Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Якими в Україні будуть портові збори

Редакція

31.10.2017 236 0 0

Міністерство інфраструктури (МІУ) 26 жовтня в Одесі презентувало нову методику розрахунку портових зборів в Україні.

Що пропонує нова методика?

Основне нововведення представленої методики - формульний підхід до встановлення ставок портових зборів.

Згідно з пропозицією міністерства, ставка повинна формуватися з урахуванням операційних витрат на обслуговування суден (OPEX). А також включати суму капітальних інвестицій в портову інфраструктуру (CAPEX) з урахуванням коефіцієнта прибутку.

Також розмір ставки буде залежати від суднообігу в кожному конкретному порту в розрахунку на валову місткість суден (GT). Таким чином, збільшення вантажопотоку, а значить - GT, буде призводити до зниження ставок портових зборів.

МІУ пропонує затверджувати ставки на 5 років з щорічним переглядом. Поки що анонсовано зниження ставок портових зборів з 2018 року до 20%. Однак ніяких проектів рішень, в яких прописана ця норма, поки немає.

Зараз ставки портових зборів встановлюються МІУ на основі розрахунків держпідприємства ДП "Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України" (УкрНДІМФ).

Сьогодні діють ставки зборів, встановлені наказом МІУ №316 від травня 2013 року зі змінами.

У світі практикується кілька підходів до встановлення ставок портових зборів:

    1. Підхід "Витрати плюс", коли ставки встановлюється на основі середніх, змінних або граничних витрат.

    2. Комерційний підхід, коли ставки встановлюються на основі аналізу ставок в портах-конкурентах, щоб переманити до себе вантажопотоки.

    3. Адвалорний підхід - ставка встановлюється у відсотках від вартості вантажу.

МІУ пішло по шляху найбільш вживаною в світі методики - підходу "Витрати плюс". Ставки зборів в українських портах повинні складатися з операційних та інвестиційних витрат з урахуванням обсягу перевалки.

Яка вартість заходу судна в українських портах?

Витрати на захід судна в порт називають дісбурсмент. В Україні дісбурсмент є одним з найвищих в світі.

По-перше, це робить неконкурентоспроможними українські порти. Чим вище вартість заходу судна, тим менше обсяг перевалки вантажів. А значить - менше грошей зароблять українські порти, портові оператори, залізничні та автомобільні перевозчкі.

Але головне, що висока вартість обслуговування судна віддає перевагу конкурентам українських виробників з інших країн.

Для прикладу, за даними International Seaborne Market, захід судна в Миколаївський порт судна вантажопідйомністю 27,5 тис. Тонн обійдеться в $ 100-120 тис. А вартість обслуговування судна такий же вантажопідйомності в порту Роттердама (Голландія) обійдеться $ 35-36 тис., Або в три рази дешевше.

Портові витрати можна поділити на дві частини.

Перша - вартість обробки вантажу. Кошти за ці послуги стягуються стівідорними компаніями - компаніями, які займаються перевалкою вантажів. Ціна на ці послуги є відносно ринкової, так як значна частина стивідорних компаній в Україні - приватні.

Друга складова - портові збори, встановлені державним регулятором. В даному випадку - МІУ. Залежно від порту, виду вантажу і тоннажу судна, вони становлять від 20 до 50 відсотків вартості суднозаходу в українські порти.

В Україні діють сім основних портових збору: корабельний, маяковий, причальний, канальний, якірний, санітарний і адміністративний.

Маяковий збір сплачується держпідприємству "Держгідрографія", адміністративний - в державний бюджет. Всі інші стягуються на користь держпідприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ).

Детальніше: https://biz.censor.net.ua/resonance/3...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали