Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Якими в Україні будуть портові збори

31.10.2017

Міністерство інфраструктури (МІУ) 26 жовтня в Одесі презентувало нову методику розрахунку портових зборів в Україні.

Що пропонує нова методика?

Основне нововведення представленої методики - формульний підхід до встановлення ставок портових зборів.

Згідно з пропозицією міністерства, ставка повинна формуватися з урахуванням операційних витрат на обслуговування суден (OPEX). А також включати суму капітальних інвестицій в портову інфраструктуру (CAPEX) з урахуванням коефіцієнта прибутку.

Також розмір ставки буде залежати від суднообігу в кожному конкретному порту в розрахунку на валову місткість суден (GT). Таким чином, збільшення вантажопотоку, а значить - GT, буде призводити до зниження ставок портових зборів.

МІУ пропонує затверджувати ставки на 5 років з щорічним переглядом. Поки що анонсовано зниження ставок портових зборів з 2018 року до 20%. Однак ніяких проектів рішень, в яких прописана ця норма, поки немає.

Зараз ставки портових зборів встановлюються МІУ на основі розрахунків держпідприємства ДП "Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України" (УкрНДІМФ).

Сьогодні діють ставки зборів, встановлені наказом МІУ №316 від травня 2013 року зі змінами.

У світі практикується кілька підходів до встановлення ставок портових зборів:

    1. Підхід "Витрати плюс", коли ставки встановлюється на основі середніх, змінних або граничних витрат.

    2. Комерційний підхід, коли ставки встановлюються на основі аналізу ставок в портах-конкурентах, щоб переманити до себе вантажопотоки.

    3. Адвалорний підхід - ставка встановлюється у відсотках від вартості вантажу.

МІУ пішло по шляху найбільш вживаною в світі методики - підходу "Витрати плюс". Ставки зборів в українських портах повинні складатися з операційних та інвестиційних витрат з урахуванням обсягу перевалки.

Яка вартість заходу судна в українських портах?

Витрати на захід судна в порт називають дісбурсмент. В Україні дісбурсмент є одним з найвищих в світі.

По-перше, це робить неконкурентоспроможними українські порти. Чим вище вартість заходу судна, тим менше обсяг перевалки вантажів. А значить - менше грошей зароблять українські порти, портові оператори, залізничні та автомобільні перевозчкі.

Але головне, що висока вартість обслуговування судна віддає перевагу конкурентам українських виробників з інших країн.

Для прикладу, за даними International Seaborne Market, захід судна в Миколаївський порт судна вантажопідйомністю 27,5 тис. Тонн обійдеться в $ 100-120 тис. А вартість обслуговування судна такий же вантажопідйомності в порту Роттердама (Голландія) обійдеться $ 35-36 тис., Або в три рази дешевше.

Портові витрати можна поділити на дві частини.

Перша - вартість обробки вантажу. Кошти за ці послуги стягуються стівідорними компаніями - компаніями, які займаються перевалкою вантажів. Ціна на ці послуги є відносно ринкової, так як значна частина стивідорних компаній в Україні - приватні.

Друга складова - портові збори, встановлені державним регулятором. В даному випадку - МІУ. Залежно від порту, виду вантажу і тоннажу судна, вони становлять від 20 до 50 відсотків вартості суднозаходу в українські порти.

В Україні діють сім основних портових збору: корабельний, маяковий, причальний, канальний, якірний, санітарний і адміністративний.

Маяковий збір сплачується держпідприємству "Держгідрографія", адміністративний - в державний бюджет. Всі інші стягуються на користь держпідприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ).

Детальніше: https://biz.censor.net.ua/resonance/3...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про факторинг Які перевірки, незважаючи на мораторій, таки проводитимуться Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та призову Для працівників певних категорій планують затвердити Порядок організації та проведення обов'язкових ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
08.08.2025
ДПС скорочує кількість перевірок і блокування ПН
Наразі ДПС працює над удосконаленням аналітичних інструментів для зосередження уваги на платниках із значними ризиками. З початку року блокування податкових накладних та виведення з ризиків скорочено вдвічі й ДПС працює над подальшим зменшенням ціх показників. Більше за темою: Заблоковано помилково...
08.08.2025
Відтепер на порталі «Дія.Бізнес» можна вибрати потрібну ERP-систему
На порталі «Дія.Бізнес» зʼявився новий онлайн-курс «ERP-системи для бізнесу: вибір, впровадження, результат». Більше за темою: Шахрайство в компанії: що потрібно знати бізнесу На порталі «Дія.Бізнес» зʼявився новий онлайн-курс «ERP-системи для бізнесу: вибі...
07.08.2025
Дії роботодавця у разі повернення на роботу мобілізованого працівника
Розглянемо підстави для звільнення з військової служби, як подати рапорт на звільнення, виплати після звільнення, повернення на роботу після звільнення з військової служби, заходи підтримки для демобілізованих. Більше за темою: Демобілізація чи повернення на роботу звільненого в запас «строко...
Кращі матеріали