Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Економічна конкуренція та контроль

29.03.2018

17 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 09.11.2017 р. № 2195-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту економічної конкуренції та удосконалення процедур контролю за концентрацією суб’єктів господарювання» від 09.11.2017 р. № 2195-VIII, яким вносяться зміни до Закону України «Про захист економічної конкуренції» та до Закону України «Про санкції» з метою недопущення надання дозволів на концентрацію суб’єктів господарювання за участю осіб, до яких застосовуються санкції, на різних етапах розгляду заяв та справ про концентрацію, для запобігання фактичній легітимізації придбань та злиттів за участю підсанкційних осіб.

Відповідно до прийнятого Закону, дозвіл на концентрацію не надається, якщо на дії, вчинення яких потребує одержання такого дозволу органів Антимонопольного комітету України, поширюються спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції), передбачені у частині першій статті 4 Закону України «Про санкції». До таких санкцій, що виключають можливість надання органами Комітету дозволу на концентрацію, можуть належати, зокрема:

- активів – тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;

- заборона участі у приватизації, оренді державного майна резидентами іноземної держави та особами, які прямо чи опосередковано контролюються резидентами іноземної держави або діють в їх інтересах;

- повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно із Законом України «Про санкції».

Водночас, надання дозволу про концентрацію може бути заборонене і у разі застосування інших санкцій, передбачених статтею 4 Закону України «Про санкції», залежно від обставин.

При застосуванні відповідних положень Закону України «Про санкції» мають враховуватися положення законодавства про захист економічної конкуренції щодо можливості об’єднання групи юридичних та/або фізичних осіб (включно з кінцевими бенефіціарами), пов’язаних відносинами контролю, в єдиного суб’єкта господарювання.

Відповідно до прийнятого Закону, положення щодо заборони на надання дозволу на концентрацію застосовуватимуться наступним чином:

1) якщо заява на концентрацію подається щодо запланованих дій, на які поширюються спеціальні обмежувальні економічні заходи (санкції), що передбачають заборону концентрації, – така заява повертається без розгляду;

2) якщо Комітет розглядає заяву про надання дозволу на концентрацію, але у процесі розгляду такої заяви набирають чинності санкції, що передбачають заборону цієї концентрації, – така заява повертається заявникові без розгляду;

3) якщо Комітет розглядає справу про концентрацію суб’єктів господарювання, і у процесі розгляду справи набирають чинності санкції, що передбачають заборону цієї концентрації, – справа підлягає закриттю без прийняття рішення по суті;

4) якщо Комітетом у результаті розгляду заяви або справи було надано дозвіл на концентрацію, проте після прийняття рішення про надання дозволу на концентрацію Комітет дізнався, що до концентрація була б забороненою відповідно до Закону України «Про санкції», – рішення про надання дозволу на концентрацію підлягає перегляду та скасуванню. Такий перегляд, в силу ч. 2 статті 58 Закону може бути здійснено протягом 5 років після прийняття відповідного рішення про надання дозволу на концентрацію.

Закон (зміни до статті 28 Закону України «Про захист економічної конкуренції») вилучає концентрації, заборонені згідно із Законом «Про санкції», з-під дії правила щодо надання дозволу в порядку «мовчазної згоди» (якщо протягом строку розгляду заяви органи Комітету не прийняли рішення про надання дозволу і не розпочали справу про концентрацію).

У зв’язку із набранням чинності зазначеним Законом Антимонопольний комітет України звертає увагу заявників та/або уповноважених представників заявників про необхідність надання, у матеріалах заяви, яка подається на отримання попереднього дозволу на концентрацію, інформації про наявність або відсутність наявності у складі учасників концентрації суб’єктів юридичних та/або фізичних осіб, пов’язаних відносинами контролю з учасниками концентрації відповідно до статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції», до яких застосовуються спеціальні обмежувальні заходи (санкції).

У разі наявності у складі учасників концентрації суб’єктів (юридичних та/або фізичних осіб), до яких застосовуються спеціальні обмежувальні заходи (санкції), заявники та/або уповноважені представники заявників повинні надати таку інформацію про суб’єкта:

- найменування та місцезнаходження суб’єкта (для фізичних осіб – П.І.Б. та громадянство);

- відомості про підставу для запровадження санкцій та вид обмежувального заходу (відповідно до Закону України "Про санкції");

- пояснення щодо наявності або відсутності впливу на концентрацію суб’єкта, до якого застосовуються санкції, а також впливу обмежувальних заходів (санкцій) на заявлену концентрацію.

У разі відсутності у складі учасників концентрації суб’єктів (юридичних та/або фізичних осіб), до яких застосовуються спеціальні обмежувальні заходи (санкції), заявники та/або уповноважені представники заявників повинні обов’язково про це зазначити.

http://www.amc.gov.ua/amku/control/ma...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
27.06.2025
Що означають нові статуси у Резерв+ та як діяти у певних випадках
У застосунку «Резерв+» з’являються різні статуси щодо військового обліку. Розглянемо, що вони означають і як діяти. Більше за темою: Перелік документів, що оформлюються юридичною особою для ведення військового обліку Чи подавати звіт про заброньованих військовозобов’яз...
Кращі матеріали