Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як бухгалтеру здійснити утримання за декількома виконавчими листами?

Практична ситуація

Сільгосппідприємству надійшло пять виконавчих листів на фізичну особу – орендодавця земельної ділянки. Як у такому разі здійснити утримання, якщо в постанові виконавця вказано на обмеження утримань у розмірі 20 % доходу щомісяця, а орендна плата за земельну ділянку виплачується раз на рік?

Про звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи боржника виконавець виносить постанову, яка надсилається для виконання підприємству, установі, організації, фізичній особі, фізособі-підприємцю, які виплачують боржнику відповідні доходи (ч. 3 ст. 68 Закону від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження», далі – Закон № 1404).

Отримавши постанову, підприємство зобов’язане здійснювати відрахування з доходів боржника і перераховувати ці кошти на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби (рахунок приватного виконавця) у строк, установлений для проведення зазначених виплат боржнику, а якщо такий строк не визначено – до 10-го числа місяця, що настає за місяцем, за який здійснюється стягнення.

Важливо! Якщо дохід виплачується боржнику раз на рік, то й утримання з доходу, належного до виплати, буде здійснюватися теж раз на рік.

Що стосується обмеження суми відрахувань із доходів боржника в розмірі не більше ніж 20 %, то в нашій ситуації воно не діє. Застосовується інше правило, установлене ст. 70 Закону № 1404. А саме: якщо на орендодавця надійшло кілька виконавчих документів, загальний розмір усіх відрахувань під час кожної виплати доходів боржнику не може перевищувати 50 %. Але увага! Це обмеження не поширюється на відрахування в разі стягнення аліментів на неповнолітніх дітей. Тоді розмір відрахувань не може перевищувати 70 % доходу боржника.

Отже, скільки б виконавчих документів не надійшло на орендодавця, за загальним правилом під час проведення відрахувань за ними має бути збережено до виплати 50 % орендної плати.

Пам’ятайте! Розмір відрахувань із доходів боржника розраховується із суми, що залишається після утримання податків, зборів та ЄСВ (ст. 70 Закону № 1404).

Якщо бухгалтеру не зрозуміло, як виконати постанову виконавця, коли на боржника отримано кілька виконавчих документів і сума всіх стягнень перевищує граничний розмір утримань, то краще звернутися до виконавця за роз’ясненнями.

Також зауважимо, що ст. 46 Закону № 1404 установлено п’ять черг виконання виконавчих документів залежно від видів стягнень. Але треба врахувати, що застосовувати ці черги може лише виконавець. Адже нормами ст. 45–47 Закону № 1404 регламентовано дії державних і приватних виконавців, а не бухгалтерів підприємств, які здійснюють утримання за виконавчими документами.

Бухгалтеру в цьому питанні не потрібно виявляти самостійність, а слід керуватися постановою виконавця – здійснити утримання з доходу боржника з огляду на обмеження в розмірі 50 % та перерахувати цю суму на рахунок виконавчої служби. Далі вже завдання виконавця розподілити кошти між стягувачами.

Цілком можливо, що підприємство отримає декілька постанов від різних виконавців. У такому разі радимо не визначати самостійно черговість задоволення вимог стягувачів, а звернутися до виконавчої служби з проханням роз'яснити порядок утримань із доходів боржника. Згідно зі ст. 30 Закону № 1404 за цих обставин виконання кількох рішень щодо стягнення коштів з одного боржника здійснюється в межах зведеного виконавчого провадження. Тобто такої ситуації, коли з одним боржником працює одразу кілька виконавців, на практиці не має бути.

Коментарі до матеріалу
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
24.04.2025
Як повідомити про зміну відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального
У статті розповімо, в яких випадках суб’єкту господарювання – зберігачу пального слід повідомляти про зміни у відомостях, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального. Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального З 08.04.2025 набула чинності ...
17.04.2025
Ліцензії на алкоголь, тютюн, пальне: хто має оновити інформацію до 01.07.2025?
У консультації ми розглянемо, хто та яким чином має подати до органу ліцензування оновлені дані, а також відповімо на ваші запитання. Правила ліцензування операцій з алкоголем, тютюном та пальним змінилися з 01.01.2025 – у зв’язку з уведенням у дію норм Закону від 18.06.2024 № 3817-IX &l...
11.04.2025
Як перетворити приватне підприємство на ТОВ у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу?
Діяльність приватних підприємств нині регулюється нормами Господарського кодексу (далі – ГК). Однак у серпні 2025 року ГК втратить свою силу. Тому вже зараз у власників багатьох приватних підприємств постають запитання, що буде з їхнім підприємством після втрати сили ГК, чи потрібно щось зміню...
Кращі матеріали