Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

На що підприємці скаржаться бізнес-омбудсмену і чи є результат

07.11.2016

У третьому кварталі 2016-го Раду бізнес–омбудсмен отримав рекордну кількість скарг від українських підприємців на дії державних і місцевих органів влади, а також державних компаній. Кількість скарг зросла з 213 у другому кварталі до 242 в третьому. В цілому за 16 місяців роботи Рада отримала 1 179 скарг.

На що скаржиться бізнес

Динаміка скарг на дії податкової, державних регуляторів і прокуратури практично не змінилася. На Державну фіскальну службу (включаючи податкову інспекцію та митну службу), а також силові структури (включаючи прокуратуру, Нацполицию, Службу безпеки і Міністерство внутрішніх справ) Рада бізнес-омбудсмена отримала найбільшу кількість скарг — 56% і 12% відповідно.

Найболючішими для бізнесу залишалися податкові питання. Ключовими проблемами стали податкові перевірки, затримки з поверненням ПДВ і кримінальні провадження проти бізнесу з боку ГФС. При цьому в раді бізнес-омбудсмена відзначають, що на третину скоротилася кількість скарг з приводу електронного адміністрування ПДВ. Крім того, підприємці у третьому кварталі нарікали на розірвання договорів про визнання електронної звітності, на скасування/поновлення/відмова в реєстрації платника ПДВ, проблеми з оцінкою митної вартості, митним оформленням і поверненням митних платежів.

У третьому кварталі практично в два рази збільшилася кількість скарг на дії державних підприємств. В першу чергу бізнес був незадоволений виконанням контрактів з боку держкомпаній.

Також збільшилася кількість скарг бізнесу на органи місцевого самоврядування, Служби безпеки та інших правоохоронців. Зокрема, підприємці скаржилися на проблеми з виділенням земельних ділянок, процесуальні зловживання СБУ і Нацполиции, бездіяльності прокуратури.

Чи є відгук

На підставі звернень підприємців Рада бізнес-омбудсмена в третьому кварталі почала 145 розслідувань. Також у липні-вересні було завершено 119 справ, з яких 62 з позитивним фінансовим або нефінансовим результатом для бізнесу, який скаржився.

Прямий фінансовий ефект закритих розслідувань в третьому кварталі склав 1,5 млрд грн, що втричі більше, ніж у другому кварталі. При цьому з 16 місяців роботи в Україні Ради бізнес-омбудсмена фінансовий ефект досяг 4,919 млрд грн. Порада бізнес-омбудсмена, зокрема, домагався зменшення штрафів, повернення зайво сплачених коштів за розмитнення товарів, повернення затриманих на митниці вагонів, незаконно привласнених автомобілів та інше.

Крім фінансового ефекту в третьому кварталі вдалося, зокрема, врегулювати проблеми з отриманням дозволів, ліцензій і висновків, припинити зловживання службовим становищем держорганами, закрити кримінальні справи.

Крім того, в третьому кварталі 2016-го Рада бізнес-омбудсмена за результатами скарг бізнесу відправила держорганам 85 рекомендацій. Частка виконаних рекомендацій зросла з 64% у другому кварталі до 75% в третьому. При цьому Державна фіскальна служба виконала 80% рекомендацій (169 з 211), Мін'юст — 85% (22 з 26), Міністерство внутрішніх справ — 50% (11 з 23), а прокуратура — 69% (11 з 16).

Який бізнес скаржиться

Основним джерелом звернень (75% скарг) залишилися представники малого і середнього бізнесу, які працюють сферах промисловості, сільського господарства, оптової торгівлі та телекомунікацій. Від представників великого бізнесу у третьому кварталі Рада бізнес-омбудсмена отримав 60 скарг або 25% від загальної кількості. Найактивніше скаржилися в Києві (113), Київської (21), Харківській (14), Одеській (11) і Дніпропетровській (11) областях.

Джерело: http://delo.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
30.10.2025
Довідник знаменних і пам'ятних дат на листопад 2025 року
Які святкові, знаменні та пам'ятні дати чекають на нас у листопаді 2025 року? Листопад 1 День заснування Європейського союзу. Утворився на основі підписаного 7 лютого 1992 року Маастрихтського договору, який набув чинності з 1 листопада 1993 року Національне свято Алжирської Народної Демократично...
29.10.2025
З 1 листопада Молдова та Чорногорія приєднуються до спільного транзиту
З 1 листопада 2025 року Республіка Молдова та Чорногорія стають повноправними членами Конвенції про процедуру спільного транзиту та Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами. Більше за темою: Постачання товару «транзитом»: як оформити договірні відносини? Визначено меха...
29.10.2025
Без цукру, з низьким вмістом солі, знежирений, безкалорійний: що має пам’ятати виробник
Держслужба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів нагадує про популярні написи на продуктах. Розглянемо, що має пам’ятати бізнес. Більше за темою: Санітарна експертиза: отримуємо висновок Вивчаємо нові правила ліцензування виробництва та обігу спирту, алкогольних напої...
Кращі матеріали