Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зворотній зв’язок: як правильно поставити завдання, щоб його виконали

21.02.2019

Правильно поставлене ​​завдання – половина успіху справи. Але іноді людина, якій ви доручаєте завдання, нібито і зовсім вас не чула: робить зовсім не те або повторює одні й ті ж помилки. Не важливо, дитина це, учень чи підлеглий – щоб ваше спілкування було ефективним, потрібен зворотній зв’язок. Як домогтися того, щоб вашу думку почули і врахували.

ОБЕРЕЖНІСТЬ. Намагаючись дати людині мотивацію до дії і підштовхнути в потрібному напрямку, важливо не «перегнути палицю». Образи, крик і придушення особистої ініціативи неприпустимі. Особливо це стосується дітей – при неправильному підході можна назавжди відбити у дитини бажання проявляти креативність.

ПРАВИЛО СЕНДВІЧА. Класичний принцип побудови зворотного зв’язку, який рекомендують коучі, називається «правилом сендвіча». Згідно з ним, будь-яку критику необхідно розміщувати між двома позитивними посиланнями.

Наприклад: «Це дуже креативно, але я просив щось інше. Упевнений, ти зможеш зробити так, як потрібно».

ФОРМА ТЕЖ ВАЖЛИВА. Від класичної моделі професійні коучі рекомендують відмовитися, оскільки вона не враховує зусиль, які людина витратила на роботу. Навіть якщо результат не зовсім той, який вам потрібен, пом’якшіть критику, щоб не демотивувати співрозмовника повністю.

Наприклад: «Це дуже креативно, хоча трохи не те, про що ми говорили. Думаю, варто змінити ось це. Але мені подобається твоя ідея».

У результаті ви отримаєте мотивованого до дії, вдячного співрозмовника і покажете власну експертизу на зовсім іншому рівні.

НЕ ТИСНУТИ. Іноді людині потрібна допомога в тому, щоб почати думати і приймати рішення самостійно. Спочатку вона може відчути себе розгубленою, не знаючи, чого від неї очікують і як робити правильно.

Тому задавайте навідні запитання: «Що, на твою думку, тут найбільш доцільно?» Цікавтеся думкою співрозмовника, озвучуйте свою, але не нав’язуйте її: «Я б зробив так, але це твоє рішення, яке вплине саме на тебе, тому прийми своє власне».

Після двох-трьох разів вам вже не доведеться підштовхувати співрозмовника до самостійності – він сам проявить ініціативу.

БЕЗ ОСОБИСТОСТЕЙ. Критикуючи роботу, не переходьте на особистості, не змушуйте людину відчувати себе приниженою. Не потрібно перетворювати робочий процес в з’ясування того, хто правий, а хто ні. Це неконструктивно. Замість: «Подивися, що ти наробив, ти все зіпсував!», скажіть дитині або підлеглому: «Краще було зробити так». При цьому важливо тримати лінію аргументу і не випускати з поля зору всі важливі критичні пункти.

ПІД КЛЮЧ. Закінчувати зворотний зв’язок завжди потрібно на позитивній ноті, без взаємних образ. Після розмови з вами співрозмовник повинен точно уявляти, чого ви від нього чекаєте і як цього досягти.

Гарний зворотний зв’язок – той, після якого людина мотивована і готова братися за справу. Настрій на успіх обов’язково вплине на кінцевий результат роботи.

http://etcetera.media

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
23.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 27 вересня набудуть чинності зміни щодо блокування ПН Мінекономіки внесло зміни до Критеріів підприємств Увага: з 12 жовтня 2025 року діятимуть нові правила перетину кордонів ЄС для українців Нова підстава для відстрочки працівників: законопроєкт Для броню...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
26.09.2025
До переліку агротехніки та обладнання з компенсацією 25 % додано понад 200 нових найменувань
Компенсація 25 % вартості (без ПДВ) надається за сільськогосподарську техніку та обладнання з підтвердженим рівнем локалізації виробництва від 60 % (для комбайнів, тракторів, самохідних обприскувачів та зерновозів діють окремі умови). Оновлений перелік публікується на сайті Мінекономіки. Більше за т...
26.09.2025
Поновлено прийом звернень суб’єктів агропромислового комплексу щодо визначення їх критично важливими
Мінекономіки поновлює прийом звернень суб’єктів агропромислового комплексу щодо визначення їх критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період через Державний аграрний реєстр (ДАР). До уваги суб’єктів господарювання агропромисло...
25.09.2025
Гранти для креативних хабів і професійних асоціацій
Британська Рада оголошує про реалізацію грантового конкурсу для креативних хабів і професійних асоціацій та об’єднань, які є рушіями креативної економіки України. У межах програми п'ять переможців зможуть отримати до 10 000 фунтів стерлінгів на реалізацію своїх проєктів упродовж 2025–202...
Кращі матеріали