Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Для чого потрібен фінансовий омбудсмен?

11.05.2017

Впровадження в Україні інституту фінансового омбудсмена зможе прискорити реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг. Він відстоюватиме інтереси споживачів фінансових послуг і спростить врегулювання спірних питань між ними та фінустановами. У цьому впевнені банкіри, які під час зустрічі в НАБУ обговорили Концепцію створення фінансового омбудсмена, що була представлена проектом USAID FST «Трансформація фінансового сектору».

Наразі жоден із державних чи недержавних органів в Україні не наділений реальними повноваженнями для захисту прав споживачів фінансових послуг. Суперечки між споживачами та фінустановами розглядаються виключно судами, які продемонстрували свою неефективність та упередженість, а тому користуються низькою довірою як банків, так і їхніх клієнтів.

Проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг) (реєстраційний №2456-д), який мав би суттєво вдосконалити систему захисту прав споживачів фінпослуг, вже давно перебуває на розгляді в Парламенті.

Документ пройшов перше читання, але в цілому ще не прийнятий. Введення інституту фінансового омбудсмена, який буде виступати своєрідним арбітром між споживачем і фінансовою установою та допомагати у вирішенні суперечок мирним шляхом, створить дієву альтернативу державно-судовій системі.

Для заснування інституту фінансового омбудсмена на законодавчому рівні необхідно прийняти закон «Про фінансового омбудсмена», який наразі знаходиться на стадії розробки.

Разом з іншими ініціативами – проектом закону №2456-д та нещодавно прийнятим Законом «Про споживче кредитування» (№1734-VIII), він дозволить наблизити законодавство України до вимог ЄС у сфері захисту прав споживачів.

КОНЦЕПЦІЯ ФІНАНСОВОГО ОМБУДСМЕНА

Що стосується самої Концепції фінансового омбудсмена в Україні, то вона розробляється з урахуванням вимог Директиви ЄС 2013/11/ЄС, які є обов’язковими в країнах ЄС з 1 січня 2016 року.

Передбачається, що процедура позасудового вирішення спорів створить привабливі умови для споживача та буде тривати не більше 90 днів. Новий процес забезпечить високу компетентність, прозорість та незалежність прийняття рішень.

У ході зустрічі в НАБУ банкіри розглянули основні елементи цієї Концепції. А саме, принципи діяльності та функції фінансового омбудсмена, процес вирішення спору, порядок призначення та організаційну структуру, бюджет та джерела фінансування.

Наступним кроком у реалізації цього проекту стане розробка детальної Дорожньої карти із запуску роботи фінансового омбудсмена, уточнення організаційної структури та деталізація процедур. З цією метою досягнуто домовленості щодо збору необхідної статистики та подальшої участі НАБУ в проекті.

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Варто відзначити, що органи досудового врегулювання спорів між фінансовими установами та споживачами вдало функціонують у 40 країнах світу. Наприклад, у Вірменії, Австралії, Великій Британії та Нідерландах фінансовий омбудсмен є єдиним для всього фінансового сектору. В Бельгії, Канаді, Італії, Польщі, Швейцарії – це окремий орган для одного або більше сегментів фінансового ринку. У формі комітету зі справ захисту прав споживачів омбудсмен представлений у Данії та Швеції, в якості департаменту скарг у складі фінансового регулятора – на Мальті та в Іспанії. У Латвії та Литві він функціонує в рамках державного органу із захисту прав споживачів.

Загалом у країнах ЄС успішно функціонують понад 50 підходів із позасудового врегулювання спорів у сфері фінансових послуг.

Джерело: http://finpost.com.ua/news/3073

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
14.05.2025
Уряд залучить кошти для кредитування МСБ через два державні банки
Кредитування малого та середнього бізнесу: що пропонує Кабмін? Більше за темою: Доступні кредити під 5, 7, 9 % і дисконтування Кабмін ухвалив низку важливих рішень щодо доступності кредитування бізнесу. Про це повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час засідання Уряду 13 травня.   ...
14.05.2025
До 18.06.2025 СГ потрібно отримати дозвіл на зовнішню рекламу
Розширено Перелік видів господарської діяльності, які не можуть провадитися на підставі подання декларації в умовах воєнного стану, зокрема, розміщення зовнішньої реклами! Більше за темою: Акт на списання товарів, використаних для рекламної безкоштовної роздачі Рекламні послуги: облік у замовника ...
13.05.2025
Платіжне шахрайство з картками: огляд НБУ
У 2024 році спостерігалося зменшення кількості незаконних дій та шахрайських операцій з використанням платіжних карток, за якими були понесені збитки. Цей показник порівняно з 2023 роком знизився на 2 тис. операцій (або на 1 %) – до 270 тис. операцій. Більше за темою: Зарплатну картку працівн...
Кращі матеріали