Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

8 сфер, в яких не слід створювати власний стартап

Редакція

22.02.2017 619 0 0

Мільйони підприємців по всьому світу горять ідеєю придумати свій стартап. Але, на жаль, досягти успіху в кращому випадку вдається кільком тисячам з них. Інші проекти доводиться закривати, і часто тільки тому, що творці неправильно підійшли до вибору ніші.

У цій статті ми розповімо, у яких сферах краще не створювати стартапи. Якщо спроби тисяч людей закінчувалися провалом, вам навряд чи варто витрачати зусилля і матеріальні ресурси, щоб зробити неможливе.

1. Ресторанний бізнес

Все більша кількість експертів вважає, що стартап, який пропонує чергову технологію продажів для ресторанного бізнесу, навряд чи зможе стати успішним. Вся справа в тому, що ці проекти покликані вирішити проблеми клієнтів, але не приносять користі власникам ресторанного бізнесу.

Складно пригадати хоч кілька успішних стартапів в цьому сегменті. Хіба що додаток OpenTable заслуговує уваги як дійсно успішний проект.

Складність ресторанного бізнесу полягає в тому, що відносини між власником і клієнтом будуються на основі лояльності, проте різні додатки роблять кожне окремо взяте заклад лише пазлом у загальній мозаїці. Можна згадати низку чудових на перший погляд ідей, які так і ну вдалося реалізувати ресторанним стартаперам:

   роздільний чек;

   альтернатива листами очікування;

   онлайн-замовлення страв в ресторані і онлайн-меню;

   сервіси оцінки якості обслуговування.

2. Рекомендаційні сервіси

З рекомендацій спочатку важко зробити якісний продукт, який хтось захоче купити. Примітно, що за останні кілька років у цій ніші не було засновано жодного успішного проекту.

Ідея зібрати відгуки і враження людей від фільмів, книг, гаджетів або міст виглядає красиво. На перший погляд здається, що це повинно допомагати іншим людям купувати товари і послуги. Але насправді мало у кого є час вивчати рекомендації інших, тому подібні сервіси рідко охоплюють велику аудиторію.

3. Медичні стартапи

По-перше, розробку більшості стартапів у цій галузі доведеться відразу інвестувати велику суму. Медичні стартапи, особливо пов'язані з виробництвом «фізичного» продукту, по складності і вартості можна порівняти з космічною промисловістю.

Крім того, в цій ніші спостерігається висока конкуренція. Тільки в 2014 році вийшло близько 100 тис. додатків, пов'язаних з турботою про здоров'я. В тому ж магазині AppStore можна знайти сотні додатків на тему, приміром, правильного харчування.

Більшість користувачів не цікавиться своїм здоров'ям по-справжньому. Багато хто сприймають медичні програми як цікаву іграшку на час, а медичні технології можуть залучити тільки людей, які потребують в лікуванні захворювань. Необхідно також враховувати, що медицина – дуже консервативна галузь. Щоб завоювати довіру і визнання вам знадобиться в кращому випадку кілька років.

4. Пошук заходів

Багатьом стартаперам приходить в голову думка зайти в Facebook або іншу соціальну мережу, проаналізувати список заходів, які проходять поблизу, і презентувати їх користувачам. Однак, по-перше, всі вони вже є на Facebook, і при бажанні їх легко знайти. По-друге, не всі події можна відстежити. І по-третє, дуже складно вгадати, які події зацікавлять користувача.

5. Пошук людей неподалік для знайомства і спілкування

Тут також вже існує безліч успішних стартапів, яким вам буде важко скласти конкуренцію. Більш того, в цій ніші складно придумати оригінальний продукт, так як всі додатки для знайомств створюються за одним і тим же принципам.

Інтерес до подібних додатком останнім часом почав згасати. По-перше, люди зрозуміли, що подібні знайомства в більшості випадків абсолютно марні. По-друге, користувачам набридла настирлива реклама, яка є одним з небагатьох способів заробітку в додатках для знайомства і спілкування.

6. Локальні новинні сайти

Здається, що ця ідея обіцяє непогані перспективи. Але досвід показує, що максимум для подібних стартапів – це створення невеликого локального співтовариства.

Такий стартап не дозволяє розраховувати на солідний прибуток, оскільки зацікавленість у співпраці та розміщення реклами на сайті будуть проявляти тільки локальні компанії з обмеженим бюджетом. Та й враховуючи сьогоднішню тенденцію до глобалізації, навряд чи раціонально створювати ресурс, націлений тільки на локальних користувачів.

7. Вбивці e-mail

Багато стартапи були націлені на те, щоб стати заміною традиційної електронній пошті, але вона продовжує користуватися попитом. Навіть інтернет-гігант в особі Google зі своїм прогресивним сервісом Google Wave не зміг поховати e-mail. Навряд чи малим проектам вдасться те, чого не досяг лідер світового інтернет-ринку.

8. Стартапи-клони

«Ми Über для...», «Ми WhatsApp у сфері...», «Ми новий Twitter»... Якщо ви починаєте порівнювати свій проект з чим-то вже існуючих на ринку, вам не варто сподіватися на успіх.

Головна причина, по якій закриваються стартапи – це клони.

Якщо ви хочете почати свій бізнес-проект, не поспішайте зневірятися з-за високої конкуренції або відсутності перспектив зростання. Замість цього прочитайте наш матеріал про найкращі ідеї для бізнесу в 2017 році.

Джерело: http://hyser.com.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали