Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

7 наслідків введення вагового контролю для зерновиків

Редакція

16.08.2016 1385 0 0

Жорсткість правил габаритно-вагового контролю на українських автомобільних дорогах стала одним з ключових моментів, які вплинули на розвиток зернової логістики в країні.

Зокрема, заборонено рух по дорогах загального користування автомобілів з масою понад 40 т і навантаженням на осі автомобіля: одна вісь - не більше 11 т, здвоєні осі - не більше 16 т і строєні осі - 22 т. Іншими словами, якщо раніше одна автомашина перевозила в порт або на маслоекстракційний завод близько 40 т зерна (при цьому загальна вага автопоїзда становила близько 60 т), то після введення жорсткого контролю за габаритно-ваговими параметрами автомашин на дорогах України дозволена вага вантажу для перевезення склала 20-25 т.

Але справедливості заради слід сказати, що в даний момент повноцінний габаритно-ваговий контроль (ГВК) діє тільки в південних областях України, і тому підприємства, що знаходяться в цих галузях, тимчасово потрапили в дискримінаційні умови порівняно з підприємствами центру і сходу України.

Cправедлівим рішенням буде якнайшвидше впровадження ГВК по всій території України для зняття даного перекосу. Уряд України в цьому напрямку працює, пости габаритно-вагового контролю поступово з'являються і в інших областях.

Зміни, які можуть чекати ринок внаслідок посилення вагового контролю.

Серед них:

1. Зменшення питомої ваги автотранспорту при транспортуванні зерна в порти України (зниження на 3-5%; раніше автотранспортом перевозилося близько 20-25% всього обсягу зерна);

2. Істотне збільшення навантаження при транспортуванні зернових вантажів на ж / д транспорт; і тут дуже важливо, наскільки «УЗ» буде готова перевозити додаткові обсяги зерна з урахуванням наявності всього близько 10-11 тис. зерновозів;

3. Перевезення зернових вантажів по річках Дніпро і Південний Буг отримає додатковий економічний імпульс;

4. Зростання логістичних витрат в експортної вартості зерна; вже зараз логістичні витрати у вартості українського зерна значно вище, ніж у інших експортерів зерна в світі.

5. Зростання затребуваності на ринку зерновозів-напівпричепів; раніше активно використовувалися автомашини зчіпки (авто + причіп); з введенням ГВК немає необхідності перевозити 20-25 т вантажу зчіпками;

6. Загальний дефіцит автотранспорту; для перевезення врожаю зерна знадобиться в 2 рази більше спеціалізованого транспорту або різке збільшення оборотності автотранспорту;

7. Перед автоперевізниками гостро постане питання переобладнання автотранспорту для зниження його ваги, що потребують додаткових капіталовкладень з боку автопідприємств.

Джерело: http://hyser.com.ua/

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали