Як споживачеві себе захистити від інших покупців і продавців
17.10.2017 236 0 0
Пильність. Читайте маркування на товарі, переконайтеся, що він не прострочений, вимагайте, якої бракує у адміністратора.
На жаль, часто буває, що в торгових точках покупців трішечки (а буває, і досить переконливо) обманюють. Більшість з нас губляться перед несправедливістю, з якою зіткнулися, і "ковтають" образу, намагаючись просто забути про те, що трапилося, бо впевнені, що боротися марно.
Цим і користуються недобросовісні продавці: хитрують з цінниками, обраховують, підсовують підробки або прострочений товар, розраховуючи саме на те, що споживач не помітить, а якщо і помітить - то не піде відновити справедливість. І навіть самі стандартні ситуації показують низьку якість надання послуг українцям і невисоку грамотність населення в цьому питанні.
Як реагувати на проблеми, які можуть трапитися з кожним в торгових точках, і як споживач може себе захистити.
Крадіжки: відео та виклик поліції
Буває, що в годину пік в супермаркеті все камери зберігання зайняті, і покупцеві доводиться проходити в торговий зал зі своєю сумкою - в якій можуть бути товари іншої торгової точки. Через це може виникнути непорозуміння на виході, особливо якщо спрацювала сигналізація. Проблеми не буде, якщо у вас при собі є чек іншого магазину або маркування вказана на самому товарі. В інших випадках охорона буде правомірно стверджувати, що ви намагалися скоїти крадіжку.
Якщо вкрали гаманець
Якщо у вас в торговому залі вкрали гаманець або іншу цінну річ, можна спробувати домовитися з магазином про те, щоб дали відео або роздрукували фото. Нерідко воно вже є в базі "підозрілих осіб" у охорони. Можна звернутися в поліцію - тоді запит на подання відео напишуть правоохоронці. Якщо охорона і злодії працюють в змові, то вам усіма шляхами будуть перешкоджати в отриманні запитуваних матеріалів.
Оцінюємо "на око" і повертаємо брак
Велике питання з тими товарами, особливо продуктами або напоями, якість яких відразу оцінити не можна: яйця, соки, кава і т.д.
У Союзі споживачів кажуть, що таким бездіяльністю покупці балують торговців.
Погані яйця теж можна повернути згідно захисту прав споживачів. Про "проблемки", як правило, знають, і гроші повернуть. Легше буде, якщо це був упакований лоток, на якому стоїть маркування, зазначений виробник і т. П. Повернути гроші за придбані поштучно, складніше, але можна - по чеку.
Крім того, буває, що людина вдома бачить, що яйця не тієї категорії, за яку він заплатив - наприклад, дуже маленькі продані, як добірні.
На кожному яйці стоїть маркування і схитрувати може не тільки магазин, але і виробник. Покупцеві потрібно бути пильним і не соромитися повернути товар.
Кава
Увага потрібна і при покупці кави. Перед придбанням перевірте його на "натуральність упаковки".
На пачці кави, расфасованном виробником, якщо ви розпряміть бічну частину, не повинно бути залома. Інакше - пакет неоригінальний.
Коли всі двері закриті
Бувають ситуації, які називають майже безнадійними. Наприклад, фінальні розпродажі, за якими слід закриття магазину. Виходить, що покупка ще на гарантії (30 днів для звичайних речей і 60 днів для окремих спорттоварів), а торгова точка вже не працює. А адже окремі, нечисті на руку підприємці намагаються саме в цей час продати неліквід. У Союзі споживачів кажуть: в даному випадку кінців не знайти, так як суб'єкта підприємницької діяльності більше не існує. Можна, звичайно, спробувати звернутися до імпортера, але такою інформацією споживач може не володіти: в чеку, як і на упаковці товару, він вказується далеко не завжди, часто тільки країна-виробник.
Але навіть якщо вам пощастить і дані збереглися, це ще не гарантія успіху. Вам належить зв'язатися з представником, пояснити ситуацію, надати документи на покупку, а часто ще й звернутися в лабораторію за експертизою, яка доведе виробничий брак. Тому, якщо ви купуєте дорогу річ на фінальній розпродаж, поцікавтеся долею магазину, подальшим обслуговуванням товару і контактами того, до кого можна буде звернутися.
Джерело: https://www.segodnya.ua/
Коментарі до матеріалу