Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бізнес без паперів. Як стати частиною процесу?

09.07.2018

Якщо державі не допомагати у впровадженні й розвитку технологій, не тестувати нововведення у цифровій сфері – досягнень не буде.

За півроку впровадження Концепції розвитку електронного урядування (від вересня 2017-го) вдалося досягти певних результатів. Наприклад, понад 50 адміністративних послуг держава надає онлайн, усі центральні органи влади впровадили електронний обмін документами, збільшено кількість відкритих даних. Паралельно триває робота над електронною взаємодією реєстрів. Адже зараз дуже незручно збирати пакет документів в одних установах, а потім нести до інших. Завдяки реєстрам потрібний держорган матиме автоматичний доступ до необхідних даних.

Ще один напрям, у якому спостерігається прогрес – впровадження із серпня 2017 року у центральних органах влади (міністерствах, службах, агентствах) й облдержадміністраціях електронного документообігу. Це поширюється на всі документи недовгострокового зберігання, зокрема офіційні листи, накази, зміни до наказів, положення, інструкції тощо. На сьогодні в держустановах 80% документообігу здійснюється в електронній формі. За день через міжвідомчу систему електронного документообігу відправляється в середньому 5 тисяч документів, для яких не існує паперових аналогів.

Проте ці досягнення – лише маленький крок уперед. Згідно з останнім дослідженням ООН (United Nations Е-government Survey 2016), де проаналізовали розвиток електронного урядування у 193-х країнах, Україна посіла 62 місце. І це точно не той результат, якого хотів би кожен із нас. Звісно, ми не можемо відразу й докорінно виправити ситуацію – та якщо залишимося осторонь, не зміниться зовсім нічого. Як саме кожен із нас може долучитися до розвитку електронного урядування?

Беріть довідки чи оформлюйте послуги онлайн. Онлайн можна, зокрема, оформити фізичну особу підприємцем, подати протипожежну декларацію, оформити допомогу при народженні дитини, подати заявку на призначення житлової субсидії чи пенсії або заяву про державну реєстрацію земельної ділянки. Зараз адміністративних послуг, доступних громадянам і бізнесу в електронному вигляді, сумарно понад 50. Та до кінця 2018 року уряд планує збільшити їх кількість до 100. Тоді відсоток користувачів саме онлайн-послуг зможе зрости. Сьогодні він ледве сягає 10%, а має бути суттєво більшим.

Зробіть цифровізацію важливим пунктом розвитку вашого бізнесу. Якщо ви маєте власну компанію, поставте собі за мету впроваджувати цифрові технології. Не має значення, величезний у вас штат чи двоє людей, ви працюєте в ІТ чи аграрній галузі. За будь-якої кількості працівників та будь-якого напряму діяльності технології зроблять робочі процеси швидшими, ефективнішими й економнішими.

Переходьте на електронний документообіг. Відмовляйтеся від паперу скрізь, де тільки можливо. Навіть якщо ви за місяць підписуєте кілька документів – зробіть це онлайн, через будь-який зручний сервіс. Цей крок також забезпечить ефективність, швидкість та економію. Та ще й із соціальним підґрунтям, адже відмова від паперу точно врятує кілька дерев. Пам'ятайте: електронні документи за законом мають таку ж силу, як і ті, на яких є печатка і підпис від руки.

Розповідайте про електронне урядування іншим. Про електронний документообіг, електронно-цифровий підпис чи можливість узяти довідку онлайн точно знають не всі. Діліться своїм досвідом із колегами та друзями, рекомендуйте сервіси, допомагайте розібратися. Популяризація, разом із навчанням та розвитком засобів електронної ідентифікації – це прямий шлях до того, щоб українці отримували якомога більше користі від технологій.

Тестуйте та залишайте відгуки. Якщо ви скористалися послугою і маєте зауваження або у вас з’явилася ідея щодо покращення сервісу – повідомте про це. Зараз існує безліч способів висловитися: форми зворотнього зв’язку, соцмережі, тематичні зустрічі. Відгуки про роботу – це основа покращень і доопрацювань. 2-3 хвилини, які ви витратите на повідомлення чи лист, можуть спростити отримання онлайн-послуги усім тим, хто користуватиметься сервісом після вас.

Проста й зручна взаємодія з державою може позитивно вплинути на життя кожного. Та якщо державі не допомагати у впровадженні й розвитку технологій, не тестувати нововведення у цифровій сфері – досягнень не буде. Тільки активний бізнес і громадяни можуть показати, що саме треба створювати і що допрацьовувати, аби взаємодія з державою була максимально комфортною й ефективною. Якщо ми хочемо цифровізації України, її інтеграції до єдиного ринку Європи та простішого і зручнішого життя для себе, чи є у нас право бути пасивними?

https://nv.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали