Можливо, процедура відшкодування вартості пільгових ліків аптекам організована міською радою таким чином:
За цією схемою кошти, отримані КНП з місцевого бюджету, мають усі ознаки цільового фінансування. А облік та узагальнення інформації про наявність і рух коштів фінансування, що виділяються на заходи цільового призначення, ведеться на рахунку 48 «Цільове фінансування і цільові надходження» (згідно з Інструкцією із застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств та організацій, затвердженою наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291, далі – Інструкція № 291).
Згідно з Інструкцією № 291 рахунок 48 має декілька субрахунків. Так, на субрахунку 482 відображається надходження коштів з бюджету і державних цільових фондів і використання цих коштів. Саме цей субрахунок потрібно застосовувати в нашому випадку – для обліку грошей, що надходять із місцевого бюджету за певною цільовою програмою.
Тут, звичайно, можна завважити, що вищенаведена схема побудована не зовсім коректно. Після перетворення бюджетного закладу охорони здоров'я на КНП останнє втратило статус розподільника бюджетних коштів, а стало їх отримувачем.
Зокрема, у рамках програми «Доступні ліки», яка працює на державному рівні, проблема відшкодування аптекам вартості пільгових ліків вирішена інакше. Відповідно до Порядку реімбурсації лікарських засобів, затвердженого постановою КМУ від 17.03.17 р. № 152, лікарі КНП, які надають первинну медичну допомогу, виписують на пільгові ліки електронні рецепти. Відпускання ліків за електронними рецептами здійснюють аптеки, які уклали договір з НСЗУ. Ці ліки з інформацією, потрібною для визначення суми реімбурсації, включаються до звіту, який аптеки подають НСЗУ. НСЗУ перераховує аптекам гроші з держбюджету. Отже, через КНП ці суми не проходять.