Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Коректний розрахунок годин неявок працівників при підсумованому обліку робочого часу

22.01.2019 1216 0 4

Акценти статті:

  • з якою метою ведуть облік неявок;
  • методи розрахунку неявок;
  • як коректно врахувати неявки.

Відповідно до затверджених методичних положень можливі за законодавством неявки працівників (відпустки, тимчасова непрацездатність і т. п.) ураховуються за днями, що припадають на цей період за прийнятим на підприємстві графіком роботи 5-денного (або 6-денного) робочого тижня. За графіком конкретного виконавця час неявок не враховується. Це перекручує фактичні дані про робочий час, пов'язані з підрахунком понаднормових годин і непрацювань.

Розглянемо на прикладах розрахунок годин неявок при підсумованому обліку робочого часу, причини некоректності розрахунків щодо неявкок працівників і запропонуємо можливий підхід до прийняття прийнятних правомірних рішень.

Результати відхилень фактичного робочого часу від норми за обліковий період при підсумованому обліку робочого часу використовуються для оплати понаднормових робіт, яка здійснюється в подвійному розмірі, і недопрацювань, які оплачуються в повному або неповному розмірі згідно із законодавством або договірними нормами.

Відхилення фактичного робочого часу кожного працівника визначаються по відношенню до розрахункової норми робочого часу. Розрахункова норма робочого часу враховує припустимі згідно із законодавством неявки в обліковому періоді. Від того, як ураховуються неявки, залежить величина відхилень.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали