Із цієї статті ви дізнаєтеся: як доручити іншому працівникові виконання обов’язків тимчасово відсутнього головного бухгалтера.
Головний бухгалтер на підприємстві – теж людина, і ніщо людське йому не чуже. Як і будь-який інший працівник, головбух потребує відпочинку – відпустки, відмовити в наданні якої керівник не може. Подібна ситуація може виникнути під час хвороби, відрядження та в інших випадках. Але хто ж тоді виконуватиме обов’язки головбуха та як це правильно оформити? Розглянемо таку ситуацію і розробимо алгоритм правильних дій.
Ще до можливої відсутності головбуха керівник підприємства повинен визначитися з кандидатурою працівника, який тимчасово буде виконувати обов’язки шефа. Рішення про покладення обов’язків – це волевиявлення керівника, яке має бути оформлено належним чином – письмовим наказом (розпорядженням) по підприємству (організації) з відмітками про ознайомлення особи, яка буде тимчасово відсутня, та особи, яка буде її заміщати.
Існують два можливих варіанти організації праці у даному випадку:
Згідно з роз’ясненнями Мінпраці та соцполітики (див. листи від 02.12.05 р. № 9942/0/14-05/018-17, від 26.05.03 р. № 18-349) із цих питань необхідно керуватися положеннями постанови Ради Міністрів СРСР від 04.12.81 р. № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» та Інструкцією Держкомпраці, Мінфіну СРСР і ВЦРПС щодо застосування постанови Ради Міністрів СРСР від 04.12.81 р. № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 14.05.82 р. № 53-ВЛ (далі – Інструкція № 53).