Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

На що підприємці скаржаться бізнес-омбудсмену і чи є результат

07.11.2016

У третьому кварталі 2016-го Раду бізнес–омбудсмен отримав рекордну кількість скарг від українських підприємців на дії державних і місцевих органів влади, а також державних компаній. Кількість скарг зросла з 213 у другому кварталі до 242 в третьому. В цілому за 16 місяців роботи Рада отримала 1 179 скарг.

На що скаржиться бізнес

Динаміка скарг на дії податкової, державних регуляторів і прокуратури практично не змінилася. На Державну фіскальну службу (включаючи податкову інспекцію та митну службу), а також силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполицию, Службу безпеки і Міністерство внутрішніх справ) Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг — 56% і 12% відповідно.

Найболючішими для бізнесу залишалися податкові питання. Ключовими проблемами стали податкові перевірки, затримки з поверненням ПДВ і кримінальні провадження проти бізнесу з боку ГФС. При цьому в раді бізнес-омбудсмена відзначають, що на третину скоротилася кількість скарг з приводу електронного адміністрування ПДВ. Крім того, підприємці у третьому кварталі нарікали на розірвання договорів про визнання електронної звітності, на скасування/поновлення/відмова в реєстрації платника ПДВ, проблеми з оцінкою митної вартості, митним оформленням і поверненням митних платежів.

У третьому кварталі практично в два рази збільшилася кількість скарг на дії державних підприємств. В першу чергу бізнес був незадоволений виконанням контрактів з боку держкомпаній.

Також збільшилася кількість скарг бізнесу на органи місцевого самоврядування, Служби безпеки та інших правоохоронців. Зокрема, підприємці скаржилися на проблеми з виділенням земельних ділянок, процесуальні зловживання СБУ і Нацполиции, бездіяльності прокуратури.

Чи є відгук

На підставі звернень підприємців Рада бізнес-омбудсмена в третьому кварталі почала 145 розслідувань. Також у липні-вересні було завершено 119 справ, з яких 62 з позитивним фінансовим або нефінансовим результатом для бізнесу, який скаржився.

Прямий фінансовий ефект закритих розслідувань в третьому кварталі склав 1,5 млрд грн, що втричі більше, ніж у другому кварталі. При цьому з 16 місяців роботи в Україні Ради бізнес-омбудсмена фінансовий ефект досяг 4,919 млрд грн. Порада бізнес-омбудсмена, зокрема, домагався зменшення штрафів, повернення зайво сплачених коштів за розмитнення товарів, повернення затриманих на митниці вагонів, незаконно привласнених автомобілів та інше.

Крім фінансового ефекту в третьому кварталі вдалося, зокрема, врегулювати проблеми з отриманням дозволів, ліцензій і висновків, припинити зловживання службовим становищем держорганами, закрити кримінальні справи.

Крім того, в третьому кварталі 2016-го Рада бізнес-омбудсмена за результатами скарг бізнесу відправила держорганам 85 рекомендацій. Частка виконаних рекомендацій зросла з 64% у другому кварталі до 75% в третьому. При цьому Державна фіскальна служба виконала 80% рекомендацій (169 з 211), Мін'юст — 85% (22 з 26), Міністерство внутрішніх справ — 50% (11 з 23), а прокуратура — 69% (11 з 16).

Який бізнес скаржиться

Основним джерелом звернень (75% скарг) залишилися представники малого і середнього бізнесу, які працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі та телекомунікацій. Від представників великого бізнесу у третьому кварталі Рада бізнес-омбудсмена отримав 60 скарг або 25% від загальної кількості. Найактивніше скаржилися в Києві (113), Київської (21), Харківській (14), Одеській (11) і Дніпропетровській (11) областях.

Джерело: http://delo.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали