Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що має зазначатися на етикетках продуктів за новими вимогами

18.07.2019

Уже через місяць набудуть чинності нові правила інформування споживачів щодо харчових продуктів. Тож в аграріїв залишилося зовсім небагато часу для «переформатування» виробничих процесів під свіжі вимоги. Виокремимо основні моменти, на яких слід зосередити увагу.

Точно, достовірно та зрозуміло

За поданням Комітету ВР з питань аграрної політики та земельних відносин був ухвалений один із найважливіших для європейської інтеграції України актів - закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» від 6.12.2018 №2639-VIII. Він почне діяти з 6.08.2019.

Перше, на чому варто зосередитися, - це визначення поняття «оператор ринку харчових продуктів, відповідальний за інформацію про продукт». Згідно з п.16 ч.1 ст.1 закону ним є оператор ринку харчових продуктів, під найменуванням якого продукт уводиться та перебуває в обігу, а для імпортованих харчових продуктів - імпортер.

Акт установлює такі загальні вимоги до інформації про харчові продукти: вона має бути точною, достовірною та зрозумілою, а також не вводити споживача в оману, зокрема, щодо:

  • характеристик харчового продукту (наприклад його складу, кількості, мінімального терміну придатності, країни
  • походження тощо);
  • приписування продукту непритаманних йому властивостей або наслідків споживання;
  • особливих характеристик продукту, якщо аналогічні продукти мають такі самі характеристики, зокрема шляхом підкреслення факту наявності або відсутності певних інгредієнтів і/або поживних речовин;
  • припущення (за допомогою, наприклад, зовнішнього вигляду, опису або графічних зображень) про наявність у харчовому продукті певного компонента або інгредієнта, якщо насправді компонент або інгредієнт, який зазвичай присутній або використовується в цьому продукті, замінено іншим компонентом або інгредієнтом (ч.3 ст.4).

Назви з уточненнями

Важливою для агропромислового сектору є вимога, що назва продукту повинна супроводжуватися інформацією про його фізичний стан або спеціальну обробку, якій він піддавався (порошкоподібний, продукт сублімаційної сушки, швидко заморожений, концентрований, копчений тощо), у всіх випадках, коли відсутність таких відомостей може ввести споживача в оману.

Причому назва харчових продуктів, які були заморожені до продажу, але при цьому продаються в розмороженому стані, має включати слово «розморожений». Ця вимога, однак, не поширюється на:

  • інгредієнти, що містяться в кінцевому (готовому до вживання) продукті;
  • продукти, для яких замороження є необхідним етапом технологічного процесу виробництва;
  • продукти, розмороження яких не впливає негативно на їх безпечність і якість.

Представникам м’ясопереробної галузі

необхідно також урахувати, що назва м’ясних продуктів і м’ясних напівфабрикатів у формі порізаного або порційного м’яса, туш чи їх частин повинна включати інформацію про наявність доданої води, якщо вона становить більш як 5% від маси готового продукту. Ці вимоги також поширюються на рибні продукти й готові продукти у формі шматків, порцій, філе або цілого рибного продукту.

Про відсутність алергенів і наявність ГМО

Окремо варто звернути увагу на той момент, що позначення «без глютену» може бути застосовано тільки за умови, що його вміст не перевищує 20 мг на 1 кг загальної маси харчового продукту (позначення «з дуже низьким вмістом глютену» — не більше ніж 100 мг на 1 кг).

Зауважимо, що овес, який міститься в харчових продуктах, заявлених як продукти без глютену або з дуже низьким його вмістом, має бути спеціально вироблений так, щоб уникнути його забруднення домішками пшениці, жита, ячменю або їх гібридних видів. При цьому вміст глютену в такому вівсі не може перевищувати 20 мг на 1 кг.

Також у законі передбачено, що в інгредієнтах продукції відповідальна особа зобов’язана чітко вказати назви речовин, які є алергенами. Вони повинні бути виділені шрифтом, кольоровим фоном, стилем тощо серед решти інгредієнтів у переліку.

Концепція зазначення наявності (відсутності) генетично модифікованих організмів у продукті також істотно змінюється. Тепер відповідальні особи муситимуть писати не про відсутність ГМО, а про їх наявність у разі, якщо їх частка перевищує 0,9% в будь-якому інгредієнті харчового продукту.

Таким чином, виробникам необхідно готуватися до того, що етикетки продуктів повинні зазнати істотних змін з 6.08.2019, і вже впроваджувати у виробничі процеси вказані новації. Адже закон передбачає досить великі штрафи за його порушення. Так, ненадання споживачеві інформації про речовини, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість, призведе до штрафу в розмірі до 30 мінімальних заробітних плат (125190 грн.).

https://zib.com.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали