Як почати бізнес з Китаєм?
21.03.2017 1357 0 0
Плануєте налагодити бізнес з Китаєм? Наші поради допоможуть зробити це більш системно.
Незважаючи на те, що українсько-китайські відносини переживали різні періоди у своїй історії, комерційні відносини між двома країнами завжди були на висоті. Китай дуже швидко зайняв позицію другого найбільшого торговельного партнера України, а обсяг товарообігу між двома країнами в першому півріччі 2016 року досяг 4,3 млрд доларів США.
Практично будь-які сфери українського бізнесу мають відносини з Китаєм. Співробітництво охоплює широкий діапазон: від торгівлі різноманітною електронікою, побутовими товарами, чаєм до закупівлі обладнання для заводів легкої і важкої промисловості та розробки спільних технологій. Китай проявляє величезний інтерес до технологічних ресурсів України, особливо в галузі авіації, охоче ділиться досвідом налагодження ліній виробництва в різних галузях промисловості. Китайці також активно цікавляться можливостями інвестування в Україну в абсолютно різних сферах. Україна в свою чергу займає стійку частку ринку експорту в Китай соняшникової олії, кукурудзи та інших зернових.
Суб'єкти малого підприємництва України в основному займаються реалізацією різних товарів, замовлених в Китаї (побутова електроніка, чай, одяг, аксесуари, комплектувальні, запчастини, інструменти і тд) оптом і в роздріб, через інтернет магазини і торгові точки.
Основні ризики цього рівня бізнесу — робота з Китаєм без контракту. У такому випадку підприємець може розраховувати лише на сумлінність китайського партнера. Крім цього також необхідно зазначити:
відсутність правових рамок, юридичної відповідальності і реальних важелів впливу;
брак досвіду і знання китайської мови і культури, а також моделей ведення бізнесу з китайцями;
відсутність або брак фінансів на грамотний консалтинг по роботі з Китаєм.
Суб'єкти малого та середнього підприємництва, крім торгівлі китайськими товарами, тримають дрібні або середні заводи, пов'язані з сільським господарством, деревообробкою та іншими сферами промисловості. Ось основні ризики в роботі з Китаєм для них:
не наводять довідки про свого потенційного або існуючого китайського партнера;
не досконала юридична опрацювання контракту і всіх умов співпраці;
брак знань про китайську культуру і китайську мову, труднощі з підтриманням комунікації в ході роботи;
не моніторять тенденції розвитку китайського ринку, і, як наслідок, не можуть передбачати хід розвитку подій.
Великий бізнес працює з Китаєм у сфері оптових поставок сільськогосподарської продукції, інвестування у великі заводи, співпрацює у сфері технологій, спільних розробок і тд. Основні ризики для великого бізнесу:
нестача або відсутність досвіду роботи з Китаєм;
нестача або відсутність фахівців-китаєзнавців, труднощі комунікації;
відсутність розуміння методики ведення великого бізнесу з Китаєм;
недостатнє опрацювання самої бізнес-моделі;
відсутність моніторингу китайських ринків;
недостатня оцінка ризиків.
Незважаючи на всі перераховані вище ризики, співпраця з КНР як і раніше залишається дуже перспективним і вигідним напрямком діяльності.
Детальніше: http://hyser.com.ua/articles/vostok-d...
Коментарі до матеріалу