Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нові правила захисту прав споживачів фінпослуг вступили в силу: що зміниться

01.09.2020

Вступили в силу вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах

З сьогоднішнього дня заробили вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах. Головна зміна - відтепер на сайтах банків і в рекламі повинна з'являтися тільки достовірна, правдива, актуальна і достатня за обсягом інформація про депозити та кредити, їх вартість, умови та ризики. Одним словом, банки не повинні вводити клієнтів в оману. Це дозволить споживачам розуміти умови отримання послуг, порівнювати послуги кількох банків і приймати дійсно виважені фінансові рішення.

Національний банк затвердив вимоги до розкриття інформації в кінці минулого року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів. Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі і на сайтах вимагає ресурсу. Через коронакрізіса Національний банк відклав вимоги до вересня, і ось в перший день місяця вони вступили в силу.

Розкриття інформації на сайті: що змінилося?

Всі банки відтепер повинні надавати повну інформацію про кредити і депозити для громадян на своєму сайті в єдиному уніфікованому форматі. Перш за все банки зобов'язані вказувати реальну річну ставку по кредиту, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) і їх вартість для клієнта, термін послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки в випадку прострочення виплат по кредиту, умови дострокового зняття грошей з депозиту і т.д. Клієнт, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати можливість завантажити файл з вичерпною інформацією. Також на сайтах банків повинні працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозиті.

Розкриття інформації в рекламі: що змінилося?

Реклама кредитів і депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу. Також в рекламі обов'язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

  • для кредиту - реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту і його термін;
  • для депозиту - річна процентна ставка, термін вкладу, валюта і мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах і на інтернет-банерах. Однак вимоги стосуються тільки реклами конкретних продуктів або послуг для громадян і не поширюються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної рекламі банків.

Як Нацбанк буде перевіряти дотримання вимог?

Профільний підрозділ Національного банку - Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - відтепер буде здійснювати щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків і контролювати дотримання вимог до розкриття інформації. За неналежне розкриття інформації передбачені штрафні санкції від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
25.07.2025
НБУ залишив облікову ставку на рівні 15,5 %
Правління НБУ ухвалило рішення зберегти облікову ставку на рівні 15,5 %. Це підтримає стійкість валютного ринку та контрольованість інфляційних очікувань, що сприятиме подальшому послабленню цінового тиску. НБУ зберігатиме достатньо жорсткі монетарні умови стільки, скільки буде потрібно, щоб забезпе...
25.07.2025
Нові підходи до праці жінок та зарахування їх стажу в умовах війни
Внаслідок оновлення законодавства та зміни підходів у сфері праці, спричинених повномасштабною війною, в Україні зростає кількість жінок, які подаються на вакансії в галузях, де традиційно переважали чоловіки. Йдеться, зокрема, про важку промисловість, логістику, будівництво та технічні спеціальност...
24.07.2025
Банки очікують зростання кредитного портфелю: результати опитування
Банки зберегли оптимізм стосовно зростання кредитних портфелів бізнесу та населення і вперше за рік очікують поліпшення якості позик. Про це свідчать результати щоквартального опитування про умови банківського кредитування. Більше за темою: Позика за кредитною лінією та дисконтування Доступні кред...
Кращі матеріали