Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Послуги нотаріуса та адвоката: що в обліку сільгосппідприємства?

Акценти статті. Які документи слід отримати від нотаріуса та адвоката, щоб можна було:

  • підтвердити проведення розрахунків із ними в готівковій та безготівковій формі;
  • обґрунтувати, чому сільгосппідприємство не утримало з виплат нотаріусу та адвокату ПДФО, військовий збір (далі – ВЗ), а також не нарахувало ЄСВ.

Розглянемо особливості обліку та оподаткування витрат на нотаріальні послуги та послуги адвоката.

Нотаріуси та адвокати – це особи, які провадять незалежну професійну діяльність (пп. 14.1.226 Податкового кодексу, далі – ПК). Як і підприємці, вони належать до категорії самозайнятих осіб. До таких вони відносяться і згідно із законами, які регулюють їхню діяльність. Однак нотаріус та адвокат – не підприємці, на них не поширюється дія Закону від 15.05.03 р. № 755-IV.

Нотаріус за вчинення нотаріальних дій справляє плату, а саме:

  • державний нотаріус справляє її в розмірі державного мита, установленого законодавством. Якщо такий нотаріус надає інші послуги (консультаційні, виготовлення копій документів і т. д.), то їх перелік і плата за них установлюється обласними управліннями юстиції (ст. 19 Закону від 02.09.93 р. № 3425-ХІІ «Про нотаріат», далі – Закон № 3425; гл. 16 розд. I Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Мін’юсту від 22.02.12 р. № 296/5, далі – Порядок № 296/5);
  • приватний нотаріус бере плату, розмір якої встановлюється за домовленістю між ним і фізичною (юридичною) особою (ст. 31 Закону № 3425, гл. 16 розд. I Порядку № 296/5).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
28.04.2025
Документальне оформлення списання добрив і засобів захисту рослин: первинні документи, облік та судова практика
У цьому матеріалі ви знайдете вичерпний перелік первинних документів для обліку та списання добрив і засобів захисту рослин. Дізнаєтеся, де шукати і як закріпити внутрішні норми витрат. Крім того, тут розглянуто порядок бухобліку списання цих запасів.  У цьому матеріалі ви знайдете вичерпний пе...
14.04.2025
Переміщення та списання насіння під час посівної
Під час посівної кампанії бухгалтер проводить дві основні операції з насінням і посадковим матеріалом – переміщення та списання на витрати. Розглянемо, як оформити (зі зразками документів) та відобразити ці операції в обліку. Під час посівної кампанії бухгалтер проводить дві основні операції з...
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
14.05.2025
Реєстрація підприємця платником ПДВ та анулювання ПДВ-реєстрації
У разі зміни системи оподаткування у підприємців часто виникає обов’язок зареєструватися платником ПДВ або анулювати ПДВ-реєстрацію. Але такі операції мають певні нюанси і наслідки, про які слід знати. Тому в статті розповімо, коли підприємець зобов’язаний зареєструватися платником ПДВ,...
13.05.2025
Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального
У статті розповімо, як суб’єкту господарювання подати заяву за формою № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального. Ліцензія на зберігання пального для власних потреб: як отримати з 01.01.2025 Перед поданням заяви на отримання ліцензії на зберігання пального суб’єкт господарювання (д...
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
Кращі матеріали