Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Якими в Україні будуть портові збори

31.10.2017

Міністерство інфраструктури (МІУ) 26 жовтня в Одесі презентувало нову методику розрахунку портових зборів в Україні.

Що пропонує нова методика?

Основне нововведення представленої методики - формульний підхід до встановлення ставок портових зборів.

Згідно з пропозицією міністерства, ставка повинна формуватися з урахуванням операційних витрат на обслуговування суден (OPEX). А також включати суму капітальних інвестицій в портову інфраструктуру (CAPEX) з урахуванням коефіцієнта прибутку.

Також розмір ставки буде залежати від суднообігу в кожному конкретному порту в розрахунку на валову місткість суден (GT). Таким чином, збільшення вантажопотоку, а значить - GT, буде призводити до зниження ставок портових зборів.

МІУ пропонує затверджувати ставки на 5 років з щорічним переглядом. Поки що анонсовано зниження ставок портових зборів з 2018 року до 20%. Однак ніяких проектів рішень, в яких прописана ця норма, поки немає.

Зараз ставки портових зборів встановлюються МІУ на основі розрахунків держпідприємства ДП "Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України" (УкрНДІМФ).

Сьогодні діють ставки зборів, встановлені наказом МІУ №316 від травня 2013 року зі змінами.

У світі практикується кілька підходів до встановлення ставок портових зборів:

    1. Підхід "Витрати плюс", коли ставки встановлюється на основі середніх, змінних або граничних витрат.

    2. Комерційний підхід, коли ставки встановлюються на основі аналізу ставок в портах-конкурентах, щоб переманити до себе вантажопотоки.

    3. Адвалорний підхід - ставка встановлюється у відсотках від вартості вантажу.

МІУ пішло по шляху найбільш вживаною в світі методики - підходу "Витрати плюс". Ставки зборів в українських портах повинні складатися з операційних та інвестиційних витрат з урахуванням обсягу перевалки.

Яка вартість заходу судна в українських портах?

Витрати на захід судна в порт називають дісбурсмент. В Україні дісбурсмент є одним з найвищих в світі.

По-перше, це робить неконкурентоспроможними українські порти. Чим вище вартість заходу судна, тим менше обсяг перевалки вантажів. А значить - менше грошей зароблять українські порти, портові оператори, залізничні та автомобільні перевозчкі.

Але головне, що висока вартість обслуговування судна віддає перевагу конкурентам українських виробників з інших країн.

Для прикладу, за даними International Seaborne Market, захід судна в Миколаївський порт судна вантажопідйомністю 27,5 тис. Тонн обійдеться в $ 100-120 тис. А вартість обслуговування судна такий же вантажопідйомності в порту Роттердама (Голландія) обійдеться $ 35-36 тис., Або в три рази дешевше.

Портові витрати можна поділити на дві частини.

Перша - вартість обробки вантажу. Кошти за ці послуги стягуються стівідорними компаніями - компаніями, які займаються перевалкою вантажів. Ціна на ці послуги є відносно ринкової, так як значна частина стивідорних компаній в Україні - приватні.

Друга складова - портові збори, встановлені державним регулятором. В даному випадку - МІУ. Залежно від порту, виду вантажу і тоннажу судна, вони становлять від 20 до 50 відсотків вартості суднозаходу в українські порти.

В Україні діють сім основних портових збору: корабельний, маяковий, причальний, канальний, якірний, санітарний і адміністративний.

Маяковий збір сплачується держпідприємству "Держгідрографія", адміністративний - в державний бюджет. Всі інші стягуються на користь держпідприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ).

Детальніше: https://biz.censor.net.ua/resonance/3...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
23.05.2025
Виключати з реєстру відомості про підсанкційного бенефіціара не можна – Верховний Суд
Верховний Суд висловив позицію стосовно того, що державний реєстратор повинен відмовити у проведенні реєстраційної дії щодо зміни кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи з підсанкційної особи на іншу, якщо новий кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи вже зареєстрований за законодав...
23.05.2025
Штраф за відсутність документів у рейсових автобусах: що вирішив суд
Постанова про накладення адміністративно-господарського штрафу визнана правомірною. Сума штрафних санкцій склала 34 000 грн. Укртрансбезпека інформує про судову практику Верховного Суду у справах щодо оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті. Суть справи Під час...
23.05.2025
Боротьба з легалізацією коштів: викрито мережу з оборотом 764 млн грн
Завершено досудове розслідування щодо керівників великих мереж роздрібної торгівлі, які надавали послуги з ухилення від сплати податків та легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом. Детективи Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України завершили досудове розслідування щод...
Кращі матеріали