Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

На що підприємці скаржаться бізнес-омбудсмену і чи є результат

Редакція

07.11.2016 135 0 0

У третьому кварталі 2016-го Раду бізнес–омбудсмен отримав рекордну кількість скарг від українських підприємців на дії державних і місцевих органів влади, а також державних компаній. Кількість скарг зросла з 213 у другому кварталі до 242 в третьому. В цілому за 16 місяців роботи Рада отримала 1 179 скарг.

На що скаржиться бізнес

Динаміка скарг на дії податкової, державних регуляторів і прокуратури практично не змінилася. На Державну фіскальну службу (включаючи податкову інспекцію та митну службу), а також силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполицию, Службу безпеки і Міністерство внутрішніх справ) Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг — 56% і 12% відповідно.

Найболючішими для бізнесу залишалися податкові питання. Ключовими проблемами стали податкові перевірки, затримки з поверненням ПДВ і кримінальні провадження проти бізнесу з боку ГФС. При цьому в раді бізнес-омбудсмена відзначають, що на третину скоротилася кількість скарг з приводу електронного адміністрування ПДВ. Крім того, підприємці у третьому кварталі нарікали на розірвання договорів про визнання електронної звітності, на скасування/поновлення/відмова в реєстрації платника ПДВ, проблеми з оцінкою митної вартості, митним оформленням і поверненням митних платежів.

У третьому кварталі практично в два рази збільшилася кількість скарг на дії державних підприємств. В першу чергу бізнес був незадоволений виконанням контрактів з боку держкомпаній.

Також збільшилася кількість скарг бізнесу на органи місцевого самоврядування, Служби безпеки та інших правоохоронців. Зокрема, підприємці скаржилися на проблеми з виділенням земельних ділянок, процесуальні зловживання СБУ і Нацполиции, бездіяльності прокуратури.

Чи є відгук

На підставі звернень підприємців Рада бізнес-омбудсмена в третьому кварталі почала 145 розслідувань. Також у липні-вересні було завершено 119 справ, з яких 62 з позитивним фінансовим або нефінансовим результатом для бізнесу, який скаржився.

Прямий фінансовий ефект закритих розслідувань в третьому кварталі склав 1,5 млрд грн, що втричі більше, ніж у другому кварталі. При цьому з 16 місяців роботи в Україні Ради бізнес-омбудсмена фінансовий ефект досяг 4,919 млрд грн. Порада бізнес-омбудсмена, зокрема, домагався зменшення штрафів, повернення зайво сплачених коштів за розмитнення товарів, повернення затриманих на митниці вагонів, незаконно привласнених автомобілів та інше.

Крім фінансового ефекту в третьому кварталі вдалося, зокрема, врегулювати проблеми з отриманням дозволів, ліцензій і висновків, припинити зловживання службовим становищем держорганами, закрити кримінальні справи.

Крім того, в третьому кварталі 2016-го Рада бізнес-омбудсмена за результатами скарг бізнесу відправила держорганам 85 рекомендацій. Частка виконаних рекомендацій зросла з 64% у другому кварталі до 75% в третьому. При цьому Державна фіскальна служба виконала 80% рекомендацій (169 з 211), Мін'юст — 85% (22 з 26), Міністерство внутрішніх справ — 50% (11 з 23), а прокуратура — 69% (11 з 16).

Який бізнес скаржиться

Основним джерелом звернень (75% скарг) залишилися представники малого і середнього бізнесу, які працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі та телекомунікацій. Від представників великого бізнесу у третьому кварталі Рада бізнес-омбудсмена отримав 60 скарг або 25% від загальної кількості. Найактивніше скаржилися в Києві (113), Київської (21), Харківській (14), Одеській (11) і Дніпропетровській (11) областях.

Джерело: http://delo.ua/ 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали