Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Добровільне медичне страхування працівників

Дбайливий роботодавець переймається здоров’ям своїх працівників та прагне забезпечити їх якісними медичними послугами, оплачує витрати, пов’язані з відвідуванням лікаря чи профілактикою хвороб, тим самим підвищуючи продуктивність праці на підприємстві. Про засади добровільного медичного страхування, облік внесків за договором у підприємства, оподаткування доходу застрахованого працівника йтиметься в цій статті.

Добровільне страхування – це страхування, що здійснюється на основі договору між страхувальником і страховиком. Загальні умови та порядок здійснення добровільного страхування визначаються правилами страхування. Їх страховик установлює самостійно відповідно до положень Закону від 07.03.96 р. № 85/96-ВР «Про страхування» (далі – Закон № 85). Конкретні умови страхування визначаються під час укладення договору страхування відповідно до законодавства.

Медичне страхування працівників здійснюється лише на добровільних засадах (п. 3 ч. 4 ст. 6 Закону № 85). Така додаткова соціальна гарантія може бути передбачена й колективним договором.

Оскільки страхування є добровільним, керівник підприємства має ухвалити відповідне рішення та отримати згоду працівника на таке страхування. Згода може бути отримана шляхом подання заяв працівником чи ознайомлення під підпис із наказом про страхування кожного працівника, на користь якого роботодавець має намір оформити договір страхування.

Після цього роботодавець може оформити договори добровільного медичного страхування зі страховою компанією.

Договори страхування між страхувальником і страховиком укладаються відповідно до ст. 979–999 Цивільного кодексу (далі – ЦК) та ст. 354 Господарського кодексу у письмовій формі або через видавання страхувальнику страхового свiдоцтва (полiса, сертифiката). Разом із полiсом застрахована особа може отримувати персональну страхову картку.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
17.09.2025
Як оформлювати податкові накладні при експорті товарів, на які поширюється режим експортного забезпечення
Режим експортного забезпечення ПДВ – це спеціальний порядок оподаткування, який застосовується до окремих груп товарів при їх вивезенні за межі митної території України. Він передбачає особливі правила оформлення та реєстрації податкових накладних, що дозволяє експортеру оформлювати нульову ст...
15.09.2025
Зміни у правилах блокування податкових накладних
З 27 вересня 2025 року набудуть чинності зміни до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування. Із нашого огляду ви дізнаєтеся, що саме зміниться у правилах блокування ПН/РК цього разу. Постановою КМУ від 26.08.2025 № 1048 (далі – Постанова № 1048) буде внесено ...
15.09.2025
Робота підприємця на дому: облік придбаної офісної техніки та комунальних платежів
Чи можна підприємцю, який веде бізнес вдома, врахувати витрати на офісну техніку та комунальні послуги? Як такі витрати впливають на об’єкт оподаткування та податковий кредит із ПДВ? Про все це читайте в статті. Бізнес вдома: що має врахувати підприємець У деяких випадках фізособи-підприємці...
Кращі матеріали