Із цієї статті ви дізнаєтеся:
Кого можна притягти до відповідальності: бухгалтера чи керівника?
Відповідно до Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, зберігання оброблених документів протягом установленого строку несе власник або вповноважений ним орган (посадова особа), який керує підприємством відповідно до законодавства та установчих документів. Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали такі документи (ч. 8 ст. 9 Закону № 996). Таким чином, бухгалтер відповідає за ведення обліку згідно з вимогами законодавства, а за правильну організацію обліку відповідає керівник підприємства.
Однак відповідальність бухгалтера залежить від того, на яких умовах його оформлено на роботу. Нагадаємо, що форми організації ведення бухобліку підприємства обирають самостійно. Можливі такі варіанти (ст. 8 Закону № 996):