Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДФС має надавати більшість послуг он-лайн

06.09.2017

В рамках Проекту з комплексної реформи Державної фіскальної служби визначено 4 головні напрямки роботи в короткостроковій перспективі. Це було затверджено 31 серпня на засіданні Комітету управління Проекту з комплексної реформи ДФС.

Що було встановлено?

Функціонування ДФС можна зробити ефективнішим для держави та зручнішим для платників, сфокусувавшись на таких основних напрямках:

1.     Обслуговування платників:

Близько 60% контактів платників з ДФС здійснюється через ЦОПи, що в три рази перевищує середній показник розвинених країн, де 20% - фізичні контакти, 20% - контакти через контактний центр (call-центр), 60% - контакти через електронні сервіси. В розрізі ЦОПів, близько 50% звернень - подача податкової звітності і платежі.

Працівників ЦОПів, які займаються обслуговуванням платників податків, можна розвантажити завдяки збільшенню кількості адміністративних послуг он-лайн через ЕКП (електронний кабінет платника), тим самим полегшуючи взаємодію платників з ДФС (35 з 55 адмінпослуг податкового напрямку можуть повністю надаватись он-лайн, інші можуть частково надаватись он-лайн).

Наразі лише 2,4% контактів з ДФС здійснюється через call-центр, що в 24 рази менше, ніж кількість фізичних контактів через ЦОПи. В той час коли в середньому в розвинених країнах співвідношення кількості фізичних контактів та контактів через call-центр - 1:1. Водночас на сьогодні Національний контактний центр ДФС технічно в змозі обслуговувати лише 50% вхідних дзвінків (близько 5,5 тис. з 10 тис. вхідних дзвінків щодня).

2. Податкові перевірки:

- Можливо частково автоматизувати процес камеральних перевірок для ефективнішого використання наявних ресурсів.

- Якість документальних перевірок можливо вдосконалити шляхом оновлення та деталізації моделі податкових ризиків та чіткішим відбором підприємств для планових перевірок. Зараз модель видає до 10 разів більше підприємств, ніж можливо перевірити поточними ресурсами, а це передбачає ручне коригування.

- Вирішення цих питань зробить призначення і результати перевірок об’єктивнішими.

3. Погашення боргу:

- Через високе навантаження на одного податкового керуючого (близько 800 юридичних осіб та ФОПів-боржників) велика кількість боржників відпрацьовується неефективно, або не відпрацьовується взагалі.

- Більше 50% обсягу податкового боргу має надзвичайно низьку ймовірність стягнення (підприємства без активів, банкроти, ліквідовані банки тощо).

- Вирішення зазначених проблем дозволить збільшити надходження до бюджету.

4. Робота з персоналом:

- Виявлено потенціал для ефективнішого розподілу функцій між працівниками (приклад: в розвинених країнах погашенням боргу в середньому займається 13% всього персоналу податкових, у той час як в українській ДФС - 4%).

- Недостатньо інструментів, направлених на підвищення мотивації персоналу.

- Скорочення персоналу було нерівномірним (~25% в одних областях і більше 50% у інших), що призводить до різного навантаження в залежності від регіону.

- Вирішення цих питань дозволить краще мотивувати працівників та ефективніше розподілити обов’язки.

Що далі?

Комітет управління Проектом погодив першочергові кроки за кожним з напрямків. Це перелік швидких змін, що вже в короткостроковій перспективі підвищать ефективність операційних процесів у ДФС, полегшать процес сплати податків для платників, і які стануть запорукою подальших перетворень. Серед них:

Обслуговування платників:

Систематизувати та пришвидшити процес розвитку онлайн-послуг.

Почати розширення та вдосконалення контактного центру ДФС (call-центру), щоб будь-який платник податків міг отримати якісну консультацію по телефону, а в майбутньому й замовити адміністративну послугу.

Проаналізувати перспективи та шляхи розвитку ІТ-систем ДФС для того, щоб зробити ДФС захищеною та провідною установою в ІТ.

Податкові перевірки:

Розробити логіку та алгоритм автоматизації камеральних перевірок.

Вдосконалити моделі визначення податкових ризиків, використовуючи розширену аналітику.

Погашення боргу:

Розробити і впровадити системи пріоритизації та сегментації боржників, що дозволить скеровувати ресурси податкових керуючих на боржників з високою ймовірністю стягнення.

Запустити спеціальний підрозділ для контакту з активними боржниками за прикладом банківського сектору (контактний центр для вихідних дзвінків).

Робота з персоналом:

Розробити та впровадити ініціативи для підвищення мотивації.

Детально проаналізувати розподіл функцій між працівниками та розробити рішення для підвищення їхньої ефективності.

Проаналізувати та впровадити найкращі світові методологічні практики навчальних програм.

Комітет управління зустрічатиметься регулярно і затверджуватиме подальші кроки для впровадження комплексної реформи ДФС.

Джерело: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publ...

Release_SFS reform_0509_ FINAL.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
03.06.2025
«ПлейСіті» розпочало роботу: ринок азартних ігор і лотерей має стати прозорим
Мета Державного агентства «ПлейСіті» – зробити ринок азартних ігор і лотерей прозорим та контрольованим. Державне агентство «ПлейСіті» вже розпочало роботу. Його мета – зробити ринок азартних ігор і лотерей прозорим та контрольованим. «ПлейСіті» створ...
03.06.2025
Що буде з грантом від Служби зайнятості, якщо підприємця мобілізовано
Для призваних у ЗСУ підприємців є два можливих варіанти, кожен з яких є більш зручним для певних видів бізнесу. Станом на 2025 рік близько 40 % від усіх, хто отримує гранти Державної служби зайнятості – чоловіки. Велика частина – призовного віку. Саме тому непоодинокими є випадки, коли н...
03.06.2025
Бізнес відновив позитивні оцінки ділової активності: травень-2025
НБУ публікує результати щомісячного опитування у форматі «Відкриті дані». Бізнес у травні відновив позитивні оцінки результатів власної економічної діяльності. Уперше з травня 2024 року зростання очікували підприємства всіх секторів, що беруть участь в опитуваннях Національного банку. Жв...
Кращі матеріали