Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Нові правила захисту прав споживачів фінпослуг вступили в силу: що зміниться

01.09.2020 36 0 0

Вступили в силу вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах

З сьогоднішнього дня заробили вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах. Головна зміна - відтепер на сайтах банків і в рекламі повинна з'являтися тільки достовірна, правдива, актуальна і достатня за обсягом інформація про депозити та кредити, їх вартість, умови та ризики. Одним словом, банки не повинні вводити клієнтів в оману. Це дозволить споживачам розуміти умови отримання послуг, порівнювати послуги кількох банків і приймати дійсно виважені фінансові рішення.

Національний банк затвердив вимоги до розкриття інформації в кінці минулого року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів. Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі і на сайтах вимагає ресурсу. Через коронакрізіса Національний банк відклав вимоги до вересня, і ось в перший день місяця вони вступили в силу.

Розкриття інформації на сайті: що змінилося?

Всі банки відтепер повинні надавати повну інформацію про кредити і депозити для громадян на своєму сайті в єдиному уніфікованому форматі. Перш за все банки зобов'язані вказувати реальну річну ставку по кредиту, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) і їх вартість для клієнта, термін послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки в випадку прострочення виплат по кредиту, умови дострокового зняття грошей з депозиту і т.д. Клієнт, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати можливість завантажити файл з вичерпною інформацією. Також на сайтах банків повинні працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозиті.

Розкриття інформації в рекламі: що змінилося?

Реклама кредитів і депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу. Також в рекламі обов'язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

  • для кредиту - реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту і його термін;
  • для депозиту - річна процентна ставка, термін вкладу, валюта і мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах і на інтернет-банерах. Однак вимоги стосуються тільки реклами конкретних продуктів або послуг для громадян і не поширюються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної рекламі банків.

Як Нацбанк буде перевіряти дотримання вимог?

Профільний підрозділ Національного банку - Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - відтепер буде здійснювати щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків і контролювати дотримання вимог до розкриття інформації. За неналежне розкриття інформації передбачені штрафні санкції від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали