Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нацбанк посилить нагляд у сфері боротьби з відмиванням «брудних» коштів

25.02.2019

Нацбанк за технічної допомоги МВФ підготував проект дорожньої карти для посилення нагляду у сфері боротьби з відмиванням «брудних» коштів та фінансуванням тероризму. Його реалізація дозволить Нацбанку зосередити більше уваги на адекватності  механізмів протидії відмиванню коштів та фінансуванню тероризму у фінансових установах та припинити функції розслідування.

Такий підхід передбачено у Меморандумі про економічну та фінансову політику України з МВФ від 05.12.2018 р. (далі — Меморандум).

Важливо відзначити, що припинення функцій розслідування, про які йдеться у  Меморандумі, не слід ототожнювати із припинення Нацбанком наглядових функцій у сфері фінансового моніторингу.  Нацбанк й надалі  в межах законодавчо визначених повноважень здійснюватиме аналіз ефективності системи управління ризиками банку, визначатиме  відповідність заходів, що здійснюються банком для обмеження (зменшення) ризиків під час своєї діяльності. Це робиться з метою не допустити використання банківських послуг для легалізації «брудних» коштів та забезпечити адекватність механізмів фінансового моніторингу, включно із заходами з вивчення банківських та клієнтських операцій.

З цією метою проект дорожньої карти передбачає перелік заходів, які  дозволять:

  • підвищити ефективність роботи банківського сектору та Нацбанку у сфері запобігання (протидії) легалізації «брудних» коштів і фінансуванню тероризму;
  • покращити ефективність кооперації між Нацбанком, Державною службою фінансового моніторингу України та правоохоронними органами;
  • підвищити рівень обізнаності банківського сектору щодо завдань та вимог, які стоять  перед фінустановами у сфері протидії та запобігання відмиванню «брудних» коштів і фінансуванню тероризму;
  • переглянути внутрішні документи та процедури Нацбанку після прийняття нового Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» для приведення їх у відповідність із зміненим законом. Зокрема, у частині посилення нагляду та підвищення уваги до ризиків відмивання «брудних» коштів/фінансування тероризму.

При цьому на Нацбанк не покладено функцію розслідування злочинів у сфері фінансового моніторингу, так само як і будь-яких інших злочинів.

Із урахуванням обмеженості трудових, часових та технічних ресурсів, а також для  уникнення  невиправданого використання цих ресурсів, Нацбанк зосереджує свої зусилля безпосередньо на здійсненні нагляду за банками у сфері фінансового моніторингу. Зокрема, Нацбанк аналізує ефективність побудованих в банках систем протидії незаконним операціям, достатність процедур та контролів. І якщо виявляє  «слабкі місця» банку у сфері фінансового моніторингу, то пропонує йому вжити більш дієвих заходів для того, щоб уникнути  використання банківських послуг у схемах з легалізації коштів.

Але коли  система управління ризиками банку та вжиті ним заходи виявилися неефективними, і це призвело до вчинення порушень та/або здійснення ризикової діяльності у сфері фінансового моніторингу, тоді Нацбанк застосовує відповідні заходи впливу для  здійснення ґрунтовного аналізу, виявлення можливих порушень вимог законодавства з питань фінансового моніторингу та прийняття відповідних рішень. Регулятор ретельно вивчає операції як самого банку, так і його клієнтів, що є звичайною практикою не лише в Україні, але й в світі.

У подальшому Нацбанк планує переглянути адекватність ресурсів для проведення ефективного нагляду на основі ризик-орієнтованого підходу.

http://bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали