Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нові правила захисту прав споживачів фінпослуг вступили в силу: що зміниться

01.09.2020

Вступили в силу вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах

З сьогоднішнього дня заробили вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах. Головна зміна - відтепер на сайтах банків і в рекламі повинна з'являтися тільки достовірна, правдива, актуальна і достатня за обсягом інформація про депозити та кредити, їх вартість, умови та ризики. Одним словом, банки не повинні вводити клієнтів в оману. Це дозволить споживачам розуміти умови отримання послуг, порівнювати послуги кількох банків і приймати дійсно виважені фінансові рішення.

Національний банк затвердив вимоги до розкриття інформації в кінці минулого року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів. Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі і на сайтах вимагає ресурсу. Через коронакрізіса Національний банк відклав вимоги до вересня, і ось в перший день місяця вони вступили в силу.

Розкриття інформації на сайті: що змінилося?

Всі банки відтепер повинні надавати повну інформацію про кредити і депозити для громадян на своєму сайті в єдиному уніфікованому форматі. Перш за все банки зобов'язані вказувати реальну річну ставку по кредиту, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) і їх вартість для клієнта, термін послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки в випадку прострочення виплат по кредиту, умови дострокового зняття грошей з депозиту і т.д. Клієнт, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати можливість завантажити файл з вичерпною інформацією. Також на сайтах банків повинні працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозиті.

Розкриття інформації в рекламі: що змінилося?

Реклама кредитів і депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу. Також в рекламі обов'язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

  • для кредиту - реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту і його термін;
  • для депозиту - річна процентна ставка, термін вкладу, валюта і мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах і на інтернет-банерах. Однак вимоги стосуються тільки реклами конкретних продуктів або послуг для громадян і не поширюються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної рекламі банків.

Як Нацбанк буде перевіряти дотримання вимог?

Профільний підрозділ Національного банку - Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - відтепер буде здійснювати щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків і контролювати дотримання вимог до розкриття інформації. За неналежне розкриття інформації передбачені штрафні санкції від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали