Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Про особливості складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік

09.10.2020 1580 0 0

Відповідно до ст. 75 Бюджетного кодексу (далі – БК), Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови КМУ від 29.07.20 р. № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021–2023 роки» та враховуючи лист Мінфіну від 13.08.20 р. № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік» (далі – Лист № 25074) триває процес розробки та затвердження планів заходів з підготовки проєктів міських бюджетів на 2021 рік. 

Складання та затвердження місцевих бюджетів на 2021 рік буде забезпечене вже новими органами місцевого самоврядування, створеними після проведення місцевих виборів. Термін затвердження місцевих бюджетів – до 25 грудня включно.

Тому виконавчі органи відповідних місцевих рад мають завчасно здійснити підготовку проєктів місцевих бюджетів тергромад.

Формування взаємовідносин між державним та місцевими бюджетами на 2021 рік здійснюватиметься з урахуванням змін в адміністративно-територіальному устрої України. У разі утворення та ліквідації районів, а також тергромад після проведення місцевих виборів на територіях, затверджених КМУ, пропонується унормувати питання завершення повноважень та правонаступництва органів місцевого самоврядування, виконання бюджетів реорганізованих територіальних громад, правонаступництва майна, прав та обов’язків районних рад ліквідованих районів.

Крім того, Верховною Радою прийнято у першому читанні законопроєкт від 05.06.20 р. № 3614 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (постанова ВР від 15.07.20 р. № 794-IX). Пропонованими змінами передбачається з метою розмежування в БК дохідних та видаткових повноважень органів місцевого самоврядування відповідних рівнів визначити склад доходів та видатків окремо для бюджетів місцевого самоврядування (бюджетів тергромад сіл, селищ, міст та їх об’єднань) та районних бюджетів. А отже, особливості формування проєктів районних бюджетів на 2021 рік будуть визначені та доведені після прийняття відповідних законодавчих актів, що врегульовують питання функціонування та повноважень районних рад.

У процесі планування фінансовим управлінням міських рад рекомендується забезпечити:

1) здійснення загальної організації роботи зі складання та затвердження проєкту міського бюджету на 2021 рік;

2) збалансованість показників міського бюджету та дотримання норм БК;

3) формування дохідної частини міського бюджету на 2021 рік відповідно до показників соціально-економічного розвитку міста з урахуванням тенденцій надходжень до міського бюджету, наявної податкової бази та заходів, що вживатимуться для залучення додаткових надходжень до міського бюджету;

4) неухильне дотримання вимог ч. 4 ст. 77 БК щодо врахування в першочерговому порядку потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ та на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання та водовідведення, природний газ, послуги зв’язку, що споживаються бюджетними установами;

5) урахування гендерного аспекту відповідно до Методичних рекомендацій щодо впровадження та застосування гендерного підходу в бюджетному процесі, затверджених наказом Мінфіну від 02.01.19 р. № 1;

6) підвищення ефективності видатків бюджету розвитку шляхом спрямування таких коштів на реалізацію пріоритетних інвестиційних проєктів та програм, насамперед на продовження та завершення розпочатих у попередні роки та на здійснення невідкладних капітальних видатків бюджетних установ;

7) спрямування коштів міського бюджету на вирішення питань енергоефективності та енергозбереження з метою економного та раціонального витрачання енергетичних ресурсів у бюджетній сфері.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали