Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підприємство виявило помилку у відомостях, які внесено до ЄДР: як її виправити?

10.05.2024

Ситуація. Підприємство зробило помилку в заяві про держреєстрацію змін у відомостях про юрособу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР): неправильно вказало розмір статутного капіталу. У решті документів (статут, протокол загальних зборів) цей розмір наведено правильно. Як виправити цю помилку?


Запитання – відповіді

Який порядок виправлення помилок у ЄДР

Якщо йдеться про описку при зазначенні розміру статутного капіталу підприємства, то це не означає, що його розмір підлягає збільшенню або зменшенню. Тому підприємство та держреєстратор мають лише виправити таку помилку за правилами, передбаченими чинним законодавством.

Порядок виправлення помилок у ЄДР визначено в ст. 32 Закону від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755).

Згідно із ч. 1 ст. 32 Закону № 755 у разі виявлення у відомостях ЄДР помилки (описки, друкарської, граматичної, арифметичної помилки), допущеної держреєстратором, заявник у паперовій або електронній формі повідомляє про це держреєстратора, який перевіряє відповідність відомостей ЄДР інформації, яка міститься в документах, що стали підставою для внесення цих відомостей. Якщо факт невідповідності підтверджено, держреєстратор безплатно виправляє таку помилку в день надходження повідомлення.

Зверніть увагу! Виправлення помилки у відомостях ЄДР, допущеної не з вини держреєстратора, здійснюється за плату.

Форму заяви з повідомленням держреєстратора про помилку законодавством не установлено, тому її можна скласти в довільній формі.

У нашій ситуації помилки припустився заявник, а не реєстратор. Тому в разі її виправлення доведеться сплатити адміністративний збір у розмірі 30 % адмінзбору, установленого ч. 1 ст. 36 Закону № 755.

Після письмового повідомлення держреєстратора про виявлену помилку треба подати заяву щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу за формою 2, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.2016 № 3268/5, з правильним розміром статутного капіталу.

Як діяти, якщо помилка в ЄДР виникла через помилку, допущену підприємством у документах?

Помилки, допущені у відомостях ЄДР унаслідок наявності помилок у документах, на підставі яких було внесено такі відомості (протоколі, статуті тощо), виправляються після виправлення помилок у зазначених документах (ч. 3 ст. 32 Закону № 755).

Важливо! Якщо документи з помилкою підлягали нотаріальному посвідченню, то обов’язково необхідно вже виправлений документ повторно нотаріально посвідчити.

Потім треба письмово повідомити держреєстратора про помилку і подати виправлені документи.

Як виправляється помилка, якої припустився держреєстратор?

У разі виявлення держреєстратором своєї помилки у відомостях ЄДР він в одноденний строк безплатно виправляє помилку та письмово повідомляє про це заявника. Тобто Законом № 755 не встановлено спеціального порядку виправлення помилки, зробленої держреєстратором, він сам може її виявити та виправити.

Утім, подібні ситуації виникають вкрай рідко, тому, якщо підприємство виявило помилку в ЄДР, не варто чекати, поки її помітить реєстратор. У такому разі все одно необхідно повідомити держреєстратора про помилку (усно та обов’язково письмово).

Якщо у вас залишилися запитання або особливий обліковий випадок, ви можете зателефонувати на нашу консультаційну лінію або поставити запитання в особистому кабінеті.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
13.05.2025
Первинна, паліативна та екстрена допомога із застосуванням телемедицини: зміни від МОЗ
Стаття містить огляд затверджених наказом МОЗ від 27.01.2025 № 167 змін до деяких нормативно-правових актів, зокрема щодо застосування телемедицини під час надання первинної, паліативної та екстреної меддопомоги. Як відомо, надання медичної та/або реабілітаційної допомоги із застосуванням телемедици...
28.02.2025
Як оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення: поради юриста
Платник податків має право оскаржити винесене щодо нього податкове повідомлення-рішення (далі – ППР) в адміністративному або в судовому порядку. Ця консультація присвячена судовому оскарженню ППР, у ній ми: докладно розглянемо, яких правил слід дотримуватися під час підготовки позовної заяв...
21.02.2025
Укладення мирової угоди у господарському спорі
Підприємство подало позов до суду, щоб стягнути борг з контрагента. Але боржник пропонує укласти мирову угоду: він обіцяє добровільно погасити борг та повністю оплатити судові витрати. У зв’язку з цим у позивача виникло декілька запитань. Підприємство подало позов до суду, щоб стягнути борг з ...
Популярне
11.04.2025
Військово-обліковий документ: чи потрібний для встановлення інвалідності
Як відомо, з 01.01.2025 стартувала масштабна реформа: на зміну МСЕК прийшла система оцінювання повсякденного функціонування. Проходження шляху до статусу інвалідності значно спрощується, адже більшість процесів скорочено та цифровізовано. Усі етапи оцінювання фіксуються в електронній системі, що уне...
18.02.2025
Оцінювання повсякденного функціонування особи: новації документального оформлення інвалідності від МОЗ
Нагадуємо, що всі функції МСЕК передано експертним командам, які діють на базі багатопрофільних лікарень із залученням лікарів-практиків різних спеціальностей. У статті «Реформа МСЕК: що очікує медичні КНП») ми розглянули новації, запроваджені урядом в сфері реформування МСЕК. А зараз по...
14.02.2025
Стратегія розвитку системи охорони здоров’я: що очікує медичні КНП
Уряд схвалив Стратегію розвитку системи охорони здоров’я на період до 2030 року та затвердив Операційний план заходів з її реалізації у 2025-2027 роках. Про те, що у зв’язку з цим очікувати медичним КНП, – докладно у статті. Уряд схвалив Стратегію розвитку системи охорони здоров&rs...
Нове
13.05.2025
Первинна, паліативна та екстрена допомога із застосуванням телемедицини: зміни від МОЗ
Стаття містить огляд затверджених наказом МОЗ від 27.01.2025 № 167 змін до деяких нормативно-правових актів, зокрема щодо застосування телемедицини під час надання первинної, паліативної та екстреної меддопомоги. Як відомо, надання медичної та/або реабілітаційної допомоги із застосуванням телемедици...
11.04.2025
Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Діяльність приватних підприємств нині регулюється нормами Господарського кодексу (далі – ГК). Однак у серпні 2025 року ГК втратить свою силу. Тому вже зараз у власників багатьох приватних підприємств постають запитання, що буде з їхнім підприємством після втрати сили ГК, чи потрібно щось зміню...
14.03.2025
Скасування Господарського кодексу: вивчаємо нововведення, що стосуються договірних відносин
Верховною Радою було ухвалено закон, яким передбачено скасування Господарського кодексу (далі – ГК), а також чимало інших нововведень. У статті ми розглянемо нововведення, які стосуватимуться договірних відносин між суб'єктами господарювання (далі – СГ) у зв’язку з приняттям цього ...
Кращі матеріали