Позивач – ТОВ; відповідач – орган ДПС.
Товариством був поданий уточнюючий розрахунок для виправлення помилок, самостійно виявлених у декларації з ПДВ. Пізніше ТОВ надіслало до органу ДПС листа про те, що цей уточнюючий розрахунок був поданий помилково. Орган ДПС за результатами камеральной перевірки донарахував ТОВ податкові зобов’язання з ПДВ, про що виніс податкові повідомлення-рішення (далі – ППР). Товариство оспорило ці ППР у судовому порядку, мотивуючи свою позицію тим, що в ході камеральної перевірки даних із помилково поданого уточнюючого розрахунку орган ДПС не взяв до уваги зазначений лист. Суд першої інстанції задовольнив позовні вимоги ТОВ і скасував оспорювані ППР, з такими висновками погодився і суд апеляційної інстанції. Тоді орган ДПС подав касаційну скаргу.
Позивач. Просить відмовити в задоволенні касаційної скарги.
Відповідач. Просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанції і відмовити в задоволенні позову. Свою позицію мотивує тим, що суди попередніх інстанцій не взяли до уваги норму п. 50.1 Податкового кодексу (далі – ПК), згідно з якою виправлення помилок у раніше поданій податковій декларації здійснюється шляхом подання уточнюючого розрахунку до такої декларації.
Верховний Суд був на боці відповідача (органу ДПС): рішення судів першої та апеляційної інстанції були скасовані, винесена нова постанова, якою в задоволенні позовних вимог відмовлено (Постанова Верховного Суду від 24.02.20 р., ЄДРСР, реєстр. № 87808810).
Як бачите, виправлення помилок у податковій звітності має відбуватися за встановленою формою. У цьому випадку платник податків хотів скасувати помилково поданий уточнюючий розрахунок шляхом направлення до органу ДПС листа в довільній формі. Але, як справедливо зазначає Верховний Суд, такий спосіб виправлення помилок у податковій звітності законодавством не передбачено.