Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

1 січня стартує новий етап подання електронних декларацій

02.01.2019

1 січня 2019 року розпочинається черговий етап подання щорічних електронних декларацій за 2018 рік відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».

Зазначимо, е-декларантів визначає абзац п’ятнадцятий частини першої статті 1 Закону України «Про запобігання корупції» від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII.

Подання електронних декларацій обов’язкове для осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Посадовими особами бюджетної установи є не лише керівник установи і його заступники. До них відносимо осіб, які за своєю посадою виконують адміністративно-господарські або організаційно-розпорядчі функції. Це керівники структурних підрозділів (відділів, секторів), їх заступники, особи, які керують ділянками робіт тощо.

Декларації подають, зокрема, судді, судді Конституційного Суду України, Голова, заступник Голови, члени, інспектори Вищої ради правосуддя, посадові особи секретаріату Вищої ради правосуддя, Голова, заступник Голови, члени, інспектори Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, посадові особи секретаріату цієї Комісії, посадові особи Державної судової адміністрації України, присяжні (під час виконання ними обов’язків у суді).

А також – особи рядового і начальницького складу державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, особи начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України і посадові та службові особи органів прокуратури, Служби безпеки України, Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, дипломатичної служби, державної лісової охорони, державної охорони природно-заповідного фонду, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної податкової політики та державної політики у сфері державної митної справи.

Подання електронних декларацій розповсюджується не на всіх посадових осіб бюджетних установ.

Частиною п’ятою статті 45 Закону № 1700 звільнені від обов’язку подавати е-декларацію посадові особи закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері:

  • соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю, соціального захисту ветеранів війни та учасників АТО (електронна декларація заповнюється на добровільній основі);
  • здійснення заходів із забезпечення нацбезпеки та оборони, відсічі й стримування збройної агресії РФ на сході країни;
  • охорони здоров’я;
  • освіти, науки; культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті;
  • фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання.

Також від подання електронних декларацій звільнені мобілізовані працівники, призвані офіцери та контрактники.

Однак зобов’язані декларувати свої доходи і майно військовослужбовці, які проходять військову службу у військових комісаріатах.

З числа посадових осіб бюджетних установ зобов’язані подавати е-декларацію керівники: закладів охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя) рівня; вишів; науково-дослідних інститутів та інших наукових установ.

Якщо посадова особа за частиною п’ятою статті 45 Закону № 1700 звільнена від обов’язку подавати е-декларацію, але одночасно належить до посадових осіб місцевого самоврядування, вона зобов’язана задекларувати свої доходи і майно.

Електронна декларація посадовими особами подається:

  • перед призначенням на відповідну посаду (подає претендент);
  • щорічно – до 1 квітня наступного року (за минулий рік);
  • перед звільненням – за період, не охоплений раніше поданими деклараціями;
  • після звільнення – до 1 квітня наступного року (за минулий рік, у якому особа звільнилась чи переведена на іншу посаду, яка не зобов’язує декларувати дохід і майно);
  • після притягнення до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання або подання з недостовірними даними е-декларації – обов’язкове подання електронних декларацій з достовірними відомостями.

Окрім цього, посадова особа бюджетної установи зобов’язана інформувати про суттєві зміни у майновому стані протягом року. Тобто протягом 10 днів після отримання доходу чи купівлі майна на суму, еквівалентну чи більшу за 50 розмірів прожиткових мінімумів для працездатних осіб на початок року (88 100 грн для 2018 року), особа має надіслати повідомлення про зміни у майновому стані (форма змін).

Якщо таких суттєвих змін 2 чи 3, після кожної зміни слід подавати відповідне повідомлення. Його подають аналогічно е-декларації.

Першим кроком для подання е-декларації є отримання електронного цифрового підпису (ЕЦП) в акредитованому центрі сертифікації ключів. Якщо посадова особа його має, їй слід перевірити, чи не сплинув строк дії.

На сайті Національного агентства з питань запобігання корупції оприлюдненопоширенні запитання при роботі з Єдиним державним реєстром декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

https://nazk.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
26.06.2025
Залишок коштів за програмою часткової компенсації вартості сільгосптехніки на 30.06.2025
Більше за темою: Серія Бібліотека «Баланс» Спецтема «Гранти та МТД: облік та податкові наслідки» Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Чи подавати річну декларацію в разі отримання кешбеку та державних компенсацій? Відповідно до ч. 2 ст. 37 З...
26.06.2025
З початку року ТЦК наклало понад 11 тисяч штрафів за порушення правил військового обліку
Недотримання правил військового обліку спричиняє штраф. Більше за темою: Скільки разів можуть накласти штраф за порушення правил військового обліку Ведення журналів обліку перевірок стану військового обліку Понад 28 тисяч проваджень за порушення правил військового обліку було відкрито від початку ...
26.06.2025
ФРУ проводить опитування постраждалого від війни бізнесу для визначення механізму відшкодування
ФРУ запускає анкету-опитувальник для постраждалого від війни бізнесу (2014–2025). Ваші дані стануть підґрунтям для реального механізму відшкодування. Більше за темою: Відшкодування витрат на безперервний профрозвиток медпрацівників: зміни від КМУ Відшкодування шкоди, завданої внаслідок ДТП: ...
Кращі матеріали