Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Е-ліцензії. Як легально інвестувати в іноземні активи

05.10.2018

Українці все активніше інвестують за кордон. Тільки цього року наші співвітчизники офіційно вклали в іноземні активи $ 25 мільйонів.

Щоб стати інвестором, потрібно отримати електронну ліцензію в Нацбанку. За рік можна вивести за кордон не більше $ 50 000. 

7 лютого 2019 року набере чинності новий Закон «Про валюту і валютні операції». У рамках валютної лібералізації регулятор пропонує замінити індивідуальні валютні ліцензії системою електронних лімітів. Така система вже працює для фізосіб із червня 2017 року, дозволяючи інвестувати за кордон до $ 50 тис. на рік.

Для яких цілей оформлюється електронна ліцензія:

  • розміщення коштів на власному рахунку за кордоном;
  • проведення інвестиційних операцій за кордоном;
  • виконання зобов’язань перед нерезидентами за договорами страхування.

Для звичайного споживача це практично базовий SWIFT платіж, але з певними дозвільними нормами.

Які операції банки вважають інвестиційними:

  • робота з компаніями-нерезидентами — заснування, придбання корпоративних прав;
  • інвестиції в різні ринки цінних паперів через рахунки, які клієнт відкриває у брокера;
  • операції за інвестиційними контрактами з брокером;
  • придбання нерухомості.

Відповідно до закону, клієнт може перевести свої гроші в компанію, яка є суб’єктом електронних грошей, але має IBAN і працює за системою SWIFT.

Порядок реєстрації та перелік документів, необхідних для отримання е-ліцензії

Клієнт обирає банк, де він уже має рахунок або хоче його відкрити. Потім подає в банк заяву на отримання електронної ліцензії у форматі, затвердженому Нацбанком.

Щоб стати інвестором, важливо документально підтвердити джерело походження коштів. Це можна зробити за допомогою декларації про доходи, у тому числі для ФОП. До речі, ФОП також може отримати електронну ліцензію, якщо ця операція не пов’язана з його підприємницькою діяльністю. Як джерело підтвердження грошових коштів приватна особа-підприємець може подати свою податкову декларацію, яка покриває обсяг бажаної суми інвестування.

Працевлаштованим фізособам потрібно взяти в податковій службі відомості про суми виплачених доходів і утриманих податків. Довідка з місця роботи не підходить: банк повинен бути впевненим, що ваша компанія платить податки і ваші кошти «чисті».

У якості підтвердження походження грошових коштів потенційний інвестор може надати документи про продаж рухомого або нерухомого майна. Приймається до уваги і сімейний дохід: клієнт, який має рахунок за кордоном, може подавати заяву на ліцензування, посилаючись на офіційний дохід свого партнера.

Якщо ви купуєте готівкову валюту, необхідно зберегти квитанцію, що підтверджує операцію валютообміну. В іншому випадку банки можуть відмовити в наданні дозволу. Існує інструмент для вирішення цього питання — міжбанківський валютний ринок: банк, у якому відкрито гривневий рахунок, виходить на міжбанк і купує для клієнта бажаний обсяг валюти.

Мету інвестування також необхідно підтверджувати документально. Якщо клієнт інвестує за кордон через брокера, наприклад, у фондовий ринок США, у нього повинен бути договір із брокером. Якщо клієнт засновує або купує корпоративні права в компанії-нерезидента, у нього повинен бути з нею контракт на здійснення цієї операції. Документами, що підтверджують мету інвестицій, є договори, контракти, інвойси, в яких чітко прописана суть переказу і платіжні реквізити отримувача.

Банк аналізує пакет документів, використовуючи валютний контроль і фінансовий моніторинг. Протягом 3-х банківських днів клієнт отримує відповідь про проведення, або ж відмову в даній операції.

Переказуючи власні кошти на свій рахунок за кордоном, підтверджувати мету переказу не потрібно.

Важливо пам’ятати, що в рамках чинного валютного законодавства скасовано обмеження за призначенням переказу «фінансова допомога родичам». У цьому випадку сума переказу не лімітована: допускається той обсяг коштів, походження яких підтверджено документами.

Обмеження

Протягом календарного року дозволено переказувати не більше $ 50 000. Але якщо інвестувати $ 50 тис., наприклад, 31 грудня, то 1 січня можна інвестувати ще $ 50 тис.

Ліцензія видається виключно на ім’я відправника або заявника, без права передачі іншим особам. Запис у реєстрі робиться в день виконання валютного платежу.

Структура перекладів, дані клієнтів Правекс Банку

Перекази на власні рахунки за кордон складають 60% портфеля. 16% -  це інвестиції в ринки цінних паперів, а 20% - робота з нерезидентними компаніями, корпоративні права. Придбання нерухомості займає всього 4%. Це пояснюється тим, що сума лімітована $ 50 тис., а за кордоном складно підібрати об’єкт у такому ціновому діапазоні.

http://minfin.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Гранти для бізнес-women: що пропонують в Україні
Україна може приєднатися до міжнародної ініціативи Women Entrepreneurs Finance Code, яка допомагає жінкам-підприємицям отримувати фінансування. Більше за темою: За умовами гранту підприємець має працевлаштувати працівників: як це відобразити у податковому розрахунку з ПДФО та ЄСВ? Бюджетні гранти:...
01.07.2025
За що передбачено компенсацію при облаштуванні робочих місць для осіб з інвалідністю
Компенсація здійснюється за вже придбані допоміжні засоби для облаштування робочого місця особи з інвалідністю. Більше за темою: Військово-обліковий документ: чи потрібний для встановлення інвалідності Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: облік у роботодавця Де...
01.07.2025
Кількість ризикових платників ПДВ за травень 2025 року: аналітика ДПС
Більше за темою: Коди податкової інформації для включення до складу ризикових платників ПДВ: що змінилось з 05.03.2025? Бібліотека Баланс № 12 «Резерви: формування, облік, оптимізація та податкові ризики» У травні кількість платників ПДВ в Україні збільшилась на 118 і станом на 01.06.2...
Кращі матеріали