Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Централізоване постачання медикаментів: як обліковувати медичному КНП

16.04.2020

У своїй діяльності медичні КНП мають справу з централізованим постачанням медикаментів. Свого часу, коли такі заклади були ще бюджетним установами, для них було чітко регламентовано порядок відображення в бухобліку операцій з централізованого постачання матеріальних цінностей. Проте на разі в питанні обліку таких операцій підприємствами (утім, як і в більшості бухгалтерських питань медичних КНП), на жаль, немає єдиного методологічного підходу. Власним міркуванням з цього приводу автор ділиться у статті.

Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я, затверджено постановою КМУ від 17.03. 11 р. № 298 (далі – Порядок № 298). Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем цих програм є МОЗ. А одержувачем таких коштів є ДП «Медичні закупівлі України», що належить до сфери управління профільного міністерства та одержує кошти на виконання програм і здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я. Бюджетні кошти спрямовуються, зокрема, на закупівлю лікарських засобів, імунобіологічних препаратів (вакцин), медичних виробів (пп. 1 п. 3 Порядку № 298).

Порядок виконання програм та здійснення централізованих заходів з охорони здоров’я та взаємодії МОЗ як головного розпорядника бюджетних коштів і учасників бюджетного процесу (далі – порядок виконання програм) затверджується МОЗ. Заявки на закупівлю медикаментів подаються структурними підрозділами з питань охорони здоров’я, закладами охорони здоров’я, що належать до сфери управління МОЗ (далі – підпорядковані установи), до МОЗ відповідно до порядку виконання програм, крім заявок на закупівлю імунобіологічних препаратів (вакцин). Потреба в останніх визначається МОЗ на національному рівні з територіальним розподілом (п. 14 Порядку № 298).

Розподіл медикаментів, закуплених у межах бюджетних призначень, між структурними підрозділами з питань охорони здоров’я та підпорядкованими установами здійснюється МОЗ або за його дорученням ДП «Медичні закупівлі України» як власником медикаментів згідно з порядком виконання програм. Розподіл здійснюється відповідно до розрахунків, що проводяться з урахуванням потреби, зазначеної в заявках та визначеної на національному рівні (абзац перший п. 18 Порядку № 298).

Структурні підрозділи з питань охорони здоров’я розподіляють між закладами охорони здоров’я медикаменти, придбані за рахунок бюджетних коштів. У разі потреби структурні підрозділи з питань охорони здоров’я здійснюють перерозподіл медикаментів, придбаних за рахунок бюджетних коштів (абзац перший п. 20 Порядку № 298). Заклади охорони здоров’я подають у строк, визначений МОЗ, звіти про використання медикаментів (за номенклатурою) та інформацію про їх залишки, вартість, зокрема закуплених за кошти місцевих бюджетів та отриманих із інших джерел, не заборонених законом, структурним підрозділам з питань охорони здоров’я для узагальнення, опублікування на своїх офіційних вебсайтах (п. 24 Порядку № 298).

Аналогічний підхід щодо забезпечення медикаментів використовує й низка благодійних організацій у співпраці з медичними КНП: ліки за певними програмами видаються на певні цілі. Після цього благодійна організація вимагає звітувати про використані лікарські засоби.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
13.10.2025
Готівкові розрахунки з 1 жовтня: як округлення впливають на оформлення фіскальних чеків, оподаткування та бухоблік?
Із 1 жовтня 2025 року в Україні почали вилучати з обігу монети номіналом 10 копійок, тож розрахунки готівкою тепер здійснюватимуться із округленням суми. У статті ми пояснимо, як це впливає на фіскальні чеки, базу обкладення ПДВ, доходи платників єдиного податку та бухгалтерський облік. Із 1 жовтня ...
08.10.2025
Придбання сонячної електростанції за рахунок банківського кредиту: облік процентів та комісії
Кредит було взято в банку для придбання основного засобу. Пояснимо, як відобразити в обліку підприємства проценти за кредитом, а також суму банківської комісії, сплаченої під час отримання кредиту. Ситуація. Підприємство отримало в українському банку кредит строком на 24 місяці для придбання сонячно...
06.10.2025
Розмінна монета: як вести бухгалтерський облік на субрахунку 308?
Бухгалтерський облік розмінної монети у скриньці РРО має свої особливості. Які саме – читайте у статті.  На сьогодні облік готівкового виторгу, який надходить через РРО (у т. ч. і через програмний РРО), потрібно вести із застосуванням субрахунку 308 «Готівка в національній валюті за...
Популярне
07.08.2025
Атестація медпрацівників: новий порядок від МОЗ
У зв’язку із затвердженням МОЗ нового Порядку проведення атестації у статті розглянуто: кого треба перевести на нові посади; як нараховуватимуть бали безперервного профрозвитку; які перехідні моменти передбачено тощо. МОЗ затвердило новий Порядок проведення атестації працівників охорони здоров...
24.10.2025
Процедура перетворення КНП у комунальні некомерційні товариства: важливі нюанси
Законом від 09.01.2025 № 4196-ІХ передбачено трирічний перехідний період для зміни організаційно-правової форми комунального некомерційного підприємства (КНП) у комунальне некомерційне товариство (КНТ). Зміна проводиться за спрощеною процедурою. Детальніше про важливі нюанси читайте у статті.  ...
05.09.2025
Чи повинне КНП узгоджувати з ОМС капітальний ремонт і поліпшення майна?
Розглянуто, чи повинне КНП погоджувати із засновником (органом ОМС) ремонт та поліпшення комунального майна, наданого в оперативне управління. Чи повинне комунальне некомерційне підприємство (далі – КНП) погоджувати із засновником (органом ОМС) ремонт та поліпшення комунального майна, наданого...
Нове
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
23.10.2025
Інвентаризацію не проведено: які наслідки загрожують підприємству?
У статті розповімо, які негативні наслідки, зокрема штрафи, можуть очікувати на підприємство, яке не провело інвентаризацію. Перелік випадків, коли проведення інвентаризації є обов’язковим, наведено в п. 7 розд. I Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказ...
23.10.2025
Нестачі та надлишки ТМЦ, виявлені під час інвентаризації: як обкладаються ПДВ?
У статті розповімо, як обкладаються ПДВ нестачі та надлишки, виявлені під час інвентаризації. Під час інвентаризації можуть бути виявлені надлишки та нестачі ТМЦ, придбаних як із ПДВ, так і без нього. Тому важливо знати, які наслідки це матиме для податкових зобов’язань та як оформити докуме...
Кращі матеріали