Що робити, якщо банк несподівано підвищив тариф за користування карткою: НБУ
Нацбанк України розповів, що потрібно робити споживачам фінпослуг, якщо банк без попередження підвищив тариф за користування карткою.
Відкриття клієнту поточного рахунку з платіжною карткою є базовою послугою будь-якого банку. Після цього споживач зможе переказувати кошти з картки на картку, купувати товари онлайн, при необхідності знімати готівку. Деякі банки можуть встановлювати комісії на перераховані операції. Отже, щоб не зіткнутися з «несподіваним» підвищенням, в НБУ рекомендують уважно ознайомитися з тарифами банку і звернути увагу на порядок їх підвищення перед підписанням договору з фінустановою.
Відповідно до Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей» банк повинен попередити своїх клієнтів про зміни тарифів не менше ніж за 30 днів до дати їх введення.
Банк може попередити клієнтів про зміну тарифів за допомогою будь-якого каналу зв'язку (повідомленням в месенджері, в мобільному додатку, за допомогою СМС-повідомлення, телефонним дзвінком і т.п.) або розмістити відповідну інформацію на своєму сайті. Якщо банк цього не зробив, значить, він порушує права клієнтів.
Що робити, якщо банк змінив тарифи без попередження:
- Надіслати письмову скаргу на ім'я керівництва банку і дочекатися офіційної відповіді
- Якщо банк не відповідає або намагається «обійти» аргументи, слід звернутися до Національного банку України.
Якщо звернення містить ознаки порушень прав споживачів, фахівці НБУ звертаються безпосередньо до банку, щоб виправити ситуацію. Практика показує, що після звернень Національного банку України банки погоджуються відкласти підвищення тарифів і повернути списану комісію, якщо клієнти не були проінформовані за 30 днів до підвищення банком тарифів.
bank.gov.ua
Коментарі до матеріалу