Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нові правила захисту прав споживачів фінпослуг вступили в силу: що зміниться

01.09.2020

Вступили в силу вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах

З сьогоднішнього дня заробили вимоги до розкриття банками інформації про послуги в рекламі і на сайтах. Головна зміна - відтепер на сайтах банків і в рекламі повинна з'являтися тільки достовірна, правдива, актуальна і достатня за обсягом інформація про депозити та кредити, їх вартість, умови та ризики. Одним словом, банки не повинні вводити клієнтів в оману. Це дозволить споживачам розуміти умови отримання послуг, порівнювати послуги кількох банків і приймати дійсно виважені фінансові рішення.

Національний банк затвердив вимоги до розкриття інформації в кінці минулого року, після того як отримав повноваження на захист прав споживачів. Регулятор дав час банкам на адаптацію до нових вимог, розуміючи, що зміна інформації в рекламі і на сайтах вимагає ресурсу. Через коронакрізіса Національний банк відклав вимоги до вересня, і ось в перший день місяця вони вступили в силу.

Розкриття інформації на сайті: що змінилося?

Всі банки відтепер повинні надавати повну інформацію про кредити і депозити для громадян на своєму сайті в єдиному уніфікованому форматі. Перш за все банки зобов'язані вказувати реальну річну ставку по кредиту, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) і їх вартість для клієнта, термін послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки в випадку прострочення виплат по кредиту, умови дострокового зняття грошей з депозиту і т.д. Клієнт, зайшовши на веб-сайт будь-якого банку, повинен мати можливість завантажити файл з вичерпною інформацією. Також на сайтах банків повинні працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозиті.

Розкриття інформації в рекламі: що змінилося?

Реклама кредитів і депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу. Також в рекламі обов'язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

  • для кредиту - реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту і його термін;
  • для депозиту - річна процентна ставка, термін вкладу, валюта і мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах і на інтернет-банерах. Однак вимоги стосуються тільки реклами конкретних продуктів або послуг для громадян і не поширюються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної рекламі банків.

Як Нацбанк буде перевіряти дотримання вимог?

Профільний підрозділ Національного банку - Управління захисту прав споживачів фінансових послуг - відтепер буде здійснювати щоденний моніторинг веб-сайтів і реклами банків і контролювати дотримання вимог до розкриття інформації. За неналежне розкриття інформації передбачені штрафні санкції від 50 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
15.08.2025
Військовий облік: про що та в які строки потрібно повідомляти ТЦК
Військовозобов’язані повинні повідомити ТЦК та СП про зміну місця проживання та персональних даних. Невиконання цих вимог вважається порушенням правил військового обліку та тягне за собою правові наслідки згідно із законом. Більше за темою: Оновлена форма Списків та інші зміни щодо військовог...
15.08.2025
У яких випадках заброньовані військовозобов’язані проходять ВЛК
За наявності відстрочки або бронювання військовозобов’язані можуть пройти ВЛК: у разі прийняття на військову службу за контрактом; якщо особа була визнана обмежено придатною, але не проходила повторний медичний огляд (крім людей з інвалідністю, підтвердженою у встановленому порядку); за власни...
15.08.2025
Експорт та імпорт товарів за перше півріччя 2025 року
Коефіцієнт покриття експортом імпорту становив 0,52 (за перше півріччя 2024 року – 0,63). Больше по теме: Імпорт та експорт нематеріальних активів: ПДВ-особливості Експорт та імпорт послуг: загальні правила обліку Імпорт без увезення, експорт без вивезення За перше півріччя 2025 року експор...
Кращі матеріали