Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Якими в Україні будуть портові збори

31.10.2017

Міністерство інфраструктури (МІУ) 26 жовтня в Одесі презентувало нову методику розрахунку портових зборів в Україні.

Що пропонує нова методика?

Основне нововведення представленої методики - формульний підхід до встановлення ставок портових зборів.

Згідно з пропозицією міністерства, ставка повинна формуватися з урахуванням операційних витрат на обслуговування суден (OPEX). А також включати суму капітальних інвестицій в портову інфраструктуру (CAPEX) з урахуванням коефіцієнта прибутку.

Також розмір ставки буде залежати від суднообігу в кожному конкретному порту в розрахунку на валову місткість суден (GT). Таким чином, збільшення вантажопотоку, а значить - GT, буде призводити до зниження ставок портових зборів.

МІУ пропонує затверджувати ставки на 5 років з щорічним переглядом. Поки що анонсовано зниження ставок портових зборів з 2018 року до 20%. Однак ніяких проектів рішень, в яких прописана ця норма, поки немає.

Зараз ставки портових зборів встановлюються МІУ на основі розрахунків держпідприємства ДП "Науково-дослідний проектно-конструкторський інститут морського флоту України" (УкрНДІМФ).

Сьогодні діють ставки зборів, встановлені наказом МІУ №316 від травня 2013 року зі змінами.

У світі практикується кілька підходів до встановлення ставок портових зборів:

    1. Підхід "Витрати плюс", коли ставки встановлюється на основі середніх, змінних або граничних витрат.

    2. Комерційний підхід, коли ставки встановлюються на основі аналізу ставок в портах-конкурентах, щоб переманити до себе вантажопотоки.

    3. Адвалорний підхід - ставка встановлюється у відсотках від вартості вантажу.

МІУ пішло по шляху найбільш вживаною в світі методики - підходу "Витрати плюс". Ставки зборів в українських портах повинні складатися з операційних та інвестиційних витрат з урахуванням обсягу перевалки.

Яка вартість заходу судна в українських портах?

Витрати на захід судна в порт називають дісбурсмент. В Україні дісбурсмент є одним з найвищих в світі.

По-перше, це робить неконкурентоспроможними українські порти. Чим вище вартість заходу судна, тим менше обсяг перевалки вантажів. А значить - менше грошей зароблять українські порти, портові оператори, залізничні та автомобільні перевозчкі.

Але головне, що висока вартість обслуговування судна віддає перевагу конкурентам українських виробників з інших країн.

Для прикладу, за даними International Seaborne Market, захід судна в Миколаївський порт судна вантажопідйомністю 27,5 тис. Тонн обійдеться в $ 100-120 тис. А вартість обслуговування судна такий же вантажопідйомності в порту Роттердама (Голландія) обійдеться $ 35-36 тис., Або в три рази дешевше.

Портові витрати можна поділити на дві частини.

Перша - вартість обробки вантажу. Кошти за ці послуги стягуються стівідорними компаніями - компаніями, які займаються перевалкою вантажів. Ціна на ці послуги є відносно ринкової, так як значна частина стивідорних компаній в Україні - приватні.

Друга складова - портові збори, встановлені державним регулятором. В даному випадку - МІУ. Залежно від порту, виду вантажу і тоннажу судна, вони становлять від 20 до 50 відсотків вартості суднозаходу в українські порти.

В Україні діють сім основних портових збору: корабельний, маяковий, причальний, канальний, якірний, санітарний і адміністративний.

Маяковий збір сплачується держпідприємству "Держгідрографія", адміністративний - в державний бюджет. Всі інші стягуються на користь держпідприємства "Адміністрація морських портів України" (АМПУ).

Детальніше: https://biz.censor.net.ua/resonance/3...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу Працевлаштування осіб з інвалідністю: ключові зміни для роботодавців з 1 січня 2026 року Оновлено правила для визначення критично важливих підприємств Змінено Порядок надіслання контролююч...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
18.11.2025
Захист прав власників майна: що пропонує Офіс протидії рейдерству Мін’юсту
Чи можна захистити бізнесу майнові права у позасудовому порядку? Як це зробити і куди звертатися? Більше за темою: Оренда – основний вид діяльності: бухоблік земельного податку, комунальних платежів та зарплати Оренда комунального майна: нюанси укладення договору Захист прав громадян і бізне...
18.11.2025
Старт конкурсу інноваційних рішень у сфері розумного фермерства
Фінансування рішень, що підвищують продуктивність і сталість агросектору: стартував конкурс інноваційних рішень у сфері розумного фермерства. Більше за темою: Облік грантів та міжнародної технічної допомоги Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Technical University of Mun...
18.11.2025
На порталі «Дія.Бізнес» з’явилася рамка цифрової зрілості МСБ
Інструменти для оцінки цифрової зрілості підприємництва від Дія.Бізнес. Що це таке і для чого рамка цифрової зрілості МСБ? На порталі «Дія.Бізнес» з’явилася рамка цифрової зрілості МСБ – комплекс інструментів для оцінювання та розвитку цифрової спроможності бізнесу. Вони допо...
Кращі матеріали