Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Податківці назвали причини блокування податкових накладних

26.07.2017

З 1 липня 2017 року почалася автоматична зупинка реєстрації податкових накладних (НН), які відповідають встановленим критеріям ризиковості (наказ Мінфіну №566 від 13 червня 2017 року). Цей процес нерозривно пов'язаний з автоматичним відшкодуванням ПДВ.

Якщо держава погоджується автоматично відшкодовувати ПДВ тільки на підставі зареєстрованої накладної, то воно має бути впевнена, що це справжній, а не фіктивний ПДВ. Тому Мінфін не буде скасовувати зупинку реєстрації накладних, а тільки вдосконалювати критерії відсіву.

Мінфін готовий щомісяця уточнювати і змінювати критерії зупинки НН, якщо ці зміни підуть на користь реального бізнесу.

Проблеми реєстрації

У Мінфіні визнають, що процес оцінки ризикованості податкових накладних не є ідеальним. Перш за все, мова йде про боротьбу з так званими «скрутками», коли підприємство закуповує за кордоном один товар, а продає абсолютно іншій (згідно з кодами товарної класифікації).

Як правило, підприємство імпортує товар (зі сплатою ПДВ на митниці), який можна продати за готівку (без реєстрації накладної в єдиному реєстрі ПН). У підсумку, такий платник має готівку від реалізованої продукції і документи на податковий кредит в системі електронного адміністрування ПДВ. Надалі цей кредит через мережу посередників використовується як фіктивний кредит для мінімізації податкових зобов'язань з ПДВ.

Для боротьби з цією схемою система автоматично зупиняє реєстрацію накладних, якщо підприємство купило «на вході» банани, а потім продає «на виході» труби. Однак, на практиці виявилося, що навіть при блокуванні 1% усіх накладних, в числі постраждалих виявляються підприємства реального сектора економіки. Так як вони закуповують сировину (один товарний код), а випускають готову продукцію (інший код).

Як пояснюють представники Мінфіну, тим, чиї податкові накладні були зупинені, необхідно подати до спеціальної комісії ДФС так звану технологічну карту (щоб податківці могли зрозуміти, чому підприємство купує, наприклад, молоко, а на виході - продає сир). Після схвалення комісією цих даних (протягом 5 днів), в майбутньому аналогічні податкові накладні підприємства не будуть блокуватися.

Процес прийому технологічних карт було розпочато фактично в середині червня, а потім сталася кібератака вірусу Petya, яка сильно загальмувала цей процес. Однак в Мінфіні сподіваються, що незабаром всі ці проблеми будуть вирішені і рівень відмов у реєстрації ПН буде нижче 0,5%.

Уже в останні кілька днів цей показник фіксується на рівні 0,3-0,4%.

Прийом технологічних карт здійснюється тільки на рівні центрального офісу УКРІНФОРМ. Він також зазначив, що зараз фіксується чимало спроб підприємств промацати слабкі місця системи. Наприклад, один платник сформував 4 тис. НН, кожна на суму не більше 1 тис. Грн. Щоб, по-перше, перевантажити систему запитами, а по-друге, спробувати обійти систему і зареєструвати ПН з ознаками фіктивності.

Система блокує ці спроби. Завдання - зробити так, щоб було нерентабельно обходити систему. Для цього ми і далі будемо коригувати критерії ризиковості.

Втім, за словами податківців, часто платники самі припускаються помилок в оформленні документів, що призводить до блокування податкових накладних.

Типові помилки

Наприклад, недавно одне з підприємств не змогло зареєструвати близько 300 податкових накладних. За словами Миколи Чмерука, в ході перевірки з'ясувалося, що технологічні карти були прийняті УКРІНФОРМ, проте в цих картах були проставлені не ті коди товарів, які вказувалися в виписуються накладних. Природно, система зупинила їх реєстрацію.

Часто платники помиляються у даті складання податкової накладної. Виходить, що накладна зареєстрована однією датою, а в повідомленні зазначено наступний день. І система не дає підтвердження.

Нагадаємо, в п.201.16 ПКУ обговорена можливість підтвердження реєстрації: щоб упевнитися, щo податкова накладна зареєстрована, покупець відправляє запит в ЄРПН в електронному вигляді. В якості підтвердження реєстрації покупцеві повинно прийти електронне повідомлення, і ця податкова накладна в електрон¬ном вигляді.

Щоб все пройшло гладко, потрібно коректно вказувати чотири реквізиту: порядковий номер ПН, дату її складання, податкові номери платника і контрагента.

Джерело: http://ubr.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Зовнішня торгівля України товарами за І квартал 2025 року
За І квартал 2025 року експорт товарів становив 9 952,7 млн дол. США, або 93,1 % порівняно із І кварталом 2024 року, імпорт – 18 467,5 млн дол. США, або 114,7 %. Негативне сальдо склало 8 514,8 млн дол. США (за І квартал 2024 року також негативне – 5 399,1 млн дол. США).  ...
16.05.2025
Як реформи в сфері захисту довкілля вплинуть на бізнес
«Зелений» перехід, сталі рішення та впровадження найкращих доступних технологій – це не перешкоди для роботи економіки, а вимога часу та нові можливості розвитку. Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Світлана Гринчук обговорила найбільш гострі питання з представни...
16.05.2025
Стратегія розвитку фінансового сектору: Рада з фінансової стабільності схвалила зміни
Рада з фінансової стабільності (далі – РФС) на засіданні 13 травня зосередилася на підготовці до восьмого перегляду програми розширеного фінансування з Міжнародним валютним фондом та ухвалила низку рішень.  По-перше, РФС схвалила зміни до Стратегії розвитку фінансового сектору України, з...
Кращі матеріали