійдеться трохи більше 4500 грн.

при терміні використання 7 років.

Технічні вимоги до касових апаратів та фіскальних реєстраторів у 2016 році

1 січня 2016 завершився перехідний період для доопрацювання або заміни існуючої

касової техніки на таку, що забезпечує подання по електронних каналах зв'язку електронних

копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. Ще кілька років тому всі РРО

друкували паперові копії чеків, які надавалися в податкову і зберігалися протягом 3 років. За

період 2011-2016 рр. в ході фіскальної реформи вся звітність була переведена в електронну

форму - зараз будь-який РРО повинен бути підключений до Інтернет і надсилати звітні дані

до ДФС про кожний проведений чек.

У яких випадках РРО при реалізації пального не застосовується?

РРО можуть не застосовуватися лише при відпуску:

- оптових партій пального, розрахунки за які здійснено шляхом безготівкового переказу

коштів з рахунку на рахунок, або шляхом взаємозаліку,

- або пального, яке знаходиться на відповідальному зберіганні, за умови, коли такий відпуск

здійснюється з ємкостей, спеціально призначених для зберігання та відпуску оптових партій

пального.

Чи потрібен РРО при розрахунках з підприємцями-єдинниками через POS-термінал?

При здійсненні розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із

застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО є

обов’язковим.

Для здійснення розрахункових операцій через РРО в безготівковій формі (із

застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) допустимим є, зокрема,

використання РОS-терміналу, який налаштований для роботи в єдиному циклі з РРО.

Документом, який підтверджує здійснення платежу за допомогою платіжної картки, має

бути:

- фіскальний касовий чек (у разі обов’язкового застосування РРО);

- розрахунковий документ, який відповідає вимогам Положення про форму та зміст

розрахункових документів (у разі звільнення від застосування РРО).

Водночас нагадаємо, що РРО не застосовують ся єдинниками I, II та III групи

(підприємцями) незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом

календарного року не перевищує 1 млн гривень. Тобто, якщо дохід платника єдиного податку

2-ої або 3-ої групи протягом календарного року не перевищує 1000000 гривень, реєструвати

та застосовувати РРО при використанні РОS-терміналу не обов’язково.

Хто може підписувати видаткові касові ордери?

Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або

працівник підприємства, який на це уповноважений керівником.

Видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами або видатковими

відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер

або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів

можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо.

Якщо на доданих до видаткових касових ордерів документах, заявах, рахунках тощо є

дозвільний напис керівника підприємства, то його підпис на видаткових касових ордерах не

обов’язковий.

Для виведення залишку готівки в касі не приймаються видаткові касові ордери або

видаткові відомості, в яких видача готівки з каси не підтверджена підписом одержувача.

Заступник керівника підприємства, працівник підприємства мають право підписувати

видаткові касові ордери за умови наділення їх керівником підприємства відповідними

повноваженнями, які закріплені внутрішніми розпорядчими документами (наказами,

положеннями тощо).

Якідокументи таким підприємцям потрібно надати для реєстрації РРО?

 

Для реєстрації РРО суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу:

- заяву про реєстрацію РРО за формою № 1-РРО;

 копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО

у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

- копію документа на право власності або іншого документа, що дає право

на розміщення господарської одиниці, де використовуватиметься РРО;

- копію договору суб’єкта господарювання з центром сервісного обслуговування про

технічне обслуговування та ремонт РРО.

Датою реєстрації РРО, яка зазначається в реєстраційному посвідченні, є дата,

що відповідає даті внесення даних до інформаційної системи ДФС.

Затверджено нову форму Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій

Мінфін наказом від 21.01.2016 №13 затвердив нове Положення про форму та зміст

розрахункових документів, а також нову форму звіту № ЗВР-1 та інструкцію щодо його

заповнення. Наказом затверджено:

- Положення про форму та зміст розрахункових документів;

- Порядок подання звітності, пов'язаної із використанням книг обліку розрахункових

операцій (розрахункових книжок);

- форму Звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових

книжок) (форма № ЗВР-1) та Інструкцію щодо його заповнення.

Наказ набрав чинності з дати офіційного опублікування в "Офіційному віснику України" у

11 березня 2016 року №18.

Втратили чинність попередні вимоги до оформлення розрахункових документів

З дати набрання чинності Наказу Мінфіну №13 від 21.01.2016 втрачають дію:

- вимоги до оформлення розрахункових документів та подання звіту ЗВР-1,

затверджені Наказом ДПАУ від 01.12.2000 р. № 614 (діючі на сьогодні).

- вимоги до форми і змісту фіскальних касових чеків у частині відображення інших податків,

крім ПДВ, не поширюються на розрахункові документи, що друкуються РРО, версії

внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру електронних

контрольно-касових апаратів та комп'ютерних систем, до дня набрання чинності Наказом №

13.

З 11 березня діють нові форми розрахункових документів

У зв‘язку з набранням чинності 11 березня 2016 року наказу Міністерства фінансів України

від 21.01.2016 року №13 оновлено форми таких розрахункових документів:

– фіскального касового чека на товари та послуги (форма № ФКЧ-1);

– фіскального касового чека видачі коштів (форма № ФКЧ-2);

– розрахункової квитанції (форма № РК-1);

– спрощеної розрахункової квитанції (форма № РК-2).

