Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Держаудитслужба змінює акценти у своїй роботі

31.07.2017

Державна аудиторська служба України змінює акценти у своїй діяльності з огляду на реорганізацію цього органу.

У результаті реорганізації Держфінінспекції у Держаудитслужбу все більшої ваги у державному фінансовому контролі посідає такий контрольний захід, як державний фінансовий аудит.

При цьому Держаудитслужба й далі проводить інспектування (шляхом ревізій), у результаті чого протягом шести місяців 2017 року Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи забезпечили відшкодування втрат фінансових і матеріальних ресурсів держави на суму понад 481 млн грн.

Зокрема, завдяки вжитим заходам до бюджетів різних рівнів, а також до бюджетних установ і організацій та підприємств надійшло понад 121 млн грн. Забезпечено відшкодування і поновлення незаконних, нецільових витрат та недостач ресурсів на суму майже 360 млн грн.

Протягом звітного періоду державні аудитори також провели 121 аудит (7 аудитів виконання бюджетних програм, 10 – виконання місцевих бюджетів, 104 – діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки). Загальна сума коштів, охоплена аудитами, становила понад 18,2 млрд грн.

За результатами проведених аудитів об’єктам контролю надано 1311 пропозицій для удосконалення їхньої діяльності. З них враховано 770 (майже 2/3). Завдяки цьому отримано економічний ефект (досягнуто додаткової вартості) на загальну суму 102,5 млн грн.

Також Держаудитслужба проводить об’ємну превентивну роботу для недопущення фінансових порушень. У цьому контексті протягом січня – червня 2017 року під час проведення державного фінансового аудиту окремих господарських операцій на найбільших суб’єктах господарювання державного сектору економіки аудитори попередили про порушення законодавства та неефективні витрати на стадії прийняття управлінських рішень на суму 1,7 млрд грн. Окрім того, вони виявили випадки раніше прийнятих рішень, виконання яких призвело до втрат та неефективного використання державних коштів на суму 138,7 млн грн.

Серед встановлених порушень поширеними є прийняття неефективних управлінських рішень, що спричинили недоотримання суб’єктами господарювання державного сектору економіки фінансових ресурсів та зайве їх витрачання (несвоєчасне проведення претензійно-позовної роботи, оплата витрат за відсутності їх документального підтвердження тощо).

За рекомендаціями та застереженнями державних аудиторів об’єкти контролю не допустили незаконного та неефективного витрачання державних ресурсів на загальну суму майже 892 млн грн. Також за результатами розгляду рекомендацій державних аудиторів відмінено конкурсні торги на суму понад 60 млн грн.

Ще одним напрямом діяльності Держаудитслужби щодо попередження фінансових порушень є аналіз стану закупівель (без виходу на об’єкт контролю шляхом запиту документів).

Протягом звітного періоду аудитори попередили порушень у цій сфері на суму майже 6,6 млрд грн. Зокрема, відмінено 474 тендери очікуваною вартістю близько 6 млрд грн. Укладених договорів розірвано на загальну суму понад 570 млн грн за результатами 108 проведених торгів.

 

Найкращі результати із попередження порушень під час закупівель мають Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (799 млн грн, або 12 % від суми попереджених порушень по Україні), Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (736 млн грн, або 11 %), Південний офіс Держаудитслужби (Одеська область) (688 млн грн, або 10,5 %), Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (673 млн грн, або 10 %) та Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (607 млн грн, або 9 %).

Загалом у І півріччі 2017 року Держаудитслужба провела контрольні заходи на 1066 підприємствах, установах та організаціях, на 87 % з яких виявила порушення фінансово-господарської дисципліни.

Джерело:http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=250168970&cat_id=244277212

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
У Дії стали доступними всі формати цифрового підпису для ЄС
Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XAdES для Дія.Підпис. Це значно розширює можливості українців у взаємодії з європейськими сервісами та партнерами.  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Застосунок «Дія» тепер підтримує формат XA...
05.09.2025
ДПС називає ключові переваги використання SAF-T UA для платників
SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.  Більше за темою: Перевірки контролюючими органами: що важливо знати суб'єктам господарювання Важливий крок до цифровізації податково...
05.09.2025
Що пропонує Мінекономіки для дерегуляції та поліпшення бізнес-клімату
Інструменти, які забезпечать роботу нової системи: «Пульс» – єдина точка входу для сигналів від бізнесу; Дашборд бізнес-клімату – агрегує всі проблеми та відображає їхній статус вирішення; регулярні data-driven звіти для керівництва держави; цифрові сервіси «єДозвіл&raq...
Кращі матеріали