Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Послуги нотаріуса та адвоката: що в обліку сільгосппідприємства?

Акценти статті. Які документи слід отримати від нотаріуса та адвоката, щоб можна було:

  • підтвердити проведення розрахунків із ними в готівковій та безготівковій формі;
  • обґрунтувати, чому сільгосппідприємство не утримало з виплат нотаріусу та адвокату ПДФО, військовий збір (далі – ВЗ), а також не нарахувало ЄСВ.

Розглянемо особливості обліку та оподаткування витрат на нотаріальні послуги та послуги адвоката.

Нотаріуси та адвокати – це особи, які провадять незалежну професійну діяльність (пп. 14.1.226 Податкового кодексу, далі – ПК). Як і підприємці, вони належать до категорії самозайнятих осіб. До таких вони відносяться і згідно із законами, які регулюють їхню діяльність. Однак нотаріус та адвокат – не підприємці, на них не поширюється дія Закону від 15.05.03 р. № 755-IV.

Нотаріус за вчинення нотаріальних дій справляє плату, а саме:

  • державний нотаріус справляє її в розмірі державного мита, установленого законодавством. Якщо такий нотаріус надає інші послуги (консультаційні, виготовлення копій документів і т. д.), то їх перелік і плата за них установлюється обласними управліннями юстиції (ст. 19 Закону від 02.09.93 р. № 3425-ХІІ «Про нотаріат», далі – Закон № 3425; гл. 16 розд. I Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Мін’юсту від 22.02.12 р. № 296/5, далі – Порядок № 296/5);
  • приватний нотаріус бере плату, розмір якої встановлюється за домовленістю між ним і фізичною (юридичною) особою (ст. 31 Закону № 3425, гл. 16 розд. I Порядку № 296/5).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
20.06.2025
Сумнівний борг погашено: як відкоригувати резерв
На суму сумнівної дебіторської заборгованості створили резерв, а контрагент погасив борг і вже ніякого сумніву в погашенні немає. Що робити з раніше віднесеною до резерву сумою: коригувати чи визнавати дохід? Ситуація: минулого року до резерву сумнівних боргів віднесли борг за неоплаченими товарами ...
20.06.2025
Коригуємо резерв сумнівних боргів
У статті розповімо, які нюанси слід урахувати підприємству під час коригування резерву сумнівних боргів на кінець звітного періоду. Підприємства, які створюють резерв сумнівних боргів, мають пам’ятати не лише про правила його формування, але й про перегляд (коригування) на дату балансу, зокрем...
03.06.2025
Компенсація витрат на облаштування робочих місць для осіб з інвалідністю: облік у роботодавця
У статті розглянуто, як підприємству-роботодавцю отримати компенсацію витрат на облаштування робочого місця для особи з інвалідністю та як відобразити суму компенсації в обліку. Як відомо, з другої половини 2023 року в Україні діє програма, яка дає змогу роботодавцям отримати компенсацію витрат на о...
Популярне
27.06.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
27.05.2025
На підприємстві змінився директор: 7 запитань із практики
У статті розглянуто питання, що виникають у підприємства у разі зміни директора. Запитання стосуються оформлення трудових відносин, реєстрації зміни директора в ЄДР, інформування податкового органу, контрагентів та оформлення електронного підпису. Акценти цієї статті: Чи потрібно реєструвати інфо...
Нове
10.07.2025
Рекламні послуги в Інтернеті від нерезидента: коли виникає обов’язок сплачувати ПДВ?
Замовляєте нерезиденту рекламу в Інтернеті та є запитання щодо обкладення ПДВ? У статті з’ясуємо, коли саме виникає обов’язок сплачувати ПДВ та як уникнути порушень. Суб’єкти господарювання для просування товарів і послуг часто замовляють рекламу в Інтернеті. Адже інтернет-реклама ...
08.07.2025
Як оформити розрахунок коригування, якщо податкову накладну заблоковано?
Розглянемо, як діяти, якщо потрібно скласти розрахунок коригування до заблокованої податкової накладної. Ситуація. При отриманні передоплати або відвантаженні товарів постачальник виписав податкову накладну (далі – ПН), реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено. Згодом покупцеві повернули кошт...
04.07.2025
Як визначити базу обкладення ПДВ у разі продажу сільгосппродукції, закупленої у населення?
У статті розглянемо, як визначити базу обкладення ПДВ і заповнити податкову накладну, якщо сільгосппродукцію придбано у фізособи – неплатника ПДВ. Практична ситуація Сільгосппідприємство придбаває сільськогосподарську продукцію у фізосіб (зокрема, у фізосіб-підприємців, які не є платниками ПД...
Кращі матеріали
Центр сповіщень