Окрім того, запроваджено новий розрахунковий документ – фіскальний касовий чек за

приймання та переказ готівкових коштів через програмно-технічні комплекси

самообслуговування (форма № ФКЧ-3).

Фіскальні касові чеки

Нову форму фіскального касового чеку на товари (послуги) затверджено додатком 1 до

Положення про форму та зміст розрахункових документів . Суттєво обов’язкові реквізити

касового чеку не змінилися. Але: для суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі, що

здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку

встановлено обов’язківий реквізит щодо акцизного податку.

У фіскальному касовому чекові потрібно буде окремим рядком зазначати:

- назва «Акцизний податок» (згідно з ПКУ). За потреби дозволяється використовувати

скорочення;

- розмір ставки акцизного податку,

- загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами). Рядки

«ПДВ» та «Акцизного податку» касового чека повторюються відповідно до кількості

податкових груп за різними ставками ПДВ та акцизного податку.

Дозволяється не друкувати рядків за податковими групами, якщо сума ПДВ або

акцизного податку дорівнює нулю.

Також уточнено, що у касовому чеку можна використовувати найменування або логотип

виробника (раніше можна було зазначати тільки логотип).

Розрахунки за допомогою платіжної картки

За новим Положенням про форму та зміст розрахункових документів, у разі застосування

при проведенні розрахунків з використанням платіжної картки платіжного терміналу,

з’єднаного або поєднаного з РРО, касовий чек повинен додатково містити такі обов’язкові

реквізити:

• ідентифікатор еквайєра та торгівця або інші дані, що дають змогу їх ідентифікувати;

• ідентифікатор платіжного пристрою;

• суму комісійної винагороди (у разі наявності);

• вид операції;

• реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки) (допустимі правилами безпеки

платіжної системи), перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»;

• напис «Код авт.» та код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній

системі, крім випадків, коли правила розрахунків платіжної системи передбачають складання

розрахункових документів із застосуванням електронних платіжних засобів (платіжних

карток) без виконання процедур авторизації;

• підпис касира та підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки)

(якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими

друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».

Нова форма фіскального касового чеку видачі коштів

Звертаємо увагу, що Положенням про форму та зміст розрахункових документів

затверджено також нові форми та реквізити фіскального касового чеку видачі коштів,

Розрахункової квитанції та Спрощеної розрахункової квитанції.

Зокрема, у фіскальному касовому чеку видачі коштів за новою формою потрібно

зазначати не просто назву операції виплати і суму коштів, яка видається за операцією

виплати, а:

- якщо кількість поверненого товару (обсяг отриманої послуги, що рекомпенсується) не

дорівнює одиниці виміру, - кількість, вартість поверненого товару (обсягу отриманої послуги,

що рекомпенсується);

- вартість одиниці виміру товару (послуги);

- назву операції виплати або назву товару (послуги).

З’явився в цій формі касового чеку і новий обов’язковий реквізит для СГ роздрібної торгівлі,

що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного

податку - окремим рядком в ньому зазначаються:

- розмір ставки такого податку,

- загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами,

-на початку рядка друкується назва такого податку. У реквізиті «Акцизний податок»

наводиться його назва (згідно з ПКУ). За потреби дозволяється використовувати скорочення.

Звіт №ЗВР -1

Цей звіт, починаючи з 2016 року подають тільки суб’єкти господарювання, які

використовують розрахункові книжки при здійсненні розрахунків у сфері торгівлі,

громадського харчування та послуг, крім розрахунків при здійсненні операцій з купівлі-

продажу іноземної валюти.

До 2016 року цей звіт подавали ще суб’єкти господарювання, які використовувати РРО,

що не забезпечували подання електронними каналами зв’язку копій розрахункових

документів та фіскальних звітних чеків. Але з 2016 року такими РРО вже заборонено

користуватися при здійсненні відповідних розрахунків.

Саме тому Наказом Мінфіну від 21.01.2016 № 13 затверджено нову форму звіту № ЗВР-1

та Інструкцію щодо його подання, які вже містять відповідні правила та вимоги щодо звіту №

ЗВР-1 у разі використання розрахункових книжок.

Зокрема, з таблиці звіту виключено графу, у якій наводилися дані про модифікацію РРО, і

залишено лише дані про фіскальний номер книги обліку розрахункових операцій.

Натомість в таблиці звіту з’явилися нові графи для зазначення суми розрахунків за

місяць за ставкою акцизного податку і суми акцизного податку. Звісно, що заповнюватися

вони повинні будуть виключно продавцями – платниками акцизного податку.

Недоопрацьований до 1 січня 2016 року РРО підлягає виведенню з експлуатації

Користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 р. електронних

контрольно-касових апаратів, що подають до фіскальних органів тільки інформацію про обсяг

розрахункових операцій (Z-звіти), було встановлено перехідний період тривалістю 1 рік (до

01.01.2016) для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує

подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і

фіскальних звітних чеків.

Отже, якщо зареєстрований в органах ДФС до 01.01.2015 р. РРО не був доопрацьований і

не забезпечує подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових

документів і фіскальних звітних чеків, такий РРО не може використовуватись суб’єктом

господарювання з 01.01.2016 р. та підлягає виведенню з експлуатації.

Джерело: http://www.mediastar.net.ua/56691-osn...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали