Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Для чого потрібен фінансовий омбудсмен?

11.05.2017

Впровадження в Україні інституту фінансового омбудсмена зможе прискорити реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг. Він відстоюватиме інтереси споживачів фінансових послуг і спростить врегулювання спірних питань між ними та фінустановами. У цьому впевнені банкіри, які під час зустрічі в НАБУ обговорили Концепцію створення фінансового омбудсмена, що була представлена проектом USAID FST «Трансформація фінансового сектору».

Наразі жоден із державних чи недержавних органів в Україні не наділений реальними повноваженнями для захисту прав споживачів фінансових послуг. Суперечки між споживачами та фінустановами розглядаються виключно судами, які продемонстрували свою неефективність та упередженість, а тому користуються низькою довірою як банків, так і їхніх клієнтів.

Проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг) (реєстраційний №2456-д), який мав би суттєво вдосконалити систему захисту прав споживачів фінпослуг, вже давно перебуває на розгляді в Парламенті.

Документ пройшов перше читання, але в цілому ще не прийнятий. Введення інституту фінансового омбудсмена, який буде виступати своєрідним арбітром між споживачем і фінансовою установою та допомагати у вирішенні суперечок мирним шляхом, створить дієву альтернативу державно-судовій системі.

Для заснування інституту фінансового омбудсмена на законодавчому рівні необхідно прийняти закон «Про фінансового омбудсмена», який наразі знаходиться на стадії розробки.

Разом з іншими ініціативами – проектом закону №2456-д та нещодавно прийнятим Законом «Про споживче кредитування» (№1734-VIII), він дозволить наблизити законодавство України до вимог ЄС у сфері захисту прав споживачів.

КОНЦЕПЦІЯ ФІНАНСОВОГО ОМБУДСМЕНА

Що стосується самої Концепції фінансового омбудсмена в Україні, то вона розробляється з урахуванням вимог Директиви ЄС 2013/11/ЄС, які є обов’язковими в країнах ЄС з 1 січня 2016 року.

Передбачається, що процедура позасудового вирішення спорів створить привабливі умови для споживача та буде тривати не більше 90 днів. Новий процес забезпечить високу компетентність, прозорість та незалежність прийняття рішень.

У ході зустрічі в НАБУ банкіри розглянули основні елементи цієї Концепції. А саме, принципи діяльності та функції фінансового омбудсмена, процес вирішення спору, порядок призначення та організаційну структуру, бюджет та джерела фінансування.

Наступним кроком у реалізації цього проекту стане розробка детальної Дорожньої карти із запуску роботи фінансового омбудсмена, уточнення організаційної структури та деталізація процедур. З цією метою досягнуто домовленості щодо збору необхідної статистики та подальшої участі НАБУ в проекті.

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Варто відзначити, що органи досудового врегулювання спорів між фінансовими установами та споживачами вдало функціонують у 40 країнах світу. Наприклад, у Вірменії, Австралії, Великій Британії та Нідерландах фінансовий омбудсмен є єдиним для всього фінансового сектору. В Бельгії, Канаді, Італії, Польщі, Швейцарії – це окремий орган для одного або більше сегментів фінансового ринку. У формі комітету зі справ захисту прав споживачів омбудсмен представлений у Данії та Швеції, в якості департаменту скарг у складі фінансового регулятора – на Мальті та в Іспанії. У Латвії та Литві він функціонує в рамках державного органу із захисту прав споживачів.

Загалом у країнах ЄС успішно функціонують понад 50 підходів із позасудового врегулювання спорів у сфері фінансових послуг.

Джерело: http://finpost.com.ua/news/3073

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
21.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС змінила План-графік: які галузі та регіони перевірятимуть найбільше Актуальні питання щодо оцифрування трудових книжок: роз’яснення ПФУ Кабмін запускає новий модуль управління ризиками для перевірок бізнесу Правила заповнення трудових книжок: роз&rs...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
22.10.2025
Кабмін розширив сфери господарської діяльності щодо закупівель для відновлення критичної інфраструктури
Розширено перелік СГ, які можуть здійснювати закупівлі для будівництва, ремонту тощо шляхом укладення договору без проведення відкритих торгів або електронного каталогу. Кого це стосується? Більше за темою: Положення про закупівлю, облік та списання пального на підприємстві Тендерне забезпечення у...
21.10.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 20.10.2025
Наразі існує більше 1000 тендерних можливостей у країнах ЄС, пов’язаних з послугами у сфері інформаційних технологій. Дія.Бізнес пропонує декілька цікавих оголошень, участь у яких покриває GPA. Більше за темою: «Дешевий» експорт товару: чи треба складати податкову накладну та...
21.10.2025
У ДРРП з’явилася можливість зареєструвати узуфрукт державного та комунального майна
Поновили програмне забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Як діяти суб’єктам господарювання після скасування Господарського кодексу: роз’яснює Мін’юст Державне підприємство «Національні інформаційні системи&raq...
Кращі матеріали