Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бізнес без паперів. Як стати частиною процесу?

09.07.2018

Якщо державі не допомагати у впровадженні й розвитку технологій, не тестувати нововведення у цифровій сфері – досягнень не буде.

За півроку впровадження Концепції розвитку електронного урядування (від вересня 2017-го) вдалося досягти певних результатів. Наприклад, понад 50 адміністративних послуг держава надає онлайн, усі центральні органи влади впровадили електронний обмін документами, збільшено кількість відкритих даних. Паралельно триває робота над електронною взаємодією реєстрів. Адже зараз дуже незручно збирати пакет документів в одних установах, а потім нести до інших. Завдяки реєстрам потрібний держорган матиме автоматичний доступ до необхідних даних.

Ще один напрям, у якому спостерігається прогрес – впровадження із серпня 2017 року у центральних органах влади (міністерствах, службах, агентствах) й облдержадміністраціях електронного документообігу. Це поширюється на всі документи недовгострокового зберігання, зокрема офіційні листи, накази, зміни до наказів, положення, інструкції тощо. На сьогодні в держустановах 80% документообігу здійснюється в електронній формі. За день через міжвідомчу систему електронного документообігу відправляється в середньому 5 тисяч документів, для яких не існує паперових аналогів.

Проте ці досягнення – лише маленький крок уперед. Згідно з останнім дослідженням ООН (United Nations Е-government Survey 2016), де проаналізовали розвиток електронного урядування у 193-х країнах, Україна посіла 62 місце. І це точно не той результат, якого хотів би кожен із нас. Звісно, ми не можемо відразу й докорінно виправити ситуацію – та якщо залишимося осторонь, не зміниться зовсім нічого. Як саме кожен із нас може долучитися до розвитку електронного урядування?

Беріть довідки чи оформлюйте послуги онлайн. Онлайн можна, зокрема, оформити фізичну особу підприємцем, подати протипожежну декларацію, оформити допомогу при народженні дитини, подати заявку на призначення житлової субсидії чи пенсії або заяву про державну реєстрацію земельної ділянки. Зараз адміністративних послуг, доступних громадянам і бізнесу в електронному вигляді, сумарно понад 50. Та до кінця 2018 року уряд планує збільшити їх кількість до 100. Тоді відсоток користувачів саме онлайн-послуг зможе зрости. Сьогодні він ледве сягає 10%, а має бути суттєво більшим.

Зробіть цифровізацію важливим пунктом розвитку вашого бізнесу. Якщо ви маєте власну компанію, поставте собі за мету впроваджувати цифрові технології. Не має значення, величезний у вас штат чи двоє людей, ви працюєте в ІТ чи аграрній галузі. За будь-якої кількості працівників та будь-якого напряму діяльності технології зроблять робочі процеси швидшими, ефективнішими й економнішими.

Переходьте на електронний документообіг. Відмовляйтеся від паперу скрізь, де тільки можливо. Навіть якщо ви за місяць підписуєте кілька документів – зробіть це онлайн, через будь-який зручний сервіс. Цей крок також забезпечить ефективність, швидкість та економію. Та ще й із соціальним підґрунтям, адже відмова від паперу точно врятує кілька дерев. Пам'ятайте: електронні документи за законом мають таку ж силу, як і ті, на яких є печатка і підпис від руки.

Розповідайте про електронне урядування іншим. Про електронний документообіг, електронно-цифровий підпис чи можливість узяти довідку онлайн точно знають не всі. Діліться своїм досвідом із колегами та друзями, рекомендуйте сервіси, допомагайте розібратися. Популяризація, разом із навчанням та розвитком засобів електронної ідентифікації – це прямий шлях до того, щоб українці отримували якомога більше користі від технологій.

Тестуйте та залишайте відгуки. Якщо ви скористалися послугою і маєте зауваження або у вас з’явилася ідея щодо покращення сервісу – повідомте про це. Зараз існує безліч способів висловитися: форми зворотнього зв’язку, соцмережі, тематичні зустрічі. Відгуки про роботу – це основа покращень і доопрацювань. 2-3 хвилини, які ви витратите на повідомлення чи лист, можуть спростити отримання онлайн-послуги усім тим, хто користуватиметься сервісом після вас.

Проста й зручна взаємодія з державою може позитивно вплинути на життя кожного. Та якщо державі не допомагати у впровадженні й розвитку технологій, не тестувати нововведення у цифровій сфері – досягнень не буде. Тільки активний бізнес і громадяни можуть показати, що саме треба створювати і що допрацьовувати, аби взаємодія з державою була максимально комфортною й ефективною. Якщо ми хочемо цифровізації України, її інтеграції до єдиного ринку Європи та простішого і зручнішого життя для себе, чи є у нас право бути пасивними?

https://nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали