Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Які базові принципи успішного лідерства 

03.07.2018 1965 0 0

Незалежно від роду діяльності, культури, віку і статусу, всі хочуть бути успішними.

Однак успіх вимагає не тільки навички «встигати», але і готовності брати відповідальність за себе та інших. Отже, варто задуматися про те, щоб вибрати шлях лідера. А як ним стати?

Є 5 базових принципів, які допоможуть стати на істинний шлях лідерства.

1. Постійно навчайтеся та удосконалюйтеся. Знання, здобуті під час читання, відрізняються від тих, які набувають в інший спосіб. Лідери – люди, які завжди читають. Президенти, мільярдери, власники успішних компаній завжди багато читають. Постійний саморозвиток – необхідність для керівника. Потрібно бути таким, хто завжди вчиться, і сприйнятливим до навчання. Багато хто помилково вважає, що у них є сильне бажання навчатися, хоча, справді, це не так. Насправді потрібно ставити собі запитання: від чого ви готові відмовитися, щоб навчитися цього? Від перегляду улюбленого серіалу? Або, можливо, вечірнього покеру з друзями? Чи готові ви відмовитися від цього на тиждень, на місяць? А коли востаннє ви відкривали книгу?

2. Бажання приймати зміни. Припустимо, ви зважилися на зміни. Однак наскільки ви готові їх прийняти? Якщо ви незадоволені тим, що у вас є зараз, то, найімовірніше, це наслідок певних моделей поведінки і звичок. Саме це і потрібно міняти. А будь-які зміни починаються у нас у голові – з думок. Наскільки просто зараз ви готові змінити старий спосіб мислення, сприйняття речей і людей, ваших власних дій?

3. Звертайтеся до гідних прикладів. Успішний керівник завжди розуміє, як важливо прислухатися до «правильних» думок і людей. Він або вона завжди прагне саморозвитку, застосовує теорію на практиці. Поставте собі банальне запитання: «кого ви слухаєте в повсякденному житті?». Багато хто згадає про тренінги та розповіді друзів – кар'єристів. Однак дивна річ: люди часто люблять розповідати про ази успіху, не маючи особливих життєвих досягнень. Найчастіше і книги для «успішних людей» не відкриють вам нічого нового. Тому читайте біографії видатних людей і лідерів (наприклад, Стіва Джобса). І не просто так – а записуйте головні думки та ідеї, робіть висновки. І найголовніше – перечитуйте. Зверніть увагу на тих, хто перебуває поруч з вами і досяг успіхів. Навчання і отримання інформації у тих, хто досяг успіхів і використовує свої знання професійно і повністю – саме те, що необхідно робити вам. На жаль, це не справа одного дня.

4. Виховуйте неусвідомлену компетентність. Ваша мета – досягти стадії неусвідомленої компетентності. Коли інформація, яку ви вивчали, стане частиною вас, то всі рішення і дії відбуватимуться автоматично, абсолютно природно. Ми всі знаємо, що компетентність – це наявність знань і досвіду, необхідних для ефективної діяльності в обраній сфері. Як, своєю чергою, працює неусвідомлена компетентність? Припустимо, ви їдете на машині додому, як і багато інших людей. Іноді ви думаєте: «але ж я і не пам'ятаю, як я доїхав – всі мої думки були десь в іншому місці!». Ви несвідомо компетентні в питанні водіння на автомобілі. Ви більше про це не думаєте – ви просто знаєте. Це міститься у вашому банку знань, стало вашою неусвідомленою компетентністю. Саме вона допомагає зрозуміти, проаналізувати і взяти до уваги вчинки і дії успішних людей. Коли неусвідомлена компетентність стає вашим другим «я», ви починаєте використовувати набуту теорію на практиці. Багато, прочитавши, наприклад, книгу Дейла Карнегі «Як здобувати друзів», не зможуть згадати з неї зовсім нічого. Отже, немає усвідомленості: мозок у момент читання не працював, і, відповідно, ви «стоїте» на місці. Виробіть звичку вивчати нове щодня, і тоді ваші дні не пройдуть дарма. Тільки тоді, коли нове стане частиною вашого мислення, ви зможете досягти успіху в управлінні людьми і компаніями.

5. Постійно впроваджуйте у практику набуті знання. Знати і не застосовувати – це все одно, що не знати. Простий приклад. Одного разу спікер читав лекцію про позитивне ставлення до життя і про щастя. Зараз це дуже модний напрям: розповідати про те, як зробити співробітника щасливим. Спікер розповідав про те, як важливо ставитися до життя позитивно, називаючи це головним елементом для успіху. Однак уся його вербаліка, жести і навіть оскал на обличчі свідчили про зворотне – людина не розуміла, що означає щастя в діяльності. Тому якщо ви впевнені, що знаєте щось, а результатів досі немає і немає, то висновок простий. Ви цього не знаєте і не впроваджуєте у практичну діяльність.

https://biz.nv.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали