Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Навчання персоналу: виклики для аграріїв

Редакція

15.08.2017 159 0 0

Розвиток компанії неможливо без навчання та розвитку персоналу. У співробітників важливо розвивати як гнучкі (soft skills), так і тверді навички (hard skills). Секрет успішної системи навчання, на мою думку, стоїть на трьох китах:

- системний підхід і відповідно рівню розвитку компанії;

- балансі в розвитку soft skills і hard skills, і баланс цей для кожної посади свій;

- розумінні того факту, що навчання - не що інше, як інструмент для підвищення ефективності роботи співробітників і організації в цілому, а не самоціль.

Отже, які ж виклики, пов'язані з навчанням персоналу, стоять перед агрохолдингами?

Мабуть, почнемо з розвитку soft skills. Оскільки це навички, універсальні для працівників будь-якої сфери діяльності, на ринку мається велика кількість провайдерів, готових організувати подібний навчання. З одного боку, є можливість вибору, але з іншого невід'ємною проблемою швидкого зростання кількості тренінгових компаній є погіршення якості навчання, недостатньо високий рівень експертизи тренерів.

Рішення проблеми очевидно - треба вибрати надійного провайдера. Великий вплив на якість навчання має те, наскільки добре тренер розуміє специфіку бізнесу. Тому не можна недооцінювати роль передтренінгова підготовки. Як казав хтось їх великих, "Успіх цілком залежить від виконаної підготовки".

Технічне завдання для організації подібного навчання повинно закінчуватися з етапу розвитку і цілей компанії, аналізу зон розвитку, визначення тих проблем, які можуть бути вирішені за допомогою тренінгових рішень. Адже, як згадувалося раніше, навчання - це один з інструментів підвищення ефективності, а не самоціль.

А ось з "прокачуванням" hard skills справи йдуть складніше. Далі будемо говорити про розвиток hard skills для найбільш критичних для агробізнесу позицій - механізатори, інженери по ремонту техніки, агрономи. Якщо коротко, то навчальні програми ВНЗ і технікумів сьогодні дуже відстають від вимог агрохолдингів. Зараз робляться деякі кроки для подолання цієї прірви, але вона все ж величезна. Які ж можливості підвищення кваліфікації сьогодні доступні, крім так званого навчання на робочому місці?

Є можливість організувати навчання силами компаній-дилерів техніки або насіннєвих компаній. Як правило, якість такого навчання достатня, але воно стосується тільки конкретного продукту. А запит від бізнесу виходить на комплексні навчальні програми. Адже в кабіні трактора у сучасного механізатора встановлено п'ять моніторів, і він повинен вміти їх налаштувати, приступаючи до роботи. Це має істотний вплив на якість проведення технологічних операцій. Сьогодні ми набуваємо дуже дорогу новітню техніку (наприклад, вартість 1 трактора CASE - близько 200тис. $), А її можливості не можемо повністю використовувати через недостатній рівень знань. Оновлення техніки відбувається настільки швидко, що іноді навіть представникам дилера не вистачає компетенції, щоб дати кваліфіковану відповідь на конкретне запитання. Якщо 10 років тому питання лежав в площині механіки, то сьогодні акценти зміщуються в бік електроніки.

В результаті, для вирішення цієї проблеми ми змушені шукати можливості для комплексного навчання технічного персоналу за кордоном.

Така ситуація для агровиробників є проблемою, але, з іншого боку, вона може стати можливістю. Ринок послуг з комплексного навчання для виробничого персоналу вільний! І ми з нетерпінням чекаємо появи комплексних пропозицій в даній сфері.

Ольга Дядечко, HR-директор, Cygnet Holding

Джерело: http://www.proagro.com.ua/news/opinio...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали