Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що таке бірюзовий бізнес і чому компанії прагнуть до нього

Редакція

29.09.2017 672 0 0

Термін "бірюзовий бізнес" не так давно прижився в українському бізнес-середовищі.

Цінності будь-якої компанії говорять про те, в який колір можна її прикрасити. Бути (або хоча б намагатися бути) бірюзовими зараз в тренді. Кажуть, в такому кольорі бачаться організації майбутнього. Так до чого тут кольору і що за цим насправді стоїть?

"Палітра" дісталася нам від американського професора психології Клера Грейвз і його учнів: Дона Бека і Кріса Кована. Вони розробили теорію Спіральної динаміки про розвиток суспільства в цілому і людини окремо. В основі різних етапів розвитку і відповідних кольорів лежить тип мислення людини, виходячи з його цінностей. Схожу теорію по відношенню до компаній описав у своїй книзі Фредерік Лалу. Не вдаючись в деталі просто скажу, що бірюзовий колір позначає поки найвищий відомий світу етап розвитку. Тому називати себе бірюзовим як мінімум приємно.

Ось кілька основних характеристик бірюзових компаній:

    Співробітники працюють не на компанію, а для компанії, ставлячись до справи, як до власного бізнесу. Вони наповнені духом підприємництва.

    Співробітники або як їх часто називають - "партнери" довіряють один одному, покладаються один на одного. Посійте між ними зернятко недовіри і їх працю почне потроху розвалюватися.

    Реалізації принципу "Communication is a key" виявляється особлива увага. Всі питання і непорозуміння проговорюються і вирішуються. Існує навіть спеціальний інструментарій для таких тактичних або стратегічних зустрічей.

    Компанія завжди розвивається і вдосконалюється. Вона гнучка і любить змінюватися.

    Інформація компанії доступна для всіх співробітників, включаючи зарплати. Які, до речі, встановлюються самими співробітниками.

    Для прийняття рішення в рамках зони своєї відповідальності не потрібно питати дозволу у менеджера або директора. Їх просто немає.

    Приймаючи рішення на свій страх і ризик, співробітник думає, перш за все, про те, наблизить воно компанію до її мети.

    Як ви помітили, у таких компаній є мета, і це не "заробити всі гроші в світі".

    Співробітники самі вибирають, як працювати і як відпочивати, адже вони зрілі відбулися особистості. Чи не повинні ж вони йти в похід тільки тому, що так сказав HR.

Деякі пункти можуть здатися дивними, особливо в наших реаліях. А деякі явно віддають хаотичністю структури і процесів.

Джерело: https://delo.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали