Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Для чого потрібен фінансовий омбудсмен?

11.05.2017

Впровадження в Україні інституту фінансового омбудсмена зможе прискорити реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг. Він відстоюватиме інтереси споживачів фінансових послуг і спростить врегулювання спірних питань між ними та фінустановами. У цьому впевнені банкіри, які під час зустрічі в НАБУ обговорили Концепцію створення фінансового омбудсмена, що була представлена проектом USAID FST «Трансформація фінансового сектору».

Наразі жоден із державних чи недержавних органів в Україні не наділений реальними повноваженнями для захисту прав споживачів фінансових послуг. Суперечки між споживачами та фінустановами розглядаються виключно судами, які продемонстрували свою неефективність та упередженість, а тому користуються низькою довірою як банків, так і їхніх клієнтів.

Проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо удосконалення захисту прав споживачів фінансових послуг) (реєстраційний №2456-д), який мав би суттєво вдосконалити систему захисту прав споживачів фінпослуг, вже давно перебуває на розгляді в Парламенті.

Документ пройшов перше читання, але в цілому ще не прийнятий. Введення інституту фінансового омбудсмена, який буде виступати своєрідним арбітром між споживачем і фінансовою установою та допомагати у вирішенні суперечок мирним шляхом, створить дієву альтернативу державно-судовій системі.

Для заснування інституту фінансового омбудсмена на законодавчому рівні необхідно прийняти закон «Про фінансового омбудсмена», який наразі знаходиться на стадії розробки.

Разом з іншими ініціативами – проектом закону №2456-д та нещодавно прийнятим Законом «Про споживче кредитування» (№1734-VIII), він дозволить наблизити законодавство України до вимог ЄС у сфері захисту прав споживачів.

КОНЦЕПЦІЯ ФІНАНСОВОГО ОМБУДСМЕНА

Що стосується самої Концепції фінансового омбудсмена в Україні, то вона розробляється з урахуванням вимог Директиви ЄС 2013/11/ЄС, які є обов’язковими в країнах ЄС з 1 січня 2016 року.

Передбачається, що процедура позасудового вирішення спорів створить привабливі умови для споживача та буде тривати не більше 90 днів. Новий процес забезпечить високу компетентність, прозорість та незалежність прийняття рішень.

У ході зустрічі в НАБУ банкіри розглянули основні елементи цієї Концепції. А саме, принципи діяльності та функції фінансового омбудсмена, процес вирішення спору, порядок призначення та організаційну структуру, бюджет та джерела фінансування.

Наступним кроком у реалізації цього проекту стане розробка детальної Дорожньої карти із запуску роботи фінансового омбудсмена, уточнення організаційної структури та деталізація процедур. З цією метою досягнуто домовленості щодо збору необхідної статистики та подальшої участі НАБУ в проекті.

ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Варто відзначити, що органи досудового врегулювання спорів між фінансовими установами та споживачами вдало функціонують у 40 країнах світу. Наприклад, у Вірменії, Австралії, Великій Британії та Нідерландах фінансовий омбудсмен є єдиним для всього фінансового сектору. В Бельгії, Канаді, Італії, Польщі, Швейцарії – це окремий орган для одного або більше сегментів фінансового ринку. У формі комітету зі справ захисту прав споживачів омбудсмен представлений у Данії та Швеції, в якості департаменту скарг у складі фінансового регулятора – на Мальті та в Іспанії. У Латвії та Литві він функціонує в рамках державного органу із захисту прав споживачів.

Загалом у країнах ЄС успішно функціонують понад 50 підходів із позасудового врегулювання спорів у сфері фінансових послуг.

Джерело: http://finpost.com.ua/news/3073

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
28.06.2025
Які послуги Дії можуть використовувати компанії
Цифровізація – це стандарт, за яким уже працюють бізнес і установи. Паспорт – без сканів. Підпис – без ручки. Дані – без ручного введення.  Цифрові сервіси Дії вже інтегрували понад 25 000 бізнесів та установ. Вони ідентифікують клієнтів, підписують документи онлайн, пе...
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
Кращі матеріали