Коли ж краще проводити оптимізацію в компанії, щоб вона була ефективною і доцільною?
Останнім часом дуже часто ми чуємо слово «оптимізація». Для кого-то це життєво важливий процес діяльності. У інших асоціюється з тривогою, адже доведеться щось «оптимізувати», чи то пак скорочувати.
В реальності ж оптимізація - це основа для ефективної роботи, розвитку, підвищення і підтримки стійкості і конкурентоспроможності компанії. Це постійний послідовний процес (а не чиясь примха), це складна, многозадачная ланцюжок, що складається з наступних ланок: аналізу бізнес-процесів діяльності компанії - розробки карти по оптимізації - розробки необхідних процедур щодо впровадження змін - застосування даних змін - їх адаптація - отримання результату. Це робота на перспективу.
І важливо пам'ятати: чим більша компанія, тим більше бізнес-процесів, тим складніше і заплутаніше вони можуть бути, можуть призводити до неефективних витрат ресурсів, які і так (як правило) обмежені.
На практиці часто топ-менеджерів турбують питання пріоритетності та необхідності проведення заходів оптимізації: коли ж краще проводити оптимізацію в компанії, щоб вона була ефективною і доцільною? Чи покращаться після неї результати діяльності компанії? Скільки потрібно часу для здійснення оптимізації, і як довго триватиме її результат? До яких труднощів і ризиків бути готовими? Про все по порядку.
Коли краще проводити оптимізацію бізнес-процесів?
Явною ознакою необхідності оптимізації є:
1. Повільне прийняття рішень, які не приносять очікуваного результату через неактуальність, неточності інформації.
2. Відсутність чіткого розподілу обов'язків і повноважень, незрозуміло, хто що робить, і хто за що відповідає.
3. Відсутність контролю.
4. Збільшення кількості рівнів управління - розширення штату, поява нових філій, підрозділів.
Для того щоб провести ефективну оптимізацію, необхідно конкретизувати бажаний підсумковий результат. Важливо розуміти, що, покращуючи один процес, можливі збої в іншому. Один процес може мати кілька шляхів реалізації та здійснювати як позитивний, так і негативний вплив на процес в цілому.
Тому раджу підготувати карту робіт по оптимізації процесу. Розписати його до найменшого нюансу. І повірте, проводячи даний аналіз, ви здивуєтеся, скільки процесів (раніше здавалися різними) пов'язані між собою. Часто зустрічаються дублюючі функції, є «тупикові» - на кшталт процес і є, але сенс його не зрозумілий, і він не несе ніякого результату або взагалі не потрібен.
Як не нашкодити?
Чи покращаться результати діяльності компанії після оптимізації? Однозначно, так, якщо люди в цьому зацікавлені. А щоб не нашкодити, важливо промальовувати схему майбутніх дій, залучити до цього процесу співробітників.
Потрібно виконати кілька сценаріїв оптимізації, передбачити всі можливі ризики і загрози. Тільки командна спільна робота дає можливість провести ефективні зміни, подивитися з різних сторін на проблему і прийняти найбільш ефективне і оптимальне рішення.
Чим ретельніше будуть проведені підготовчі заходи, тим буде вище підсумковий показник результатів діяльності.
Скільки потрібно часу для оптимізації?
Все залежить від складності та обсягу. Але оптимізація бізнес-процесів - це процес, який не має кінцевої точки. Роблячи шлях по оптимізації, її потрібно продовжувати і надалі, постійно підтримувати. Наскільки довго триватиме цей результат - залежить від нас, наших цілей і того, чого ми прагнемо досягти. Але ні в якому разі не варто зупинятися на досягнутому. Попереду тільки краще.
До яких труднощів і ризиків бути готовими?
Труднощі і ризики завжди є. І тут треба бути готовим швидше до внутрішнім ризикам, ніж до зовнішніх. Із зовнішніми легше впорається, і вони більш передбачувані. Страх змін, втрати, страх перед новим, невідомим - ось стримуючі фактори. І якщо його подолати, багато бар'єри будуть зруйновані, відкриються нові горизонти, з'являться кращі можливості. Пройшовши цей процес, стає зрозумілим, що це того варте.
Який результат отримуємо після проведення оптимізації?
Для більшої переконливості - кілька цифр. Так, мінімальне зниження витрат при впровадженні проекту становить 10%, максимальна досягає 50%. Але це не основна перевага. Головне все це заощаджений час і «нерви»: від 25% часу звільняється від виконання рутинних операційних активностей і перенаправляється на важливі процеси планування і аналізу.
https://delo.ua/