Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно провести оптимізацію бізнесу

07.06.2018

Коли ж краще проводити оптимізацію в компанії, щоб вона була ефективною і доцільною?

Останнім часом дуже часто ми чуємо слово «оптимізація». Для кого-то це життєво важливий процес діяльності. У інших асоціюється з тривогою, адже доведеться щось «оптимізувати», чи то пак скорочувати.

В реальності ж оптимізація - це основа для ефективної роботи, розвитку, підвищення і підтримки стійкості і конкурентоспроможності компанії. Це постійний послідовний процес (а не чиясь примха), це складна, многозадачная ланцюжок, що складається з наступних ланок: аналізу бізнес-процесів діяльності компанії - розробки карти по оптимізації - розробки необхідних процедур щодо впровадження змін - застосування даних змін - їх адаптація - отримання результату. Це робота на перспективу.

І важливо пам'ятати: чим більша компанія, тим більше бізнес-процесів, тим складніше і заплутаніше вони можуть бути, можуть призводити до неефективних витрат ресурсів, які і так (як правило) обмежені.

На практиці часто топ-менеджерів турбують питання пріоритетності та необхідності проведення заходів оптимізації: коли ж краще проводити оптимізацію в компанії, щоб вона була ефективною і доцільною? Чи покращаться після неї результати діяльності компанії? Скільки потрібно часу для здійснення оптимізації, і як довго триватиме її результат? До яких труднощів і ризиків бути готовими? Про все по порядку.

Коли краще проводити оптимізацію бізнес-процесів?

Явною ознакою необхідності оптимізації є:

1. Повільне прийняття рішень, які не приносять очікуваного результату через неактуальність, неточності інформації.

2. Відсутність чіткого розподілу обов'язків і повноважень, незрозуміло, хто що робить, і хто за що відповідає.

3. Відсутність контролю.

4. Збільшення кількості рівнів управління - розширення штату, поява нових філій, підрозділів.

Для того щоб провести ефективну оптимізацію, необхідно конкретизувати бажаний підсумковий результат. Важливо розуміти, що, покращуючи один процес, можливі збої в іншому. Один процес може мати кілька шляхів реалізації та здійснювати як позитивний, так і негативний вплив на процес в цілому.

Тому раджу підготувати карту робіт по оптимізації процесу. Розписати його до найменшого нюансу. І повірте, проводячи даний аналіз, ви здивуєтеся, скільки процесів (раніше здавалися різними) пов'язані між собою. Часто зустрічаються дублюючі функції, є «тупикові» - на кшталт процес і є, але сенс його не зрозумілий, і він не несе ніякого результату або взагалі не потрібен.

Як не нашкодити?

Чи покращаться результати діяльності компанії після оптимізації? Однозначно, так, якщо люди в цьому зацікавлені. А щоб не нашкодити, важливо промальовувати схему майбутніх дій, залучити до цього процесу співробітників.

Потрібно виконати кілька сценаріїв оптимізації, передбачити всі можливі ризики і загрози. Тільки командна спільна робота дає можливість провести ефективні зміни, подивитися з різних сторін на проблему і прийняти найбільш ефективне і оптимальне рішення.

Чим ретельніше будуть проведені підготовчі заходи, тим буде вище підсумковий показник результатів діяльності.

Скільки потрібно часу для оптимізації?

Все залежить від складності та обсягу. Але оптимізація бізнес-процесів - це процес, який не має кінцевої точки. Роблячи шлях по оптимізації, її потрібно продовжувати і надалі, постійно підтримувати. Наскільки довго триватиме цей результат - залежить від нас, наших цілей і того, чого ми прагнемо досягти. Але ні в якому разі не варто зупинятися на досягнутому. Попереду тільки краще.

До яких труднощів і ризиків бути готовими?

Труднощі і ризики завжди є. І тут треба бути готовим швидше до внутрішнім ризикам, ніж до зовнішніх. Із зовнішніми легше впорається, і вони більш передбачувані. Страх змін, втрати, страх перед новим, невідомим - ось стримуючі фактори. І якщо його подолати, багато бар'єри будуть зруйновані, відкриються нові горизонти, з'являться кращі можливості. Пройшовши цей процес, стає зрозумілим, що це того варте.

Який результат отримуємо після проведення оптимізації?

  • Поліпшується взаємодія підрозділів і співробітників, як по «вертикалі», так і по «горизонталі».
  • Посилюються конкурентні позиції компанії на ринку.
  • Діяльність компанії стає більш ефективною.
  • Деактивуються дублюючі, неефективні, непотрібні процеси.
  • Зменшується час, і підвищується якість прийняття рішень.
  • Звільняється час для стратегічного планування та розвитку компанії.
  • Поліпшується атмосфера в колективі, підвищується продуктивність праці.
  • Стає зрозумілою стратегія подальшого розвитку.

Для більшої переконливості - кілька цифр. Так, мінімальне зниження витрат при впровадженні проекту становить 10%, максимальна досягає 50%. Але це не основна перевага. Головне все це заощаджений час і «нерви»: від 25% часу звільняється від виконання рутинних операційних активностей і перенаправляється на важливі процеси планування і аналізу.

https://delo.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
17.10.2025
З початку року ДПС провела 24 тисячі фактичних перевірок у сфері обігу тютюну та алкоголю: на чому концентрується служба
Серед питань, на яких насамперед концентрується ДПС: цифровізація, податкова медіація, трансфертне ціноутворення та аграрний сектор, міжнародне співробітництво. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Проведення позапланової перевірки у зв’язку з вимогою платника податків про перегляд результ...
17.10.2025
На які реформи чекає управління житловим фондом
Реформа має забезпечити безпечне, енергоефективне та довготривале утримання житла.  Більше за темою: Чи може підприємець-єдинник управляти житловим будинком? Реформа має забезпечити безпечне, енергоефективне та довготривале утримання житла.  У Києві відбувся Всеукраїнський форум управите...
16.10.2025
Комітет Верховної Ради з економіки презентував оновлений каталог «Українська техніка для громад»
Каталог «Українська техніка для громад» створений в межах політики розвитку українських виробників «Зроблено в Україні» у співпраці з Федерацією роботодавців України, Асоціацією міст України і Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства. «Українські вир...
Кращі матеріали