Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зворотній зв’язок: як правильно поставити завдання, щоб його виконали

21.02.2019

Правильно поставлене ​​завдання – половина успіху справи. Але іноді людина, якій ви доручаєте завдання, нібито і зовсім вас не чула: робить зовсім не те або повторює одні й ті ж помилки. Не важливо, дитина це, учень чи підлеглий – щоб ваше спілкування було ефективним, потрібен зворотній зв’язок. Як домогтися того, щоб вашу думку почули і врахували.

ОБЕРЕЖНІСТЬ. Намагаючись дати людині мотивацію до дії і підштовхнути в потрібному напрямку, важливо не «перегнути палицю». Образи, крик і придушення особистої ініціативи неприпустимі. Особливо це стосується дітей – при неправильному підході можна назавжди відбити у дитини бажання проявляти креативність.

ПРАВИЛО СЕНДВІЧА. Класичний принцип побудови зворотного зв’язку, який рекомендують коучі, називається «правилом сендвіча». Згідно з ним, будь-яку критику необхідно розміщувати між двома позитивними посиланнями.

Наприклад: «Це дуже креативно, але я просив щось інше. Упевнений, ти зможеш зробити так, як потрібно».

ФОРМА ТЕЖ ВАЖЛИВА. Від класичної моделі професійні коучі рекомендують відмовитися, оскільки вона не враховує зусиль, які людина витратила на роботу. Навіть якщо результат не зовсім той, який вам потрібен, пом’якшіть критику, щоб не демотивувати співрозмовника повністю.

Наприклад: «Це дуже креативно, хоча трохи не те, про що ми говорили. Думаю, варто змінити ось це. Але мені подобається твоя ідея».

У результаті ви отримаєте мотивованого до дії, вдячного співрозмовника і покажете власну експертизу на зовсім іншому рівні.

НЕ ТИСНУТИ. Іноді людині потрібна допомога в тому, щоб почати думати і приймати рішення самостійно. Спочатку вона може відчути себе розгубленою, не знаючи, чого від неї очікують і як робити правильно.

Тому задавайте навідні запитання: «Що, на твою думку, тут найбільш доцільно?» Цікавтеся думкою співрозмовника, озвучуйте свою, але не нав’язуйте її: «Я б зробив так, але це твоє рішення, яке вплине саме на тебе, тому прийми своє власне».

Після двох-трьох разів вам вже не доведеться підштовхувати співрозмовника до самостійності – він сам проявить ініціативу.

БЕЗ ОСОБИСТОСТЕЙ. Критикуючи роботу, не переходьте на особистості, не змушуйте людину відчувати себе приниженою. Не потрібно перетворювати робочий процес в з’ясування того, хто правий, а хто ні. Це неконструктивно. Замість: «Подивися, що ти наробив, ти все зіпсував!», скажіть дитині або підлеглому: «Краще було зробити так». При цьому важливо тримати лінію аргументу і не випускати з поля зору всі важливі критичні пункти.

ПІД КЛЮЧ. Закінчувати зворотний зв’язок завжди потрібно на позитивній ноті, без взаємних образ. Після розмови з вами співрозмовник повинен точно уявляти, чого ви від нього чекаєте і як цього досягти.

Гарний зворотний зв’язок – той, після якого людина мотивована і готова братися за справу. Настрій на успіх обов’язково вплине на кінцевий результат роботи.

http://etcetera.media

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
20.05.2025
Закінчено строк дії паспорту: коли слід замінити
Документи для обміну паспорта можуть бути подані протягом місяця до дати закінчення терміну його дії. У якій термін треба звернутися до Міграційної служби у разі закінчення строку дії паспорта громадянина України для його обміну? У разі закінчення строку дії паспорта документи для його обміну можут...
20.05.2025
Як забезпечити позов у господарському процесі
Забезпечення позову є важливим інструментом запобігання порушенням прав позивача. Він дозволяє забезпечити належне виконання рішення суду у майбутньому. У господарському процесі забезпечення позову є важливим інструментом запобігання порушенням прав позивача. Він дозволяє забезпечити належне виконан...
19.05.2025
Пройдіть анонімне опитування (анкетування) щодо наявності корупційних ризиків у діяльності ПФУ та його територіальних органах
Зібрана інформація допоможе оцінити та ідентифікувати корупційні ризики в діяльності ПФУ та його територіальних органів. В рамках проведення додаткового оцінювання корупційних ризиків у діяльності Пенсійного фонду та його територіальних органів ПФУ в період з 16.05.2025 по 22.05.2025 (включно) прово...
Кращі матеріали