Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно обрати нотаріуса

Роз’яснення
03.03.2025

Нотаріуси в Україні – це справжні вартові правової достовірності, які засвідчують документи й факти з неабиякою відповідальністю. Їхня робота – це поєднання глибоких знань, суворого дотримання чітко визначених правил і обов’язків.

Згідно зі ст. 3 Закону від 02.09.1993 № 3425-XII «Про нотаріат» (далі – Закон) нотаріус – це уповноважена державою фізична особа, яка здійснює нотаріальну діяльність у державній нотаріальній конторі, державному нотаріальному архіві або незалежну професійну нотаріальну діяльність. Він, зокрема посвідчує права, а також факти, що мають юридичне значення, та вчиняє інші нотаріальні дії, передбачені законом, з метою надання їм юридичної вірогідності.

Нотаріусом може бути громадянин України, який:

  • має вищу юридичну освіту не нижче магістра;
  • володіє державною мовою відповідно до рівня, визначеного Законом від 25.04.2019 № 2704-VIII «Про забезпечення функціонування української мови як державної»;
  • має стаж роботи у сфері права не менш як шість років, з них не менше трьох років – на посаді помічника нотаріуса або консультанта державної нотаріальної контори;
  • склав кваліфікаційний іспит та отримав свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

На що обов’язково потрібно звернути увагу:

Нотаріус не вправі здійснювати нотаріальну діяльність за межами свого нотаріального округу, крім заміщення інших нотаріусів у випадках, передбачених Законом (ст. 13¹ Закону).

Кожному приватному нотаріусу територіальний орган Мін’юсту видає реєстраційне посвідчення, у якому зазначаються нотаріальний округ та адреса робочого місця (контори) нотаріуса.

Він має печатку із зображенням Державного Герба України, яка містить слова «приватний нотаріус», його прізвище, ім’я та по батькові, назву нотаріального округу (ст. 26 Закону).

Перевірити інформацію про нотаріуса можна в Єдиному реєстрі нотаріусів, де містяться відомості про державні нотаріальні контори, державні нотаріальні архіви (які не ліквідовано) та нотаріусів України (діяльність яких не припинена).

Встановити, що перед вами обраний нотаріус, можливо за допомогою документів, що підтверджують громадянство України та посвідчують особу. Перелік таких документів передбачений ст. 13 Закону від 20.11.2012 № 5492-VI «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус».

Зауважуємо, що нотаріус не може делегувати свої повноваження іншим особам!

Відповідно до ст. 13 Закону помічник нотаріуса не має права підписувати нотаріальні документи та використовувати печатку нотаріуса.

Нотаріальні дії вчиняються у приміщенні державної нотаріальної контори, в державному нотаріальному архіві, у приміщенні, яке є робочим місцем приватного нотаріуса. В окремих випадках, якщо особа не може з’явитися в зазначене приміщення, а також якщо того вимагають особливості вчинюваної нотаріальної дії, вони можуть бути вчинені поза зазначеними приміщеннями.

Мін’юст


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
89 % громадських організацій не здали річну фінансову звітність за 2024 рік
Цей тренд почався задовго до повномасштабної. Серед областей, які не є окупованими або на яких не ведуться бойові дії, від звітності ухиляються найчастіше у Київській та Чернівецькій областях. Більше за темою: Пасивні доходи громадських організацій і податки 92 189 громадських організацій (ГО)...
20.06.2025
Повідомити про хід будівництва можна буде в застосунку «Дія»
Невдовзі повідомити про початок і завершення будівництва можна буде через застосунок «Дія». Уряд ухвалив відповідну постанову. Це ще один крок до прозорості та оптимізації сфери містобудування й будівництва.   У застосунку «Дія» процедура спрощена. Власники приватних бу...
19.06.2025
Перевірка обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності
За результатами перевірок упереджено здійснення страхових виплат за необґрунтовано виданими та продовженими листками непрацездатності на загальну суму 46,7 тис. грн та відшкодовано закладами охорони здоров’я неправомірно виплачених страхових коштів на суму 59,5 тис. грн. Більше за темою: Ліка...
Кращі матеріали