Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

На що підприємці скаржаться бізнес-омбудсмену і чи є результат

07.11.2016

У третьому кварталі 2016-го Раду бізнес–омбудсмен отримав рекордну кількість скарг від українських підприємців на дії державних і місцевих органів влади, а також державних компаній. Кількість скарг зросла з 213 у другому кварталі до 242 в третьому. В цілому за 16 місяців роботи Рада отримала 1 179 скарг.

На що скаржиться бізнес

Динаміка скарг на дії податкової, державних регуляторів і прокуратури практично не змінилася. На Державну фіскальну службу (включаючи податкову інспекцію та митну службу), а також силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполицию, Службу безпеки і Міністерство внутрішніх справ) Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг — 56% і 12% відповідно.

Найболючішими для бізнесу залишалися податкові питання. Ключовими проблемами стали податкові перевірки, затримки з поверненням ПДВ і кримінальні провадження проти бізнесу з боку ГФС. При цьому в раді бізнес-омбудсмена відзначають, що на третину скоротилася кількість скарг з приводу електронного адміністрування ПДВ. Крім того, підприємці у третьому кварталі нарікали на розірвання договорів про визнання електронної звітності, на скасування/поновлення/відмова в реєстрації платника ПДВ, проблеми з оцінкою митної вартості, митним оформленням і поверненням митних платежів.

У третьому кварталі практично в два рази збільшилася кількість скарг на дії державних підприємств. В першу чергу бізнес був незадоволений виконанням контрактів з боку держкомпаній.

Також збільшилася кількість скарг бізнесу на органи місцевого самоврядування, Служби безпеки та інших правоохоронців. Зокрема, підприємці скаржилися на проблеми з виділенням земельних ділянок, процесуальні зловживання СБУ і Нацполиции, бездіяльності прокуратури.

Чи є відгук

На підставі звернень підприємців Рада бізнес-омбудсмена в третьому кварталі почала 145 розслідувань. Також у липні-вересні було завершено 119 справ, з яких 62 з позитивним фінансовим або нефінансовим результатом для бізнесу, який скаржився.

Прямий фінансовий ефект закритих розслідувань в третьому кварталі склав 1,5 млрд грн, що втричі більше, ніж у другому кварталі. При цьому з 16 місяців роботи в Україні Ради бізнес-омбудсмена фінансовий ефект досяг 4,919 млрд грн. Порада бізнес-омбудсмена, зокрема, домагався зменшення штрафів, повернення зайво сплачених коштів за розмитнення товарів, повернення затриманих на митниці вагонів, незаконно привласнених автомобілів та інше.

Крім фінансового ефекту в третьому кварталі вдалося, зокрема, врегулювати проблеми з отриманням дозволів, ліцензій і висновків, припинити зловживання службовим становищем держорганами, закрити кримінальні справи.

Крім того, в третьому кварталі 2016-го Рада бізнес-омбудсмена за результатами скарг бізнесу відправила держорганам 85 рекомендацій. Частка виконаних рекомендацій зросла з 64% у другому кварталі до 75% в третьому. При цьому Державна фіскальна служба виконала 80% рекомендацій (169 з 211), Мін'юст — 85% (22 з 26), Міністерство внутрішніх справ — 50% (11 з 23), а прокуратура — 69% (11 з 16).

Який бізнес скаржиться

Основним джерелом звернень (75% скарг) залишилися представники малого і середнього бізнесу, які працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі та телекомунікацій. Від представників великого бізнесу у третьому кварталі Рада бізнес-омбудсмена отримав 60 скарг або 25% від загальної кількості. Найактивніше скаржилися в Києві (113), Київської (21), Харківській (14), Одеській (11) і Дніпропетровській (11) областях.

Джерело: http://delo.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
Уже скасовано 795 рішень МСЕК щодо посадовців
МОЗ разом із правоохоронними органами системно перевіряє рішення, за якими медико-соціальні експертні комісії встановлювали інвалідність посадовим особам. Лише за останній місяць кількість розглянутих справ значно зросла: станом на 25 липня 2025 року Центром оцінювання функціонального стану людини в...
01.08.2025
Економічних правопорушень поменшає: ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією
ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правопорушення. ДПС, Держфінмоніторинг та БЕБ удосконалять механізм обміну інформацією. Це те, що дозволить більш оперативно та якісно виявляти економічні правоп...
31.07.2025
В Дія.Бізнес з’явилася можливість обирати сучасні ІТ-продукти для бізнесу
Дія.Бізнес запускає новий сервіс – Маркетплейс цифрових рішень. Маркетплейс стане єдиною платформою, яка поєднає компанії-постачальників ІТ-рішень та підприємців, що шукають перевірені сервіси для розвитку бізнесу. На платформі користувачі зможуть знайти інструменти для автоматизації, фінансів...
Кращі матеріали