Що робити підприємству-покупцю, якщо постачальник допустив помилки в податковій накладній (далі – ПН) і відмовляється їх виправляти, а також якщо несвоєчасно реєструє ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН)?
У такому випадку підприємство може подати разом із декларацією за найближчий (чи будь-який інший) звітний період заяву зі скаргою на продавця за формою додатка 8 до податкової декларації з ПДВ (далі – заява, декларація) (п. 201.10 Податкового кодексу, далі – ПК).
Заяву не подають, якщо помилки зроблено в необов’язкових реквізитах ПН (обов’язкові реквізити наведено в п. 201.1 ПК) та якщо зупинено реєстрацію ПН і розрахунку коригування (далі – РК) у випадках, передбачених п. 201.16 ПК.
Заяву можна подати протягом 365 календарних днів після закінчення строку подання декларації за той звітний період, у якому:
Разом із заявою подаються копії:
Ці копії подаються за місцем реєстрації платника податків у паперовому вигляді в той самий строк, що й декларація із заявою.
Таблиця заяви заповнюється так:
Зверніть увагу: подання заяви не дає права покупцю включити суму ПДВ до податкового кредиту. Реалізувати таке право можна, тільки коли контрагент виправить помилки або зареєструє ПН або РК.
За результатами подання покупцем заяви продавця-порушника чекає документальна позапланова перевірка, яку контролюючий орган проводить протягом 90 календарних днів із дня отримання заяви. Утім, така перевірка проводиться, якщо порушник не відповість на письмовий запит контролюючого органу з інформацією зі скарги. Строк підготовки відповіді на запит – 15 робочих днів із дня, що настає за днем отримання запиту. У відповіді платник податків повинен дати пояснення та документально їх підтвердити (пп. 78.1.9 ПК).