Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

7 наслідків введення вагового контролю для зерновиків

16.08.2016

Жорсткість правил габаритно-вагового контролю на українських автомобільних дорогах стала одним з ключових моментів, які вплинули на розвиток зернової логістики в країні.

Зокрема, заборонено рух по дорогах загального користування автомобілів з масою понад 40 т і навантаженням на осі автомобіля: одна вісь - не більше 11 т, здвоєні осі - не більше 16 т і строєні осі - 22 т. Іншими словами, якщо раніше одна автомашина перевозила в порт або на маслоекстракційний завод близько 40 т зерна (при цьому загальна вага автопоїзда становила близько 60 т), то після введення жорсткого контролю за габаритно-ваговими параметрами автомашин на дорогах України дозволена вага вантажу для перевезення склала 20-25 т.

Але справедливості заради слід сказати, що в даний момент повноцінний габаритно-ваговий контроль (ГВК) діє тільки в південних областях України, і тому підприємства, що знаходяться в цих галузях, тимчасово потрапили в дискримінаційні умови порівняно з підприємствами центру і сходу України.

Cправедлівим рішенням буде якнайшвидше впровадження ГВК по всій території України для зняття даного перекосу. Уряд України в цьому напрямку працює, пости габаритно-вагового контролю поступово з'являються і в інших областях.

Зміни, які можуть чекати ринок внаслідок посилення вагового контролю.

Серед них:

1. Зменшення питомої ваги автотранспорту при транспортуванні зерна в порти України (зниження на 3-5%; раніше автотранспортом перевозилося близько 20-25% всього обсягу зерна);

2. Істотне збільшення навантаження при транспортуванні зернових вантажів на ж / д транспорт; і тут дуже важливо, наскільки «УЗ» буде готова перевозити додаткові обсяги зерна з урахуванням наявності всього близько 10-11 тис. зерновозів;

3. Перевезення зернових вантажів по річках Дніпро і Південний Буг отримає додатковий економічний імпульс;

4. Зростання логістичних витрат в експортної вартості зерна; вже зараз логістичні витрати у вартості українського зерна значно вище, ніж у інших експортерів зерна в світі.

5. Зростання затребуваності на ринку зерновозів-напівпричепів; раніше активно використовувалися автомашини зчіпки (авто + причіп); з введенням ГВК немає необхідності перевозити 20-25 т вантажу зчіпками;

6. Загальний дефіцит автотранспорту; для перевезення врожаю зерна знадобиться в 2 рази більше спеціалізованого транспорту або різке збільшення оборотності автотранспорту;

7. Перед автоперевізниками гостро постане питання переобладнання автотранспорту для зниження його ваги, що потребують додаткових капіталовкладень з боку автопідприємств.

Джерело: http://hyser.com.ua/

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
13.05.2025
Платіжне шахрайство з картками: огляд НБУ
У 2024 році спостерігалося зменшення кількості незаконних дій та шахрайських операцій з використанням платіжних карток, за якими були понесені збитки. Цей показник порівняно з 2023 роком знизився на 2 тис. операцій (або на 1 %) – до 270 тис. операцій. Більше за темою: Зарплатну картку працівн...
13.05.2025
Топ-10 найбільших роботодавців в Україні: як роботодавці відновлюють штат
Хто на сьогодні займає перші місця серед роботодавців з відновлення кадрів? Більше за темою: Наказ про внесення змін до штатного розпису фермерського господарства Звільнення у зв’язку зі скороченням чисельності або штату працівників Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанс...
09.05.2025
Оподаткування доходів ФОП, який одночасно провадить незалежну професійну діяльність
Яким чином нараховується та сплачується ПДФО з доходів, що одночасно отримуються ФОП від діяльності на загальній системі оподаткування та від провадження незалежної професійної діяльності? Відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК) фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діял...
Кращі матеріали