Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як дорого обходяться клієнтам помилки нотаріуса

13.12.2016

Від технічних помилок нотаріус, як і будь-яка інша людина, не застрахований. Між тим, його банальна технічна помилка може дорого обійтися клієнтові. Як бути, якщо вона все ж була допущена? Які є способи виправлення таких помилок?

Відразу зазначимо, що у своїй діяльності нотаріус користується багатьма нормативними актами, але передусім його дії регулюють «Правила ведення нотаріального діловодства» (далі — Правила), затверджені наказом Міністерства юстиції України №3253/5 від 22.12.2010 року. Цей документ можна віднести до розряду «настільних» для нотаріусів України, але проблему помилок в ньому приділено не так багато уваги.

Тексти нотаріально посвідчених правочинів, засвідчуваних копій (фотокопій) документів і виписок з них, перекладів та заяв повинні бути написані ясно і чітко. Це не просто вимога — це законодавча вимога, прописане в зазначених вище Правил. Там же сказано, що дати, що стосуються змісту засвідчуваних угод, хоча б один раз повинні бути позначені словами, а найменування юридичних осіб — без скорочень і з зазначенням їх місцезнаходження та код платника податків за ЄДРПОУ або податкового номера. У необхідних випадках зазначаються номери рахунків юридичних осіб у банках.

Однак, практика показує, що є випадки, що входять в так звану «групу ризику». Насамперед, це люди з рідкісними іменами і прізвищами. Небезпека підстерігає також громадян, чиї імена пишуться незвично, наприклад, в перекладі на українську мову. В даному випадку поради юриста однозначні: перед тим, як підписувати документ, а краще перед посвідченням нотаріуса, прочитайте його уважно. Пам'ятайте, що різночитання між паспортом і нотаріальним документом неприпустимі.

Законодавство зазначає, що у разі допущення помилки у тексті нотаріально оформлюваного документа, який не потребує підпису особи, що звернулася за вчиненням нотаріальної дії (свідоцтва, виданого нотаріусом, копії або дубліката документа тощо), внесення дописок чи виправлень до тексту документа здійснюється за заявою цієї особи, яке, до речі, зареєстровано в журналі реєстрації вхідних документів. Виправлення такої помилки застерігається нотаріусом, який вчиняв нотаріальну дію, після посвідчувального напису, із зазначенням дати та проставленням свого підпису і печатки на такому застереженні. При цьому всі виправлення мають бути зроблені таким чином, щоб можна було прочитати як виправлене, так і помилково написане, а потім закреслене.

Посвідчувальний напис повинен бути написаний ясно, чітко, грамотно, без підчисток. Дописки чи виправлення, зроблені у тексті посвідчувального напису, застерігаються нотаріусом, який вчиняв нотаріальну дію, після посвідчувального напису і скріплюються його підписом і печаткою із зазначенням дати.

Хочеться відзначити, що у всіх випадках, коли помилка сталася з вини нотаріуса, виправлення вносяться безкоштовно для клієнта.

Детальніше дивись за посиланням: http://sud.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
28.06.2025
Які послуги Дії можуть використовувати компанії
Цифровізація – це стандарт, за яким уже працюють бізнес і установи. Паспорт – без сканів. Підпис – без ручки. Дані – без ручного введення.  Цифрові сервіси Дії вже інтегрували понад 25 000 бізнесів та установ. Вони ідентифікують клієнтів, підписують документи онлайн, пе...
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
Кращі матеріали