Формування онлайн-цін під час відкритого дослідницького семінару в НБУ
18.04.2016 142 0 0
На початку тижня в Національному банку України відбувся відкритий семінар, під час якого викладач Шеффілдського університету (Великобританія) Олександр Талавера презентував результати дослідження: "Ціноутворення на онлайн ринках: основні факти, міжнародні порівняння та транскордонна інтеграція" ("Price Setting in Online Markets: Basic Facts, International Comparisons, and Cross-border Integration").
У дослідженні проаналізували понад 140 тис. товарів, які були наявні в 2008 році та продавалися онлайн в США й Канаді протягом 2008-2013 рр. Причиною для вивчення цієї теми стало те, що ринки онлайн торгівлі демонструють швидке зростання і суттєво відрізняються від звичайних (офлайн) ринків. В інтернеті легше шукати найкращі ціни, порівнюючи їх між різними магазинами. Онлайн магазини не витрачають значні суми на фізичну зміну цін. Товари, які продаються в інтернеті, легко і дешевше транспортувати, і місцезнаходження магазинів не грає значної ролі для споживачів. Отже, фактично неможливо дискримінувати покупців продукції онлайн за їх місцезнаходженням.
Попередні дослідження продемонстрували, що в інтернет-магазинах ціни зазвичай нижчі, ніж офлайн-ціни. Але, через високу гнучкість онлайн-ціни сильніше реагують на зміни номінального обмінного курсу порівняно з цінами на звичайних ринках. В середньому за зміни номінального обмінного курсу на 100% ціни на онлайн-ринках змінюються у відповідному напрямку на 60-75%, в той час як звичайні ціни в таких випадках змінюються на 20-40%.
Величина ефекту у кожному конкретному випадку залежить від величини ціни. Якщо товар дуже дешевий або дуже дорогий, то ефект змін курсу менш значний. Якщо ж ціна на товар лежить десь між цими двома крайнощами, то ефект зміни курсу на ціну тим більший, чим вища ціна. Стримувати ефект курсових змін також допомагає конкуренція на онлайн-ринках. Чим більше продавців продає один і той самий товар, тим менше на ціну цього товару будуть впливати курсові коливання.
Також автори виявили, що через високу гнучкість онлайн-ціни швидше реагують на зміни номінального обмінного курсу порівняно з цінами на звичайних ринках. Якщо звичайним цінам необхідно від трьох кварталів до року, щоб пристосуватися до нового обмінного курсу, то у випадку онлайн-цін період адаптації триває близько 2-2,5 місяців.
З презентацією дослідження можна ознайомитися за посиланням: http://www.bank.gov.ua/doccatalog/doc...
З матеріалами дослідження можна ознайомитися за посиланням: http://www.nber.org/papers/w20406.pdf.
Детальніше дивись за посиланням: http://www.bank.gov.ua/
Коментарі до матеріалу