Централізоване постачання медикаментів: як обліковувати медичному КНП
У своїй діяльності медичні КНП мають справу з централізованим постачанням медикаментів. Свого часу, коли такі заклади були ще бюджетним установами, для них було чітко регламентовано порядок відображення в бухобліку операцій з централізованого постачання матеріальних цінностей. Проте на разі в питанні обліку таких операцій підприємствами (утім, як і в більшості бухгалтерських питань медичних КНП), на жаль, немає єдиного методологічного підходу. Власним міркуванням з цього приводу автор ділиться у статті.
Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затверджено постановою КМУ від 17.03. 11 р. № 298 (далі – Порядок № 298). Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем цих програм є МОЗ. А одержувачем таких коштів є ДП «Медичні закупівлі України», що належить до сфери управління профільного міністерства та одержує кошти на виконання програм і здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я. Бюджетні кошти спрямовуються, зокрема, на закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів (пп. 1 п. 3 Порядку № 298).
Порядок виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я та взаємодії МОЗ як головного розпорядника бюджетних коштів і учасників бюджетного процесу (далі – порядок виконання програм) затверджується МОЗ. Заявки на закупівлю медикаментів подаються структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, закладами охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі – підпорядковані установи), до МОЗ відповідно до порядку виконання програм, крім заявок на закупівлю імунобіологічних препаратів (вакцин). Потреба в останніх визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом (п. 14 Порядку № 298).
Розподіл медикаментів, закуплених у межах бюджетних призначень, між структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами здійснюється МОЗ або за його дорученням ДП «Медичні закупівлі України» як власником медикаментів згідно з порядком виконання програм. Розподіл здійснюється відповідно до розрахунків, що проводяться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках та визначеної на національному рівні (абзац перший п. 18 Порядку № 298).
Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я розподіляють між закладами охорони здоров’я медикаменти, придбані за рахунок бюджетних коштів. У разі потреби структурні підрозділи з питань охорони здоров’я здійснюють перерозподіл медикаментів, придбаних за рахунок бюджетних коштів (абзац перший п. 20 Порядку № 298). Заклади охорони здоров’я подають у строк, визначений МОЗ, звіти про використання медикаментів (за номенклатурою) та інформацію про їх залишки, вартість, зокрема закуплених за кошти місцевих бюджетів та отриманих із інших джерел, не заборонених законом, структурним підрозділам з питань охорони здоров’я для узагальнення, опублікування на своїх офіційних вебсайтах (п. 24 Порядку № 298).
Аналогічний підхід щодо забезпечення медикаментів використовує й низка благодійних організацій у співпраці з медичними КНП: ліки за певними програмами видаються на певні цілі. Після цього благодійна організація вимагає звітувати про використані лікарські засоби.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року