Посадові інструкції: складаємо правильно
Із цієї статті ви дізнаєтесь: чому потрібно складати посадові інструкції для працівників, чим слід керуватися та які чинники врахувати під час їх складання.
Посадова інструкція – це організаційно-правовий документ, локальний нормативний акт підприємства, у якому визначаються основні функціональні обов’язки, права та відповідальність працівника, який обіймає певну посаду.
На сьогодні в Україні жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язкової наявності на підприємствах посадових інструкцій. Водночас п. 1 ст. 29 КЗпП передбачає, що до початку роботи за укладеним трудовим договором роботодавець зобов’язаний роз’яснити працівникові його права та обов’язки. Зверніть увагу, що йдеться про обов’язок роботодавця «довести до відома працівника», а не «проінформувати під підпис» (як це обумовлено в цьому самому пункті щодо умов праці).
Отже, висновок простий: адміністрація має право самостійно обрати прийнятну форму такого роз’яснення – усну чи письмову.
Крім того, у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 1 «Професії керівників, професіоналів, фахівців та технічних службовців, які є загальними для всіх видів економічної діяльності»), затвердженому наказом Мінпраці та соцполітики від 29.12.04 р. № 336 (далі – Наказ № 336, Довідник), а саме у преамбулі Випуску 1, містяться положення, на які найчастіше посилаються в аналогічних випадках:
- «Довідник є нормативним документом, обов’язковим у питаннях управління персоналом на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності та видів економічної діяльності»;
- «Посадові інструкції складаються для працівників усіх посад, що зазначені в штатному розписі. Виняток можуть становити окремі керівники, правове становище яких визначено в статуті (положенні) підприємства».
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року