Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонт офісу: як бути з амортизацією?

Підприємство планує замінити вікна та утеплити фасад офісу. Чи виводити будівлю з експлуатації та припиняти нарахування амортизації на час такого ремонту?

Порядок відображення в обліку комплексу таких ремонтних робіт залежить від того, приводять вони чи не приводять до збільшення майбутніх економічних вигід, первісно очікуваних від використання об’єкта. Адже в першому випадку витрати на ремонт будівлі відображатимуться як капітальні інвестиції в об’єкт основних засобів, а в другому – як витрати періоду (п. 14–15 П(С)БО 7 «Основні засоби»).

Рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт, тобто чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція) об’єкта, що сприятиме в майбутньому збільшенню економічних вигід, чи здійснюються для підтримання об’єкта в придатному для використання стані й одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником підприємства з урахуванням результатів аналізу наявної ситуації та суттєвості таких витрат (п. 29 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561).

З облікових позицій заміну вікон та утеплення фасаду можна розцінювати як поліпшення будівлі, оскільки це явно приводить до збільшення майбутніх економічних вигід від її використання. Адже в результаті збільшується ринкова вартість будівлі, підвищується енергоефективність та зводяться до мінімуму тепловтрати, підприємство економить енергоресурси, поліпшуються санітарно-гігієнічні умови роботи.

Утім, остаточне рішення про характер і ознаки виконаних робіт приймає керівник підприємства. Однак на нього може вплинути також професійне судження бухгалтера: якщо влаштовує, що вартість проведених робіт зменшуватиме фінрезультат до оподаткування впродовж тривалого терміну невеликими частинами (у вигляді амортизаційних нарахувань), то їх можна відображати і як поліпшення. Але якщо хочете, щоб понесені витрати «зіграли» швидше, оформлюйте як ремонт будівлі.

Щодо амортизації офісу на період його ремонту, то відповідно до п. 29 П(С)БО 7 нарахування амортизації припиняється починаючи з місяця, що настає за місяцем переведення об’єкта основних засобів на реконструкцію, модернізацію, добудову, дообладнання.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
27.06.2025
Компенсація від держави за придбання сільгосптехніки: нюанси оподаткування та обліку
Деякі сільгосппідприємства цього року скористалися державною програмою, яка передбачає надання компенсації за придбання сільськогосподарської техніки та обладнання українського виробництва (далі для спрощення будемо називати це сільгосптехнікою). При цьому бухгалтера цікавить, як оподатковується та ...
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів і курсові різниці: чи потрібно коригувати фінрезультат?
У вас є інвалютна дебіторська заборгованість і до того ж сумнівна? Чи треба в разі формування резерву сумнівних боргів під таку заборгованість коригувати його суму на курсові різниці? Для кого ця стаття? Стаття буде цікава платникам податку на прибуток, які зобов'язані коригувати фінрезультат до опо...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
08.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
27.06.2025
Агропідприємство заправляє техніку підрядників: як уникнути акцизних ризиків
В даній консультації розглянемо, якими чином агропідприємтва можуть заправляти техніку підрядників,  щоб такі дії не визнали реалізацією пального. Досить часто для виконання тих або інших сільськогосподарських робіт агропідприємства вимушені залучати до роботи підрядників. Згідно із Цивільним к...
Нове
04.08.2025
Особливості правового регулювання організації ставкового рибництва
У статті розглянемо, які дозвільні документи потрібно отримати підприємству, яке взяло в оренду ставок для вирощування риби. Рибництво, яке часто називають аквакультурою, – це мистецтво та наука вирощування риби в контрольованих умовах. Про деякі особливості правового регулювання організації с...
28.07.2025
Як обґрунтувати справедливу вартість біологічних активів та сільськогосподарської продукції
У статті розглянуто практичні підходи до визначення справедливої вартості біологічних активів і сільськогосподарської продукції згідно з чинними нормативами. Автор акцентує увагу на джерелах інформації, документах та обґрунтуванні вибраного методу оцінки. Застосування справедливої вартості як бази о...
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
Кращі матеріали