Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Які ризики для проєкту найнебезпечніші

25.08.2020 94 0 0

Управління ризиками проєкту – це страховка, за допомогою якої можна вчасно врятувати важливий складник проєкту, будь то кошти чи час, або запобігти втраті репутації фірми під час надання послуг. До того ж профілактичні заходи часто обходяться дешевше, ніж вирішення проблем, що можуть виникнути. Які ризики для проєкту вважаються найбільш небезпечними?

Є багато типових ризиків, які можуть звести всі старання щодо втілення проєкту нанівець. Розглянемо основні загрози, які гублять розпочату справу.

Визначення проєкту

Першим і основним каменем спотикання є невизначеність: не продумано основні кроки, не опрацьовано ризики, не узгоджено ключовими учасниками план і алгоритм дій, не зафіксовано відповіді на основні питання.

Навіщо потрібен проєкт? Складно зрозуміти цілі проєкту і кінцевий результат від його реалізації.

Як виконувати проєкт? Будь-який проєкт можна виконувати безліччю способів з використанням різних підходів. Наприклад, змінювати вимоги до якості й охоплення, виконувати роботи швидше або повільніше, послідовно чи паралельно. А можна не витрачати час на роздуми, а поспіхом переходити до активних дій.

Що буде результатом проєкту? Якщо відповіді на це питання немає, незрозуміло, яким має бути кінцевий результат (продукт, послуга), відсутній єдиний продуманий, опрацьований, зафіксований образ. Якщо говорити про проєкти організаційних змін у компанії, то тут нерозуміння фінального продукту – звична справа.
Зусилля й ресурси можуть бути витрачені марно, якщо не здійснити належного планування конкретного проєкту перед прийняттям рішення про те, реалізовувати його чи ні. Отже, важливо з самого початку серйозно поставитися до планування проєкту. Це перший крок у процесі прийняття рішення про те, чи продовжувати його. Після розроблення плану він стає керівним документом. Хоча план являє собою динамічний документ, у який можна вносити зміни і в складанні якого бере участь велика кількість людей, він існує незалежно від будь-якого співробітника або робочої групи. План повинен визначати хід усіх робіт, які виконуються в межах проєкту.

Значення має також орієнтація на досягнення поставленої мети. Без мети проєкту, яка визначає й задає напрям робіт і взаємодію співробітників, люди топтатимуться на місці, а ресурси не будуть задіяні ефективно.

Команда проєкту

Управління проєктом неможливе без тісної взаємодії співробітників. Люди, що працюють над складними проєктами поодинці, іноді можуть робити героїчний внесок у спільну справу, але саме як єдине ціле в змозі досягти успіху.

Команда, яка працює над проєктом, повинна працювати як механізм, поєднуючи в собі експертизу і досвід з різних галузей знань, необхідних для вирішення проміжних цілей для досягнення мети. Відповідь на питання, хто і що повинен зробити для отримання результатів, – крок до успішного втілення задуманого. Ризик неправильної відповіді на це питання часто може бути пов’язаний з попередньою загрозою. Якщо незрозуміло, що потрібно зробити, то складно сказати, хто і що для цього повинен виконати саме сьогодні, саме тут. Стратегія в цій ситуації в більшості співробітників – очікування активних дій з боку інших членів команди. Неактивність, неготовність брати на себе відповідальність і йти вперед без підтримки однодумців – одна з великих проблем співробітників.

Ще один ризик: члени команди не можуть виконати завдання проєкту. Виконавці не мають достатньої компетенції, їх поставили на проєкт без розуміння можливостей.

Буває й так, що члени команди не хочуть виконувати завдання проєкту. Співробітники компетентні, але вони не розуміють, чому їм потрібно займатися саме цим проєктом, особливо якщо в них є основна робота.

Прийняття рішень

Одна з найпоширеніших перепон для втілення проєкту, коли керівництво затягує процес прийняття рішень. Якщо є проблема, зрозуміло, що її потрібно вирішувати, навіть зрозуміло, як, але рішення не приймається.

Інколи прийняття рішень блокується конфліктами між топменеджерами, підрозділами, членами команди.

Нерідко ключові рішення щодо проєкту часто і некеровано змінюються. Зміни – це нормально. Погано, якщо вони некеровані. На жаль, це дуже часте явище, особливо якщо вони стосуються важливих параметрів. Усі новації повинні застосовуватися керовано й організовано.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали