Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

На що підприємці скаржаться бізнес-омбудсмену і чи є результат

07.11.2016

У третьому кварталі 2016-го Раду бізнес–омбудсмен отримав рекордну кількість скарг від українських підприємців на дії державних і місцевих органів влади, а також державних компаній. Кількість скарг зросла з 213 у другому кварталі до 242 в третьому. В цілому за 16 місяців роботи Рада отримала 1 179 скарг.

На що скаржиться бізнес

Динаміка скарг на дії податкової, державних регуляторів і прокуратури практично не змінилася. На Державну фіскальну службу (включаючи податкову інспекцію та митну службу), а також силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполицию, Службу безпеки і Міністерство внутрішніх справ) Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг — 56% і 12% відповідно.

Найболючішими для бізнесу залишалися податкові питання. Ключовими проблемами стали податкові перевірки, затримки з поверненням ПДВ і кримінальні провадження проти бізнесу з боку ГФС. При цьому в раді бізнес-омбудсмена відзначають, що на третину скоротилася кількість скарг з приводу електронного адміністрування ПДВ. Крім того, підприємці у третьому кварталі нарікали на розірвання договорів про визнання електронної звітності, на скасування/поновлення/відмова в реєстрації платника ПДВ, проблеми з оцінкою митної вартості, митним оформленням і поверненням митних платежів.

У третьому кварталі практично в два рази збільшилася кількість скарг на дії державних підприємств. В першу чергу бізнес був незадоволений виконанням контрактів з боку держкомпаній.

Також збільшилася кількість скарг бізнесу на органи місцевого самоврядування, Служби безпеки та інших правоохоронців. Зокрема, підприємці скаржилися на проблеми з виділенням земельних ділянок, процесуальні зловживання СБУ і Нацполиции, бездіяльності прокуратури.

Чи є відгук

На підставі звернень підприємців Рада бізнес-омбудсмена в третьому кварталі почала 145 розслідувань. Також у липні-вересні було завершено 119 справ, з яких 62 з позитивним фінансовим або нефінансовим результатом для бізнесу, який скаржився.

Прямий фінансовий ефект закритих розслідувань в третьому кварталі склав 1,5 млрд грн, що втричі більше, ніж у другому кварталі. При цьому з 16 місяців роботи в Україні Ради бізнес-омбудсмена фінансовий ефект досяг 4,919 млрд грн. Порада бізнес-омбудсмена, зокрема, домагався зменшення штрафів, повернення зайво сплачених коштів за розмитнення товарів, повернення затриманих на митниці вагонів, незаконно привласнених автомобілів та інше.

Крім фінансового ефекту в третьому кварталі вдалося, зокрема, врегулювати проблеми з отриманням дозволів, ліцензій і висновків, припинити зловживання службовим становищем держорганами, закрити кримінальні справи.

Крім того, в третьому кварталі 2016-го Рада бізнес-омбудсмена за результатами скарг бізнесу відправила держорганам 85 рекомендацій. Частка виконаних рекомендацій зросла з 64% у другому кварталі до 75% в третьому. При цьому Державна фіскальна служба виконала 80% рекомендацій (169 з 211), Мін'юст — 85% (22 з 26), Міністерство внутрішніх справ — 50% (11 з 23), а прокуратура — 69% (11 з 16).

Який бізнес скаржиться

Основним джерелом звернень (75% скарг) залишилися представники малого і середнього бізнесу, які працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі та телекомунікацій. Від представників великого бізнесу у третьому кварталі Рада бізнес-омбудсмена отримав 60 скарг або 25% від загальної кількості. Найактивніше скаржилися в Києві (113), Київської (21), Харківській (14), Одеській (11) і Дніпропетровській (11) областях.

Джерело: http://delo.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
16.06.2025
Викрито колишніх держсекретаря міністерства, радника міністра та директорку ДП за корупцію у будівництві
НАБУ і САП викрили масштабну корупційну оборудку у будівельній сфері за участю топпосадовців держави.  Про підозру у зловживанні службовим становищем, одержанні та наданні неправомірної вигоди в особливо великому розмірі повідомили:  колишньому державному секретарю Мінрегіону, чинному ...
16.06.2025
Рада ЄС ухвалила рішення про продовження дії тимчасового захисту для українців до 4 березня 2027 року
Статус тимчасового захисту був застосований як інструмент допомоги для українських біженців. Cтатус надає доступ до освіти, роботи, проживання, медичного страхування та соціальних послуг для громадян України в країнах ЄС. Віце-прем’єр-міністр – Міністр національної єдності України Олексі...
16.06.2025
9,7 тисяч платників увійшли до «Клубу білого бізнесу»: ДПС оприлюднює новий перелік
Платникам, які включені до Переліку, в Електронний кабінет направлено інформаційні повідомлення про включення до Переліку та про закріплення комплаєнс-менеджерів. Більше за темою: Підприємство включене до «Клубу білого бізнесу»: що це означає? ДПС затверджено Перелік платників пода...
Кращі матеріали