Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДФС має надавати більшість послуг он-лайн

06.09.2017

В рамках Проекту з комплексної реформи Державної фіскальної служби визначено 4 головні напрямки роботи в короткостроковій перспективі. Це було затверджено 31 серпня на засіданні Комітету управління Проекту з комплексної реформи ДФС.

Що було встановлено?

Функціонування ДФС можна зробити ефективнішим для держави та зручнішим для платників, сфокусувавшись на таких основних напрямках:

1.     Обслуговування платників:

Близько 60% контактів платників з ДФС здійснюється через ЦОПи, що в три рази перевищує середній показник розвинених країн, де 20% - фізичні контакти, 20% - контакти через контактний центр (call-центр), 60% - контакти через електронні сервіси. В розрізі ЦОПів, близько 50% звернень - подача податкової звітності і платежі.

Працівників ЦОПів, які займаються обслуговуванням платників податків, можна розвантажити завдяки збільшенню кількості адміністративних послуг он-лайн через ЕКП (електронний кабінет платника), тим самим полегшуючи взаємодію платників з ДФС (35 з 55 адмінпослуг податкового напрямку можуть повністю надаватись он-лайн, інші можуть частково надаватись он-лайн).

Наразі лише 2,4% контактів з ДФС здійснюється через call-центр, що в 24 рази менше, ніж кількість фізичних контактів через ЦОПи. В той час коли в середньому в розвинених країнах співвідношення кількості фізичних контактів та контактів через call-центр - 1:1. Водночас на сьогодні Національний контактний центр ДФС технічно в змозі обслуговувати лише 50% вхідних дзвінків (близько 5,5 тис. з 10 тис. вхідних дзвінків щодня).

2. Податкові перевірки:

- Можливо частково автоматизувати процес камеральних перевірок для ефективнішого використання наявних ресурсів.

- Якість документальних перевірок можливо вдосконалити шляхом оновлення та деталізації моделі податкових ризиків та чіткішим відбором підприємств для планових перевірок. Зараз модель видає до 10 разів більше підприємств, ніж можливо перевірити поточними ресурсами, а це передбачає ручне коригування.

- Вирішення цих питань зробить призначення і результати перевірок об’єктивнішими.

3. Погашення боргу:

- Через високе навантаження на одного податкового керуючого (близько 800 юридичних осіб та ФОПів-боржників) велика кількість боржників відпрацьовується неефективно, або не відпрацьовується взагалі.

- Більше 50% обсягу податкового боргу має надзвичайно низьку ймовірність стягнення (підприємства без активів, банкроти, ліквідовані банки тощо).

- Вирішення зазначених проблем дозволить збільшити надходження до бюджету.

4. Робота з персоналом:

- Виявлено потенціал для ефективнішого розподілу функцій між працівниками (приклад: в розвинених країнах погашенням боргу в середньому займається 13% всього персоналу податкових, у той час як в українській ДФС - 4%).

- Недостатньо інструментів, направлених на підвищення мотивації персоналу.

- Скорочення персоналу було нерівномірним (~25% в одних областях і більше 50% у інших), що призводить до різного навантаження в залежності від регіону.

- Вирішення цих питань дозволить краще мотивувати працівників та ефективніше розподілити обов’язки.

Що далі?

Комітет управління Проектом погодив першочергові кроки за кожним з напрямків. Це перелік швидких змін, що вже в короткостроковій перспективі підвищать ефективність операційних процесів у ДФС, полегшать процес сплати податків для платників, і які стануть запорукою подальших перетворень. Серед них:

Обслуговування платників:

Систематизувати та пришвидшити процес розвитку онлайн-послуг.

Почати розширення та вдосконалення контактного центру ДФС (call-центру), щоб будь-який платник податків міг отримати якісну консультацію по телефону, а в майбутньому й замовити адміністративну послугу.

Проаналізувати перспективи та шляхи розвитку ІТ-систем ДФС для того, щоб зробити ДФС захищеною та провідною установою в ІТ.

Податкові перевірки:

Розробити логіку та алгоритм автоматизації камеральних перевірок.

Вдосконалити моделі визначення податкових ризиків, використовуючи розширену аналітику.

Погашення боргу:

Розробити і впровадити системи пріоритизації та сегментації боржників, що дозволить скеровувати ресурси податкових керуючих на боржників з високою ймовірністю стягнення.

Запустити спеціальний підрозділ для контакту з активними боржниками за прикладом банківського сектору (контактний центр для вихідних дзвінків).

Робота з персоналом:

Розробити та впровадити ініціативи для підвищення мотивації.

Детально проаналізувати розподіл функцій між працівниками та розробити рішення для підвищення їхньої ефективності.

Проаналізувати та впровадити найкращі світові методологічні практики навчальних програм.

Комітет управління зустрічатиметься регулярно і затверджуватиме подальші кроки для впровадження комплексної реформи ДФС.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

Release_SFS reform_0509_ FINAL.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали